Gå til innhold

Mediespillere kan få standardplugg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I fremtiden behøver du sannsynligvis ikke mer enn én ledning til å lade alle de bærbare mediespillerne dine"

 

Hehem hvor mange bærbare mediespillere har gjennomsnittspersonen? Mer enn en? :-P

Lenke til kommentar

Joda, bra ide - men hvorfor tok det så lang tid? Dette burde man ha begynt på for _lenge_ siden...

 

Hvis man bare var litt kjappere med å få usb-støtte med _mini-usb_ plugg på samtlige mobiltelefoner og mp3-spiller så begynner vi å snakke. Hvis dette tar like lang tid som usb har tatt, er jeg en gammel mann før man ser dette i salg :-P

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
hobgoblin: Så vidt jeg vet finnes den kun på Apples enheter. Flott at verden blir standard :)

8629139[/snapback]

 

vel det var ironisk ment, i den sammenheng at en snart får kjøpt kjøkkenvasken med ipod dock innebygget...

8629168[/snapback]

 

Tro det eller ei; jeg har sett et utendørs boblebad med ipod dock!!

 

Når det er sagt så har alle enhetene jeg har skaffet den siste tiden fått seg usb-plug. Synes egentlig den pluggen er riktig grei jeg. Telefonen min lader og overfører data via usb-plugg og den tar i mot lading både fra datamaskin og egen transformator. Siden denne fantastiske pluggen til apple ender opp i en usbplugg regner jeg med at det i hovedsak er en usbkontakt med litt flere utvidelsesmuligheter på undersiden av den ipoden jeg har. Jeg leste er om dagen at man ønsker å benytte den nye usb-micro kontakten som har kommet. Jeg ser gjerne at medieenheter kommer med usbkontakt både som ladekontakt og overføringskontakt. Det er utrolig greit at jeg bare har med meg en kontakt for mobiltelefon, kamera og flyttbar harddisk.

Lenke til kommentar

Tror ikke en vanlig USB-plugg holder. iPod-pluggen har kontakter for ting som linjeutgang og videoutgang. Hadde vært supert med en standard for denne typen plugger, det beste hadde kanskje vært om andre produsenter hadde fått lov til å bruke Apples plugger. :-P

Lenke til kommentar

egentlig er jeg helt fornøyd men mini-usb. hvorfor gidde å bruke penger på å utvikle nye og vonde plugger som ikke kan brukes om hverandre? min Sandisk SDMX1024 har mini-usb, og da vet jeg at det til en hver tid at det finnes minst èn kabel som passer. det å bruke mini-usb til å lade sixaxis-kontrollen synes jeg var en genistrek fra Sony, det er noe alle har ogen mini-usb er en ganske billig kabel også. dessuten er det så mange andre dingser nå som utnytter (mini)usb at man heller kunne gjøre denne til standard. og en 2.5mm jack til headset.

Lenke til kommentar

en kunne til og med hatt en DAC i enden av en usb-plugg og 2,5mm jack ut om en ønsket det...

 

det ene problemet jeg har med ideen om å bruke 2,5mm for headset som standard er fjernstyring av spill og muligens mikrofon om en har med en mobil å gjøre.

 

nåja, en kan vel kjøre en kombo slik at usb blir brukt til noe og jack-en til noe...

 

jeg tror noe av grunnen til at pluggen er spesialisert er at anlegget som enheten blir plugget inn i skal ta over styringen av avspillingen automatisk.

 

altså at når du plugger den inn i stereoen hjemme så kan du bruke fjernkontrollen til stereoen for å styre musikken. og når du plugger den inn i bilen så kan du bruke bilens eksisterende anlegg for å styre det. noe som passer ekstra bra for de biler hvor en har slikt plassert på rattet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...