Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K810i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er litt over ti måneder vi testet Sony Ericsson K800i

Regner med det mangler "siden" mellom "måneder" og "vi" :p

 

Tastene på denne mobiltelefonen ser skikklig artige ut. Synd at ikke joysticken og knappene der er laget på samme måte. Designet der minner mer om K800i og det syns jeg ødelegger designet til telefonen :)

Lenke til kommentar
Det er litt over ti måneder vi testet Sony Ericsson K800i

Regner med det mangler "siden" mellom "måneder" og "vi" :p

 

Tastene på denne mobiltelefonen ser skikklig artige ut. Synd at ikke joysticken og knappene der er laget på samme måte. Designet der minner mer om K800i og det syns jeg ødelegger designet til telefonen :)

8619946[/snapback]

 

Ja, det stemmer ^_^

Har rettet det nå.

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Men om du vil ha noe som henger litt mer med i tiden, anbefaler vi deg likevel å heller se på Nokia N95.

 

Her hadde det vært passende å legge til noe slikt som: "Men om du vil ha noe som henger litt mer med i tiden, og er villig til å betale dobbel pris for et ubetydelig bedre kamera og en haug med proffunksjoner som er rettet mot en annen målgruppe enn K810i er rettet mot, så anbefaler vi deg likevel å heller se på Nokia N95."

 

Jeg husker en tid da amobil pleide å ta større hensyn til pris og målgruppe når de testet mobiler. Nå virker det som det kun er slik at jo flere moderne funksjoner telefonen har, jo bedre karakter får telefonen. Hvem bryr seg om pris og behov i målgruppen, liksom bare sånn liksom uten videre liksom.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Men om du vil ha noe som henger litt mer med i tiden, anbefaler vi deg likevel å heller se på Nokia N95.

 

Her hadde det vært passende å legge til noe slikt som: "Men om du vil ha noe som henger litt mer med i tiden, og er villig til å betale dobbel pris for et ubetydelig bedre kamera og en haug med proffunksjoner som er rettet mot en annen målgruppe enn K810i er rettet mot, så anbefaler vi deg likevel å heller se på Nokia N95."

 

Jeg husker en tid da amobil pleide å ta større hensyn til pris og målgruppe når de testet mobiler. Nå virker det som det kun er slik at jo flere moderne funksjoner telefonen har, jo bedre karakter får telefonen. Hvem bryr seg om pris og behov i målgruppen, liksom bare sånn liksom uten videre liksom.

8620145[/snapback]

 

Les kommentaren som amobil skriver om SE, så skjønner du at en objektiv test ikke finnes på dette nettstedet.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt den!

Hadde lyst på K800i men syns den var litt for klumpete, denne er perfekt også koster den ikka masse mere enn Nokia 6300 som amobil likte godt, var det en teknobombe forresten? siden den kom så godt ut... Jeg har den nå, men savner ett bedre kamera med blitz, Tviler på at N95 er konge kameraet å ha med på fest, ikke mange som står rolig og lar seg bli blendet av ett kraftig lys i mørke festlokaler...

 

Syns ikke denne testen var noe objektiv, til 3000,- burde K810i som har flere viktige finesser enn Nokia 6300 fått mye bedre omtale. Det er vel heller ikke meningen at dette skal være den nye toppmodellen i CyberShot serien, bare se på navnet K800i vs K810i ikke ett kvante sprang akkurat, men hadde navnet vert K850i burde det vert en helt ny tlf, og ikke bare en facelift. Jeg syns det er klokt av SE og gjøre noe som er velldig bra enda litt bedre, det tjener dem penger på, og kundene blir fornøyde. Med unntak av amobil da, som ikke tenker på at denne koster 3000,- og ikke 6000,- som N95 gjør. takk for meg, måtte få ut litt frustrasjon. :whistle:

Lenke til kommentar
....Ikke noe bombe at det ikke var noe nytt på software-fronten...  :roll:

8625174[/snapback]

 

Skulle bare mangle, det er en facelift versjon av K800i, for å forlenge livet litt til denne modellen.

