Gå til innhold

Sony Ericsson P1i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*sikle*

på tide å bytte ut m600i med den ^^

 

Men, hva skjer med space knappen? :( skulle heller vært lengre..

8574067[/snapback]

 

Blir nok ikke å bytte min P990i i denne. Men angående edge, så lurer jeg på hvorfor i alle dager amobil fortsetter å mase om dette. Edge er vel mer en fjortissfunkjson for nedlastinger av ringetoner og annet dilldall, mens proffbrukere kobler seg på nett via WiFi. 3G er vel tenkt for videosamtaler.

Lenke til kommentar

Verden går videre. Å ikke ha EDGE er ikke noe jeg ser særlig problemer ved. Det er vel ikke raskt nok for mobil-TV, videosamtaler og liknende uansett, så om du må vente et sekund lenger på å åpne en web-side, det er vel ikke verdens undergang?

 

Jeg har vært uenig med SE mange ganger angående hva de prioriterer og feil de ikke retter, men denne gangen er jeg helt enig med dem. Prosessoren og minne var det største problemet i tillegg til FW-problemene. At alt dette er løst (forhåpentligvis FW-problemene også), gjør at iallefall jeg syns det er stor forskjell på den og P990i). Ser også at det er mulig å legge til snareveier på "skrivebordet". Det er veldig bra :)

Lenke til kommentar

Jeg vet nå ikke jeg, men jeg fikk en M600 i hendene her om dagen og det tok meg et lite minutt å vende meg til tastene på den. Det var skikkelig nedtur og gå tilbake til T9 systemet på min egen telefon etterpå. Jeg skal definitivt bestille meg en P1i når den kommer. Den har alle de funksjonene jeg kan tenke meg, bortsett fra Edge da... (ja jeg maser på edge, fordi her i norge er det systemet godt utviklet og det er ingenting som er så kjedelig som å sjekke mail over vanlig GPRS)

Lenke til kommentar

Blir nok ikke å bytte min P990i i denne. Men angående edge, så lurer jeg på hvorfor i alle dager amobil fortsetter å mase om dette. Edge er vel mer en fjortissfunkjson for nedlastinger av ringetoner og annet dilldall, mens proffbrukere kobler seg på nett via WiFi. 3G er vel tenkt for videosamtaler.

8574206[/snapback]

 

For å ta dette med Edge igjen, så er det i våre øyne en ulempe å ikke utstyre en telefon med dette.

 

For det første så er det langt fra alle steder her i landet som har 3G. Wi-Fi har du bare tilgang til noen få steder.

Har du Edge er du sikret en jevnt over god internetthastighet nesten uansett hvor du er. Faktisk er det vanskelig å få 3G-dekning innendørs selv i store byer her i landet.

 

Mange bruker mobilen til å laste ned e-post og å koble seg til internett generelt. Dersom du for eksempel har prøvd å ta tog over lange strekninger her til lands, og samtidig brukt mobilen som modem eller til å surfe på nettet med, merker du fort at mangel på Edge er en klar ulempe.

 

At Sony Ericsson ikke utstyrer telefonene sine med Edge og 3G har de nok gode grunner for. Men til norske forhold er det ikke ideellt for såkalt profesjonelle brukere.

 

Men så har alle mobilbrukere forskjellige behov, og om du ikke bruker mobilen til data i særlig grad, spiller det nok ingen rolle om P1i har Edge eller ikke.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke å bytte min P990i i denne. Men angående edge, så lurer jeg på hvorfor i alle dager amobil fortsetter å mase om dette. Edge er vel mer en fjortissfunkjson for nedlastinger av ringetoner og annet dilldall, mens proffbrukere kobler seg på nett via WiFi. 3G er vel tenkt for videosamtaler.

8574206[/snapback]

 

For å ta dette med Edge igjen, så er det i våre øyne en ulempe å ikke utstyre en telefon med dette.

 

For det første så er det langt fra alle steder her i landet som har 3G. Wi-Fi har du bare tilgang til noen få steder.

Har du Edge er du sikret en jevnt over god internetthastighet nesten uansett hvor du er. Faktisk er det vanskelig å få 3G-dekning innendørs selv i store byer her i landet.

 

Mange bruker mobilen til å laste ned e-post og å koble seg til internett generelt. Dersom du for eksempel har prøvd å ta tog over lange strekninger her til lands, og samtidig brukt mobilen som modem eller til å surfe på nettet med, merker du fort at mangel på Edge er en klar ulempe.

 

At Sony Ericsson ikke utstyrer telefonene sine med Edge og 3G har de nok gode grunner for. Men til norske forhold er det ikke ideellt for såkalt profesjonelle brukere.

 

Men så har alle mobilbrukere forskjellige behov, og om du ikke bruker mobilen til data i særlig grad, spiller det nok ingen rolle om P1i har Edge eller ikke.

