Gå til innhold

Microsofts nettlagring tar form


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en bra tjeneste. Noen som vett om denne vil fungere utenom via nettleseren, altså at e ikke trenger og laste opp en og en fil, men kan dele en mappe på maskinen.

 

Bruker i dag foldershare, håper det kommer til og bli en samkjørt tjeneste, som du kan velge om du vil laste filene opp på en server eller og dele mellom maskiner. Ser fram til den dagen microsoft sammkjører mer av tjenestene sine, på en slik måte at du kan velge om du vil bruke flere tjenester på likt, eller bruke de hver for seg.

Lenke til kommentar

Jepp, det virker som en bra tjeneste. Men nå gjenstår det å se om den blir like plattformuavhengig som en del av de eksisterende tilsvarende tjenestene. Uten plattformuavhengighet blir det en uholdbar tjeneste for de som bruker flere plattformer enn windows og mac.

Lenke til kommentar
Bare 1/1000 av lagringskapasitetn min, her får jeg plass til mye.  :thumbup:

Nå ville jeg selvsagt aldri finne på å bruke en slik tjeneste til seriøst backup - ikke bare er kapasiteten for dårlig, men de fleste har heller ikke god nok upload-hastighet til at det blir en praktisk løsning.

 

Men er jo veldig kjekt for å lagre filer jeg trenger å ha tilgang til overalt, som et alternativ til USB-penner o.l. Nå bruker jeg egentlig en egen server til slikt, men greit med en backup der også, i tilfelle noe skjer :)

Lenke til kommentar
Med esnips må du ha et eget program for å laste opp filer, ser ikke ut som Live Folders krever det. Så der er et valg likevel..
Du regner altså IE, Firefox, Opera, Safari osv. som egne programmer?

8632280[/snapback]

Der tror jeg at du kanskje velger å misforstå meg, men likevel: Du trenger ikke ENDA et program for å ta i bruk tjenesten. Dvs. der er en forskjell som kanskje må vurderes.

Lenke til kommentar

Bruk gmail da vel, gir 3GB. Monteres som vanlig filsystem i (K)ubuntu:

$ sudo aptitude install gmailfs

Installer en liten applet som gir deg beskjed om hvor mange uleste mail du har:

$ sudo aptitude install kcheckgmail

 

Too little too late MS.

Lenke til kommentar
Nå ville jeg selvsagt aldri finne på å bruke en slik tjeneste til seriøst backup - ikke bare er kapasiteten for dårlig, men de fleste har heller ikke god nok upload-hastighet til at det blir en praktisk løsning.

Er eining med deg i dette. Den generelt låge opplastingshastigheita hos folk flest vil nok sette ein stoppar for kor relevant denne forma for backup vil vere for større mengder data. Vil tru at folk vil bruke ei sånn teneste til å lagre ein kopi av feriebileta frå 2004 og 17. mai talen til sønnen i huset. Med dette som utgangspunkt vil sikkert dette tilbodet vere godt nok for mannen i gata (som tilbodet gjerne er retta mot).

 

Det er bra at og andre OS blir støtta. Sjølvsagt vil det vere fint om tenesta vil vere heilt plattformuavhengig, men dette er i alle fall eit steg i riktig retning. Får tru at støtta for nettlesarar og vil bli utvida etterkvart. Er litt rart at Safari ikkje er støtta når OSX er det.

Lenke til kommentar
Det er bra at og andre OS blir støtta. Sjølvsagt vil det vere fint om tenesta vil vere heilt plattformuavhengig, men dette er i alle fall eit steg i riktig retning. Får tru at støtta for nettlesarar og vil bli utvida etterkvart. Er litt rart at Safari ikkje er støtta når OSX er det.

8635170[/snapback]

 

En liten observasjon: er det ikke litt rart at så mange forventer at MS skal lage programmer for mange ulike nettlesere og platformer, og klager voldsomt over MS programmer som kun kan brukes på Windows. Jeg har ennå til gode å se noen som klager høylytt over at man ikke kan få Safari for Windows, eller som forventer at Apple skal gidde å lage det...

Lenke til kommentar
Jeg har ennå til gode å se noen som klager høylytt over at man ikke kan få Safari for Windows, eller som forventer at Apple skal gidde å lage det...

8635951[/snapback]

Safari er i hvertfall mer åpen og standardisert enn MSIE. Renderingsmotoren i Safari er forøvrig basert på KHTML, som brukes i KDE / Konqueror på Linux/UNIX, og er fri programvare (LGPL-lisensiert).

 

Ellers har jo kritikken mye å gjøre med at MS har så store markedsandeler, og når MS bedriver lock-in får det mer alvorlige konsekvenser enn om mindre selskaper gjør det samme, selv om det selvfølgelig heller ikke er gunstig.

Lenke til kommentar
Jeg har ennå til gode å se noen som klager høylytt over at man ikke kan få Safari for Windows, eller som forventer at Apple skal gidde å lage det...

8635951[/snapback]

Safari er i hvertfall mer åpen og standardisert enn MSIE. Renderingsmotoren i Safari er forøvrig basert på KHTML, som brukes i KDE / Konqueror på Linux/UNIX, og er fri programvare (LGPL-lisensiert).

8636023[/snapback]

Jada jada... Alt Microsoft gjør er såååå teit... :roll:

 

Tilbake til topic:

 

Synes dette ser ut som en spennende brukervennelig tjeneste imotsetning til gmailfs i Ubuntu.

 

Skal iallefall testes når det kommer

Lenke til kommentar

... når det kommer til lagringsplass så er jo tjenesten ennå i beta stadiet.

 

fra blog'en:

...the storage capacity will increase, though I suspect we won't see the final amount until the service launches out of beta. Why let the competitors like Xdrive know how much you will launch with until you actually do launch? :)
Lenke til kommentar
Med esnips må du ha et eget program for å laste opp filer, ser ikke ut som Live Folders krever det. Så der er et valg likevel..
Du regner altså IE, Firefox, Opera, Safari osv. som egne programmer?

8632280[/snapback]

Der tror jeg at du kanskje velger å misforstå meg, men likevel: Du trenger ikke ENDA et program for å ta i bruk tjenesten. Dvs. der er en forskjell som kanskje må vurderes.

8634899[/snapback]

 

 

Til informasjon trenger du KUN en browser for å bruke esnips. Uten å ha sett nøye på Live Folders antar jeg at du trenger en browser der også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...