Gå til innhold

Mer trøbbel for Norman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norman er det værste virusprogrammet jeg noensinne har hatt. Det skal aldri inn igjen på noen av mine PC`r.

8562921[/snapback]

Second that. Er så "heldig" å ha gratis Norman-lisens som Postbanken-kunde. Programmet varte ikke så lenge som en dag på PC'en min før det røyk ut igjen. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Og i forrige uke kom de ut med en oppdatering som gjorde at hvis du ikke hadde skrudd av at norman skulle scanne nettverksshare, og du hadde det, så hang den under pålogging. Skapte en del problemer for noen kunder den ja.

Heia Norman!  :w00t:  :whistle:

8563031[/snapback]

 

 

Det er bare halve casen. Hos oss hjalp ikke noe av workarounds'ene, så problemet er større enn som så. Leser man normans ofisielle forum får man et ganske bra overblikk over problemets spennvidde.

Lenke til kommentar

Vi hadde Norman på flere PC-er på jobben for noen år siden, men måtte gå bort fra det pga diverse problemer både i form av ustabilitet, at programvaren i blant slapp gjennom virus på tross av at det hadde stoppet nøyaktig samme virus tidligere (ikke til å stole på med andre ord), ulogisk og lite brukervennlig system i forbindelse med oppdatering av virusdefinisjonsfiler etc.

 

Kan ikke si jeg er overrasket over at et firma som presterte å lage et så ekstremt dårlig og ubrukelig produkt for noen år tilbake sliter med lignende problemer den dag i dag. :roll:

Lenke til kommentar

Hos oss har vi stengt ned Sanntidssøk på server, samt lagt inn en betapatch vi fikk fra Normann. Systemet henger i alle fall ikke lenger så folk får logget på. Fredag var helt krise og igår like så. Akkurat samme opplevelse for bruker som med en virusangrep, bare at denne gangen betaler vi for det ;)

Lenke til kommentar

På jobben kjører vi på avast! 4 antivirus, og det er både rimelig og veldig lite ressurskrevende i bruk. Det har heller ingen kompatibilitetsproblemet med hverken Windows x64 eller Vista. Vi har faktisk ikke hatt et eneste problem med det på snart 2 år nå, bank i bordet. En annen fin ting med avast! er at det er helt gratis for hjemmebruk ved registering uten redusert funksjonalitet. Jeg anbefaler derfor avast! på det varmeste! :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Uten redusert funksjonalitet er i så fall en ny feature. Før måtte man betale for PRO utgaven, den man eventuelt velger i bedriftsammenheng.

8563663[/snapback]

Ja, Home-utgaven er den eneste som er gratis så vidt jeg kan se, og den har redusert funksjonalitet i forhold til Pro-utgaven:

http://www.avast.com/eng/av4_version_comp.html

 

Pro-utgaven ser ikke ut til å være gratis på annen måte enn at den kan kjøres som en 60-dagers trial.

Lenke til kommentar

Ok, takk for korrigeringen. Det er likevel samme programmet som installeres om man velger Pro- eller Home-utgave, eneste forskjell er lisensen som er gratis for hjemmebruk som altså krever registering. Jeg har iallefall ikke merket stor forskjell, men så skal det sies at jeg bruker Firefox så da savner jeg ikke f.eks. Script Blocker.

Lenke til kommentar

For å avslutte hva avast har og ikke har: http://www.avast.com/eng/av4_version_comp.html

 

Home edition er kun for hjemmebrukere som ikke driver komersiell virksomhet, Pro er for andre. Forskjellen er marginal, men går vel neppe på sikkerhetne løs.

 

Værre er det egentlig med Norman, patchen de slapp idag hjalp desverre ikke. Nå står serverene uten sanntidsøking, noe som ikke er helt bra. Riktignok surfes det ikke på dem, men løsningen er noe tvilsom uansett.

Lenke til kommentar

Norton er viden kjent for å være svært ressurskrevende, men et flott og forholdsvis enkelt brukergrensesnitt kan de i hvertfall lage.

 

Norman derimot har jo rett og slett ikke noe slikt, alt styres fra systray el med noen grusomme farger ol. Helt ufattelig dårlig brukervennlig og så gammeldags det kan bli.

Selv om jeg også får det gratis av min bank så bar det rimelig kjapt ut av pcen etter en test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...