Gå til innhold

Mediespillere med HD-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var stilige å se på begge to, men om det stemmer at specs er identiske så er det rart at det er 500 i forskjell på de ja.

At det ikke er harddisk i de er litt dumt, men ikke så veldig dumt. Spes da at de som ikke trenger harddisk spare noe kroner på det, samt at de som vil ha harddisk kan kjøpe så stor en de vil selv sikkert, uten å plukke ut den medfølgende om den var for liten.

 

Får håpe bare håpe at de virker slik de skal og at programvaren er stabil nok i forhold til andre mediespillere.

Ser frem til at det kommer test av de!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

@hardwareguru: uten å ha lest specs regner jeg de ikke kan spille av hverken hdddvd eller blu-ray. Er vel mer beregnet som streambokser regner jeg med ? isåfall er de virkelig et must. Kanskje den billigste modellen, da jeg har vanskelig å se for meg at den pølsa passer inn i stereobenken sammen med resten..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

fant ikke noe info på hjemmesiden om de to produktene, men utfra forgjengerne ser det ut til at førstenevnte har opptaksmuligheter mens den andre ikke.

Lenke til kommentar

Finnes nok av informasjon om produktene (nåda, forrige versjon som da er 4000 og 5000 serien.

 

http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM4000.aspx

 

Her er en grei sammenligning

http://www.tvix.co.kr/Eng/products/productCompare.aspx

 

som det nevnes over så er det ikke noe større forskjell mellom 4100 og 5100 serien bortsett fra design. At 5100 koster 500kr mer er nok design og utførelse (børstet alminium vil jeg tippe), mens 4100 er en svart enkel liten boks i plastik, dog lettere å ta med seg.

 

Noen som spurte om tester, vel nåja. Jeg har lest veldig mye positivt fra privat personer i forumer rundt forbi rundt disse "boksene" til Tvix, har selv gjort endel research og har bestemt meg selv for å gå for Tvix 4100-serien.

 

Det er ikke en "streamer" pc slik at man streamer fra den ut mot nettverket. det som er genialt med disse Tvix-boksene er at man kan kjøpe en HD som man ønsker, si 1TB disk eller noe slikt. Har man stor samling så er det bedre å vurdere å ha en server/NAS stående i huset med kanskje 2-4TB med hele DVD samlingen sin konvertert til iso filer.

 

De som tenker på 5100 serien gjør det mer for designet sin skyld, den er ren og stilful og gjør seg veldig godt isammen med en stor LCD eller plasma-tv. 4100 serien er mer en liten nøytral boks for de som har alt studd inn i et kabinett...ihvertfall for min del :)

 

for de som er interessert kan lese den lille pdf fila: http://www.mpcclub.com/IFA-2006/Dvico_IFA2006.pdf

 

 

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

x264 er kun navnet på en open-source encoder for H.264 (eller AVC som er navnet på det, H.264 er kun ITU sitt eget navn).

Det som er spørsmålet er om boksen klarer å lese Matroska (.mkv)containerformatet. Hvis ikke regner jeg med det er noen som vil klare å lage en firmware hack eller noe lignende.

Ellers er slike bokser som dette meget spennende og jeg håper det kommer mer av det. Det er ikke alle som er interessert i å bygge en HTPC som går imot det folk flest er vant til av utstyr i TV-stua. Man vil ha en boks man kjøper som bare fungerer og gjør det den skal.

Twix er en slik boks.

Lenke til kommentar

4-Dante: Ikke noe problem med test, hvis du ser bort fra at dette er en test/review som gjelder for 4000/5000-serien og at 4100/5100-serien bare har byttet DVI mot en HDMI anordning og kanskje noen forbedringer i Firmwaren her og der og chipsetet er vel også byttet ut mot en nyere model så kan man fint basere seg på testen her:

 

 

Arabern: Jeg er ikke sikker hvordan det er med 4000/4100 enhetene men hvis disse følger 5000/5100 så er det fan-control noe som burde tilsi at støy ikke skal være noe spesiellt problem :)

 

http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/rev...TViX-M5000U.pdf

 

Ganske dybtgående test og forklarer det meste.

 

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Tnx Frank. Jeg googlet litt etter jeg skrev innlegget og fant den samme testen. Virker som en kjempeflott enhet.

I tillegg er det vist mulig å putte i en tuner og man kan ta opp tv-sendinger. Alt som trengs nå er en dvd-rom og man kan bytte ut mye annet skrot :D

8596812[/snapback]

 

 

Nå ja, tuner og tuner. Nå blir jo mer og mer av alle TV sendinger i Norge flyttet over på det digitale bakkenettet, eller man må bruke Get, eller parabol, slik jeg har skjønnt tegningen så er det en DVB-T (T er ver terrestrial?), så jeg vet ikke hva slags muligheter man har med en slik tuner mot Get, det lokale boretslagets kabel-tv eller parabol. Mulig man kan bruke den med en parabol men kun mot Free-2-Air kanaler. Jeg vet desverre litt for lite rundt mulighetene her.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Ang. firmware hacks saa er vel disse boksene basert paa proprietaere kretser som er litt mer avansert enn en DSP, som disse: http://www.sigmadesigns.com/public/Product...20L_series.html

 

Selv om det kjoerer en Linux paa dem er vil jeg tro det er litt vanskeligere aa mekke noe paa disse enn bokser som kjoerer vanlig pc hw slik Apple TV gjoer. Ser ut som det sitter en 166MHz eller 200MHz ARM kjerne inni media processorn saa det er vel grenser til hva man kan gjoere med dekoding av formater som ikke er native stoettet ja.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Med Linux i bunn kan en jo håpe på at de legger ut kildekoden til firmware slik GPL krever. Dette har jo 3COM, Linksys og mange routerprodusenter gjort. Det er jo derfor vi har prosjekter som DD-WRT, OpenWRT og lignende til slike bokser.

 

Vi får se om Twix-boksene tar av. Da er det alltid noen med kunnskap nok til å lage modifiserte firmware til de.

 

Ellers virker det som den dyrere modellen (den runde) har integrert tuner, men den firkantede ikke har det. Uansett får du kjøpe tunere som tilleggsutsyr fra DVIco.

Lenke til kommentar

Saivert: Twix er sjokolade, Tvix er mediaspilleren ;) (kunne ikke dy meg).

 

Den dyre modellen (5000/51000) har ikke tuner integrert, det kan dog kjøpes som ekstra (de har en model for det amerikanske markede og et for det europeiske), tuneren er rund og kobles til under, slik at den da vil bli noe cm høyere.

 

for 4000/4100 modellen så er det et kort man kan dytte inn i den slik at den ikke tar noe ekstra plass...

 

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...