Gå til innhold

Første DTX-kort annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende kort til svært mange bruksområder (unntaket er moderne 3D-spill). Egentlig er jeg imponert over antall SATA-porter. Normalt bruker det jo ikke å være mer enn 2 på så små kort. Kan se for meg at det egner seg fint som mini filserver for hjemmebruk. 1 disk til OS + 4 til software Raid5.

 

Ellers så synes jeg det er viktig at de har med minst 1 PCI-spor. Det er for få TV-kort til PCI express ennå til at de burde utelatt det fra et hovedkort som egner seg til HTPC. Da synes jeg heller de kunne byttet ut PCI express x1 porten med x16. (Jeg tror det skal gå fint innenfor lengden av kortet.) En PCI express x16-port er bare et par cm lengre enn en PCI-port. (Bilde)

Lenke til kommentar

Ser ut som det kan gå akkurat ja Simen1, så får de til 1 PCIe 16x og 1 PCI(for tvkort) så har man jo et suverent HTPC system.

 

Evt. burde TV kort snart komme i PCIe 1x synes jeg, så man slipper PCI slottene. Dog må jo intern lyd være meget god om man skal ha surround til receiver.

 

EDIT:

Korriger meg gjerne... men hva i alle dager skal man med 5 SATA porter på et DTX størrelse system? Må være mulighet for eSATA videreføring da?

 

EDIT2:

Hva med skjermutgang? Ser det er en kontakt på hovedkortet som heter VGA_CON. Må en videreføres?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

IDE port er kjekt når man skal kjøre CF HDD system. Ellers bort med den og at vi heller snart får SSD Flash på SATA. Man trenger ikke IDE port for brennere med IDE, her får man SATA-IDE bro overganger.

 

Likte spesielt SO-DIMM2 implementasjonen. DDR2 tar unødvendig stor plass og SO-DIMM koster ikke mer om dagen.

 

Hva slags integrert grafikk har du på det kortet Quintero?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ah var ikke sikker hva som var integrert med RS690. Hva slags ytelse gir X700 i 3dmark05 og 06?

8631927[/snapback]

 

Glem 3DMark06. :)

Har hatt X700 og X700Pro.

Sistnevnte var litt svakere enn 6600GT. (ca. 3500 - 4000pts i 3DM05).

Greit nok og litt til med tanke på at det er en integrert løsning. :)

Lenke til kommentar

Kortets grafikkchip er X1250. Den er riktignok basert på X700, og jeg er ikke sikker på hva forskjellene er.

 

Har hatt X700 og X700Pro.

Sistnevnte var litt svakere enn 6600GT. (ca. 3500 - 4000pts i 3DM05).

Greit nok og litt til med tanke på at det er en integrert løsning. :)

8632165[/snapback]

...men nå er jo de integrerte løsningene kraftig nedstrippet. Dette kortet vil trolig få drøye 1000 poeng i 3D05...

 

Hvordan er den på HD decoding tror du?

8632318[/snapback]

Test av lignende løsning
Lenke til kommentar

Den duger absolutt, men jeg synes egentlig at 50-60 % utilization er i meste laget - de bruker tross alt en dualcore CPU, noe som burde være unødvendig i en HTPC. nVidias eldre 6150 er faktisk et hakk bedre på oppskalering, og nå er visstnok GF 7025 / 7050 på vei. Tror jeg vil se dette litt an.

 

video-wmv-1080.gif

 

video-h264-1080.gif

 

http://www.techreport.com/reviews/2007q1/a...g/index.x?pg=10

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...