Gå til innhold

ICE øker hastigheten og gir bedre dekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han sammenlikner i tillegg nettet til ICE med 3G-dekningen til Telenor og Netcom. - ICE er det eneste operatøren med landsdekkende 3G-nett, og kommer til å forbli alene om det, sier han.

 

Strengt tatt så er vel ikke ICE et 3G nett heller! Det blir for dumt å blande definisjonene på den måten. 3G er en forkortelse for tredje generasjons mobilnett; det vil si UMTS/HSDPA.

 

ICE benytter seg vel av en oppgradering av en gammel standard, CDMA som brukes i USA blant annet. I tillegg brukes utstyr fra det gamle NMT450 nettet. Å kalle det 3G blir derfor helt feil!

Lenke til kommentar

Om de bare kan se å få fjernet de tåpelige nedlastningsgrensene sine så blir jeg snart mer villig. Eks jeg som ikke laster ned så mye, men som produserer musikk sammen med en venn av meg og sender mye frem og tilbake i wav-format, samt at jeg sender mye bilder fram og tilbake bruker opp de teite grensene iløpet av et par uker.

Lenke til kommentar
Om de bare kan se å få fjernet de tåpelige nedlastningsgrensene sine så blir jeg snart mer villig. Eks jeg som ikke laster ned så mye, men som produserer musikk sammen med en venn av meg og sender mye frem og tilbake i wav-format, samt at jeg sender mye bilder fram og tilbake bruker opp de teite grensene iløpet av et par uker.

8631997[/snapback]

grensen fjernet de i vinter

Lenke til kommentar
Om de bare kan se å få fjernet de tåpelige nedlastningsgrensene sine så blir jeg snart mer villig. Eks jeg som ikke laster ned så mye, men som produserer musikk sammen med en venn av meg og sender mye frem og tilbake i wav-format, samt at jeg sender mye bilder fram og tilbake bruker opp de teite grensene iløpet av et par uker.

8631997[/snapback]

grensen fjernet de i vinter

8632718[/snapback]

Kilde?

Lenke til kommentar
Han sammenlikner i tillegg nettet til ICE med 3G-dekningen til Telenor og Netcom. - ICE er det eneste operatøren med landsdekkende 3G-nett, og kommer til å forbli alene om det, sier han.

 

Strengt tatt så er vel ikke ICE et 3G nett heller! Det blir for dumt å blande definisjonene på den måten. 3G er en forkortelse for tredje generasjons mobilnett; det vil si UMTS/HSDPA.

 

ICE benytter seg vel av en oppgradering av en gammel standard, CDMA som brukes i USA blant annet. I tillegg brukes utstyr fra det gamle NMT450 nettet. Å kalle det 3G blir derfor helt feil!

8631873[/snapback]

 

begge formene for nettverk er tredje generasjons mobilnett.

 

første generasjon var analoge nett (NMT her i landet), andre var digital (GSM), tredje er nåværende (UMTS/CDMA2K).

 

http://en.wikipedia.org/wiki/3g#Standard_3G

 

som du ser så er både W-CDMA (UMTS) og CDMA2000 listet. sistnevnte er hva ICE bruker. og teknologien har fint lite til felles med NMT450 ut over det at det bruker det gamle 450 frekvensområdet...

Lenke til kommentar

Blir helt kvalm av disse ukritiske artiklene om ICE. Er en av de uheldige som har ICE som eneste mulighet for å få bredbånd. Hastigheten er lagt under det som loves. En blir stadig kasta av nett. Inmeldte feil blir sent fikset,eller ikke fikset i det hele tatt. Det enest positive er at etter å ha klagt gang på gang slipper jeg å betale. Skulle bare mangle, dette fungerer bare ikke. Nå skal naboen prøve Nextgentells løsning med ADSL uten meterbegrensning fra sentral. Gjett om vi blir raske til å skifte dersom det fungerer! Merkelig at ICE ikke vil fikse problemene og ha oss som kunder..

 

Steinar Evjen

Farsund

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon (bor i Sarpsborg kommune) og er tvunget til å bruke denne ICE-møkka. Elendig hastighet hver kveld, og etter å ha klaget sa kundeservice at det ville bli bedre hvis jeg satte opp en ekstra antenne. Det gjorde det IKKE, fortsatt like elendig hastighet (maks 300 kbps). Kommer også til å si opp dette tulleproduktet så fort noe annet er tilgjengelig. Å kalle dette bredbånd er reinspikka løgn

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...