8574796[/snapback]

 

Er man avhengig av å surfe på nettet når man sitter på toget, er vel et internt kort i laptoppen å foretrekke? Jeg bruker telefonen daglig til surfing og nedlasting av e-post, men passer på å gjøre det når jeg befinner meg i en WiFi sone, noe som forøvrig er veldig enkelt å finne i disse dager. Å sjekke mail med vanlig GPRS er forøvrig helt kurrant.

Så la oss nå få slutt på den evindelige jamringen om mangel av edge. Jeg rimelig sikker på at de aller, aller fleste driter i om telefonen har edge eller ikke, noe salgstallen i Norge viser.

Lenke til kommentar

Designet var bra, og jeg likte at de har satt inn et ok kamera med det samme. Synd at du trenger penn for å trykke på skjermen, iforhold til andre der du kan bruke fingeren til å navigere. Tror dette kan bli en bra erstatter i forhold til M600i og det der.

Gleder meg til å se om batteriet holder lenge, siden det er kraftigere enn før.

Endret av kornelen
Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke penn til å navigere ordentlig på noen mobiltelefoner. Jeg er meget spent på hvordan LG og Apple har tenkt å løse problemet uten penn når man skal for eksempel surfe på nettet. Da er pennen kjekk. Dersom du ikke vil ha tastaturet klistret over hele skjermen (dersom du ikke bruker T9 eller QWERTY tastaturet), må du også bruke pennen for å treffe riktig tast. Men pennen kan man dessuten ha mindre ikoner og valg, noe som gjør at man slipper å bla i milelange menyer fordi det ikke er plass til så mange valg på skjermen :)

Lenke til kommentar

Helt utrolig at denne i slutten av 2007 ikke har HSDPA. EDGE burde vært en selvfølge, og GPS kunne vært hyggelig.

 

Ellers en grei mobil, og kunne vurdert den om prisen kom på ca. 3000 kr så den vil gi reell konkurranse til andre modeller.

 

Vi trenger fler mid-end UIQ-mobiler som dette, men da skal de virkelig ikke koste 5000 kr.

Lenke til kommentar
Helt utrolig at denne i slutten av 2007 ikke har HSDPA. EDGE burde vært en selvfølge, og GPS kunne vært hyggelig.

 

Ellers en grei mobil, og kunne vurdert den om prisen kom på ca. 3000 kr så den vil gi reell konkurranse til andre modeller.

 

Vi trenger fler mid-end UIQ-mobiler som dette, men da skal de virkelig ikke koste 5000 kr.

8578275[/snapback]

Du må huske på at de fleste proffbrukerne foretrekker batterilevetid fremfor funksjoner som man knapt bruker(gps).

Dessuten glemmer du at denne har qwerty-tastatur OG touchscreen, noe som gjør den meget attraktiv for en proffbruker.

Prisen har jeg ingen formening om, men skal man ha kvalitet, koster det.

Og så lenge telefonen er utstyrt med WiFi, vil den tilfredstille 99,9 % av proffbrukerne.

Lenke til kommentar

Jeg kan overhodet ikke tenke meg at GPS trekker strøm når det ikke er i bruk. Det samme gjelder EDGE, og jeg tror de fleste proffbrukere ønsker akseptable hastigheter overalt hvor de er.

 

Nei, jeg glemmer ikke at den har qwerty-tastatur OG touchscreen.

 

99,9% er selvfølgelig tullball.

 

En proffmobil med Symbian, touchscreen, qwerty og alt det bra den har, til 5000 kr i slutten av 2007 _skal_ ha HSDPA.

Lenke til kommentar

Den skal i alle fall ha HSDPA for å være førstevalget, og oppnå terningkast seks.

 

Når det kommer til EDGE, er det klart at det ikke er viktig for alle, men for en del. Mange benytter seg av mobilen som modem for laptopen, både når de er på hytta eller som Valle presiserer, på toget. Det burde være unødvendig å både ha et kort i laptopen OG telefon.

 

Den beste løsningen er derfor selvfølgelig å ha både EDGE, UMTS, HSDPA og Wi-Fi. Problemet blir nok å plassere alt dette inne i en liten pakke :/

Lenke til kommentar
*sikle*

på tide å bytte ut m600i med den ^^

 

Men, hva skjer med space knappen? :( skulle heller vært lengre..

8574067[/snapback]

 

Blir nok ikke å bytte min P990i i denne. Men angående edge, så lurer jeg på hvorfor i alle dager amobil fortsetter å mase om dette. Edge er vel mer en fjortissfunkjson for nedlastinger av ringetoner og annet dilldall, mens proffbrukere kobler seg på nett via WiFi. 3G er vel tenkt for videosamtaler.

8574206[/snapback]

 

Hvordan i alle dager fikk du EDGE til å ble en fjortisfunskjon? Så det du sier her er at de som laster ned ringetoner og spill over wap, som i tillegg bruker EDGE er fjortiser? Hva om jeg bruker 3G eller Wifi? Blir jeg da automatisk en proff ringetone-nedlaster da?

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...