Gå til innhold

Pidgin i ny versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
mulig å få d til ubuntu?

8540667[/snapback]

da må du enten vente til noen har kompilert den for deg, eller kompilere den selv. Ubuntugjengen vil sikkert slippe den ut om noen dager :thumbup:

 

edit: Var en skriveleif i artikkelen:

Vi har tidligere fortalt om at lynmeldingsprogrammet Gaim fikk nytt navn - Pidgin. Når er Pidging sluppet i ny versjon.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
mulig å få d til ubuntu?

8540667[/snapback]

da må du enten vente til noen har kompilert den for deg, eller kompilere den selv. Ubuntugjengen vil sikkert slippe den ut om noen dager :thumbup:

 

edit: Var en skriveleif i artikkelen:

Vi har tidligere fortalt om at lynmeldingsprogrammet Gaim fikk nytt navn - Pidgin. Når er Pidging sluppet i ny versjon.

8540686[/snapback]

håper det, for gaim greier ikke å logge meg på lengre :(

får bare lese feil nederst der det står connecting :p

Må bruke amsn og det er stykt :ph34r:

Lenke til kommentar
edit: Var en skriveleif i artikkelen:

Vi har tidligere fortalt om at lynmeldingsprogrammet Gaim fikk nytt navn - Pidgin. Når er Pidging sluppet i ny versjon.

8540686[/snapback]

Det hadde også vært fint med et bilde som beskrev 2.0 versjonen med de grafiske forbedringene gjort av Tango-prosjektet og ikke 1.x versjonen av programmet.

 

blist.png

Kilde: http://planet.pidgin.im/

Lenke til kommentar

De som vil kompilere i Ubuntu, kan lime inn dette i terminalen:

cd ~
sudo apt-get update && sudo apt-get build-dep gaim && sudo apt-get install doxygen --assume-yes 
wget http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge/pidgin/pidgin-2.0.0.tar.bz2 
cd /opt/ 
sudo tar xvf ~/pidgin-2.0.0.tar.bz2 
cd pidgin-2.0.0 
sudo ./configure && sudo make && sudo make install

 

For å avinstallere:

cd /opt/pidgin-2.0.0 && sudo make uninstall 

Lenke til kommentar
Lynmeldingsprogrammet Pidgin, tidligere kjent som Gaim, er nå ute i versjon 2.0.

 

Les mer

8540560[/snapback]

 

Alt-i-en-tanken er glimrende, men Pidgin lagrer kontoopplysninger i klartekst i fila accounts.xml som man finner under AppData\Roaming\.purple\ i kontoen din i Windows Vista. Jeg har brukt Gaim 1.x en god stund og hadde håpet at dette var løst i 2.0.0. Det blir for enkelt å få tak i passord til konti til at jeg kan anbefale Pidgin.

Lenke til kommentar
Lynmeldingsprogrammet Pidgin, tidligere kjent som Gaim, er nå ute i versjon 2.0.

 

Les mer

8540560[/snapback]

 

Alt-i-en-tanken er glimrende, men Pidgin lagrer kontoopplysninger i klartekst i fila accounts.xml som man finner under AppData\Roaming\.purple\ i kontoen din i Windows Vista. Jeg har brukt Gaim 1.x en god stund og hadde håpet at dette var løst i 2.0.0. Det blir for enkelt å få tak i passord til konti til at jeg kan anbefale Pidgin.

8541416[/snapback]

Dette er ikke noe problem i Linux ettersom du må logge deg inn med ditt brukernavn/passord for å komme til skrivebordet ditt. Forøvrig gir ikke msn noe særlig sikkerhet i Vista heller ettersom man rimelig enkelt kan lese passordet der også.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så lenge til Pidgin vil være et fullkomment alternativ til MSN Messenger.. Prøvde selv gamle Gaim i en liten periode og det var hele tiden småting som irriterte meg/manglet i forhold til MSNM, så jeg byttet tilbake.. ;)

 

Får vente og se.. :hmm:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...