Gå til innhold

Apple oppdaterer MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel kan ikke si at dette var store oppgraderingen, noe som er fint for oss om har kjøpt Macbook i år. :) Er så kjedelig å måtte oppgradere allerede nå, når jeg vet at jeg må kaste penger etter Apple når Leopard kommer. :)

 

sitter selv jeg med en 2GB, 120GB Svart MacBook og er strålende fornøyd.

 

Egentlig er jeg litt skuffet over at de ikke er basert på Santa Rosa, og hvor er oppgraderingen til Mac Mini/MacBook Pro? Kanskje det blir lansert noe sammen med Leopard?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg skal misunne eller føle synd på oppgraderingspolicyen til enkelte her. Min studentøkonomi begrenser seg i hvertfall til hardware kjøp når jeg trenger det og ikke når det har kommet en ny modell, selv om jeg studerer datafag.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om jeg skal misunne eller føle synd på oppgraderingspolicyen til enkelte her. Min studentøkonomi begrenser seg i hvertfall til hardware kjøp når jeg trenger det og ikke når det har kommet en ny modell, selv om jeg studerer datafag.

8621644[/snapback]

 

Men det er likevel litt lurt å kjøpe rett etter en oppgradering, rett og slett fordi du slipper den sure opplevelsen det er når de slipper en oppgradert versjon noen uker etterpå, gjerne også billigere. Selvfølgelig kjøper jeg hardware ved behov, men nå som jeg har behov for en laptop innen studiestart, venter jeg helst lengst mulig, i påvente av oppgraderinger eller tilbud. :)

Lenke til kommentar

Enig der. Jeg forstår meg ikke på Apple sin prispolitikk og hvordan de deler inn segmentene. Det er så forskjellig fra PC-laptop verden.

Har selv veldig lyst på en MacBook, men er tungt å måtte svelge det at man betaler mye ekstra for merke. Den svarte koster jo $200 mer enn den hvite med samme spesifikasjoner.

Hvordan ble det med LED-backlight da? Og ja Santa Rosa har kommet nå så jeg regner med det kommer MacBook med det snart også.

Lenke til kommentar

Ikke spesielt oppsiktsvekkende oppgradering.. Vi snakker her om oppgraderinger til en verdi av noen lusne hundrelapper... Samme prosessor med noen få fattige mhz mer og 512 MB minne koster ikke stort til laptoper i dag uansett.. Tror det blir litt småsurt for de som handler nå om Mac får Santa Rosa og disse flash-baserte diskene om ikke altfor lang tid..

Lenke til kommentar

Regner med de neste oppgraderingene (cpu og skjerm) kommer i macbook pro. Apple pleier ofte å oppgraderingene på de billige og dyre maskinene i alternerende omganger. Meget mulig timer de dette med lanseringen av Leopard.

 

Synes oppgraderingen er ålreit, selv om som noen påpeker at det ikke er mange kronene forskjell i innkjøp. Er vel likevel endel penger spart enn om man skulle fått denne oppgraderingen på maskinen før oppgraderingen kan jeg tenke meg? 1 gb minne feks var ikke billig om man skulle få oppgradert dette hos apple. Er vel rimelig konkurransedyktig i forhold til andre produsenter også? Om man sammenligner specs'ene?

Lenke til kommentar
Ikke spesielt oppsiktsvekkende oppgradering.. Vi snakker her om oppgraderinger til en verdi av noen lusne hundrelapper... Samme prosessor med noen få fattige mhz mer og 512 MB minne koster ikke stort til laptoper i dag uansett.. Tror det blir litt småsurt for de som handler nå om Mac får Santa Rosa og disse flash-baserte diskene om ikke altfor lang tid..

8622544[/snapback]

Greit nok det, men nå ligger endelig MacBooken på nesten det samme nivået prismessig som resten av PC verdenen. 9990,- var litt drøyt for en maskin med 512MB RAM, 60GB HD, DVD/CD-RW combo drev, og Intel C2D 1,83GHz prosessor... Nå koster samme maskin med 1GB RAM, 80GB HD, DVD/CD-RW combo drev og Intel C2D 2,0GHz prossesor 9290,-.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...