Gå til innhold

Bærbar PC til under 100 kroner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Står ikke i artikkelen, men jeg går ut ifra at selve produksjonen og delene koster vesentlig mer, mens regjeringen/andre støtter prosjektet ved å dekke hoveddelen av kostnadene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Har jeg misforstått eller skal det egentlig stå "Indere vil utvikle etc."?

8563832[/snapback]

 

Hvorfor?

De vil jo ikke utvikle en pc til denne prisen - de vil få subsidert en pc, til å koste dette.

 

(eller tar jeg feil? at de skal klare å lage en pc av papp og tyggegummi?

Noen som sa MacGuyver?)

Lenke til kommentar
Har jeg misforstått eller skal det egentlig stå "Indere vil utvikle etc."?

8563832[/snapback]

 

Hvorfor?

De vil jo ikke utvikle en pc til denne prisen - de vil få subsidert en pc, til å koste dette.

 

(eller tar jeg feil? at de skal klare å lage en pc av papp og tyggegummi?

Noen som sa MacGuyver?)

8563943[/snapback]

Tror heller det var ment som en kommentar til at overskriften lyder "Indiere"...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hvor mye tap er det egentlig snakk om viss du selger en bærbar PC for 10$? Må vel være en del? Men fint tiltak, viss dette gjør det lettere for folk som ikkje har så mye penger å bruke en PC.

8564428[/snapback]

Sikkert såpass mye tap at vi aldri kommer til å se dem her, noen må subsidiere dette. Vil tro selv 47$ PCen forutsetter en viss statlig subisidiering, evnt så blir dne utstyrt med 30 år gammel teknologi og skjerm.. tja, får man en skjerm til 47$?

Lenke til kommentar
Hvor mye tap er det egentlig snakk om viss du selger en bærbar PC for 10$? Må vel være en del? Men fint tiltak, viss dette gjør det lettere for folk som ikkje har så mye penger å bruke en PC.

8564428[/snapback]

Sikkert såpass mye tap at vi aldri kommer til å se dem her, noen må subsidiere dette. Vil tro selv 47$ PCen forutsetter en viss statlig subisidiering, evnt så blir dne utstyrt med 30 år gammel teknologi og skjerm.. tja, får man en skjerm til 47$?

8564788[/snapback]

I rene produksjonskostnader så vil det være mulig, men produkter selges som regel mye dyrere for å tjene inn uvikling.
Lenke til kommentar
I rene produksjonskostnader så vil det være mulig, men produkter selges som regel mye dyrere for å tjene inn uvikling.

8564898[/snapback]

Ja, men det er jo grenser for langt ned man kan gå. Skjermene kan sikkert produseres for 47$, men det går jo med noen kroner i R&D i alle ledd her, slik at jeg vil tro det er grenser for hvor langt nedover man kan gå.

 

Jeg er i det hele tatt skeptisk til at man skal få bruke ressurser på noe som i verste fall ender opp som søppel(f.eks en PC av papp..). Synes allerede altfor mange får produsere billigdritt som ikke egner seg, ikke bare er det bortkastete råvarer, men også energi. Reklame, endel "Nille", CO, Biltema etc produkter er andre eksempler. Skal man tenke miljøvern, så bør man se hele kjeden og passe på at det som produseres er av en slik kvalitet at det holder en stund. Det er vel ingenting som forurenser mer enn type "bruk og kast" gjenstander.

 

Edit: Jeg håper selvsagt at man tenker såpass langt i denne sammenheng at man ikke bare produserer gode intensjoner, men noe folk faktisk kan bruke og som vil hjelpe den fattige delen av verden.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...