 

Denne modelllen har samme funksjon som P1, forbedre eksisterende model inntil oppfølger kommer.

 

Oppfølgeren til K800, kommer ikke før på ennå noen mnd dessverre.

Og P990 sin oppfølger kommer ikke før Q2 08 slik det nå ser ut.

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar

Endelig en test som ikke favoriserer SE på amobil. Syntes dette var en god test hvor oppfølgeren automatisk får en lavere terning enn orginalen, i hvertfal når det ikke er NOE nytt å se på den.

 

Min k800i ringer ikke alltid når når noen ringer meg, meldinger kommer ikke alltid heller inn når de blir sendt, håper K810i er bedre på dette.

Dette har jeg funnet ut etter at noen klaget på at jeg var vanskelig å nå ppå mobil. Løsningen var å bruke en nokia 6233 i tillegg til k800i. Da fant jeg ut at k800i jukset for meg............

Lenke til kommentar
Telefonen har også fått TrackID, en funksjon som til nå bare har vært å finne i enkelte Walkman-telefoner. Dette fungerer ved at du tar opp noen sekunder av musikk du hører på radio, tv, på byen, eller hvor som helst, og får opp informasjon om artist og tittel.

Da må jo kvaliteten på opptaket være ganske bra. På min 5300, blir opptaket av en sang, ikke så veldig imponerende, og en del av detaljene forsvinner. Kanskje Sony-ericsson ligger foran på det, eller? Ja, ja, så er min telefon tross alt litt eldre enn n95 og de andre telefonene. Litt synd at sony-ericsson står stille i utviklingen. Håper på konkurranse mot N95 på kamera fronten! :)

Ellers synes jeg det var en bra test av Sony-ericsson k810i.

Lenke til kommentar
Endelig en test som ikke favoriserer SE på amobil. Syntes dette var en god test hvor oppfølgeren automatisk får en lavere terning enn orginalen, i hvertfal når det ikke er NOE nytt å se på den.

8626231[/snapback]

 

Nei.

K800 fikk samme terningkast. :whistle:

Lenke til kommentar
Det er, nok en gang, ikke til å komme utenom at det er et år siden kameraet i K810i kom på markedet. Siden den gang har Nokia tatt ledelsen med sin alt-i-ett-mobil N95, som tar bedre bilder enn K810i.

8619350[/snapback]

jasså, ja, der fikk jeg svar på n95 vs k810. :D men hvor har de dette fra? det står jo ikke i amobils egen test?! jeg blir veldig forvirret..

Lenke til kommentar

Skuffende at telefonen ikke var med oppdatert i forhold til K800, men positivt at den var blitt litt mindre. Kameradekslet er bare i veien i på K800.

 

Jeg kjenner ikke Nokia N95, men utifra omtalen av den har den særdeles dårlig batteri. Enhver telefon burde ha et batteri som holder i 10 dager i standby. Ved moderat bruk lading én gang i uken. Bruker aldri 3G på min K800 siden det tapper batteriet på et par dager.

Lenke til kommentar
I tillegg er det ingen snarveistaster som lar deg skifte sanger og annet.

 

Det er det.. det er samme tast som du bruker til å skifte volum. Når du skifter volum så trykker du flere ganger raskt, når du skal skifte sang holder du den inne.

 

 

Har hatt denne telefonen snart en uke nå, men kan ikke si at jeg syns batteriet har vært helt bra. Lader den helt opp til 100% og etter et par bilder så har batteriet sunket til 95%

 

Er det mulig jeg har ødlagt batteriet ved å ikke la det lade lenge nok første gang jeg ladet telefonen?

Lenke til kommentar
Er det mulig jeg har ødlagt batteriet ved å ikke la det lade lenge nok første gang jeg ladet telefonen?

8633345[/snapback]

nei, ikke med lithium-ion eller lithium-polymer eller hva det heter som vi utelukkende har hatt i de siste årene..

når telefonen sier den er ferdig så er den ferdig.

det var en guide til slike myter av amobil men husker ikke hvor..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...