Gå til innhold

Nytt merkenavn for AMD K10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det vil forekomme, men dersom de bare bruker frekvens, blir det jo litt rart når en prossesor med samme frekvens, men forskjellige cache, eller noe sånt ha samme modellnavn. Syns PR Rating var bra jeg, kan iallefall sammenligne ytelsen til en viss grad med samme modell.

Lenke til kommentar

syns det var et godt valg av navn jeg. Kan godt tenke meg å ha en phenom i pcen min. Og det med navn etter frekvens i stedet for pr rating kan nok være smart. Skaper mindre forvirring, og kan kanskje til og med resultere i at butikker som elkjøp endelig kan klare å skrive riktig. Huff. Ser for meg: AMD Athlon 64 3700+ 3,7GHz... har faktisk sett det.. ikke bra. håper at dette kan hjelpe hvertfall dem.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er ganske så smart gjort av de faktisk.

Det vil gjøre det enklere for "vanlige" folk som ikke har så mye peiling på data å få et navn å knytte de forskjellige produktene til og ikke bare et serienummer eller lignende merking for da kommer det eksempler som Hagr nevnte.

Lenke til kommentar

Er nok ikke dumt å skifte ut Athlon navnet nå som det forbindes med annen rangs CPU iforhold til Core2

 

The new and improved Athlon 2400+ ringer heller ikke så bra.

 

La oss håpe at Phenom blir en veldig god CPU. Både for AMD og oss forbrukere.

Endret av cynosure
Lenke til kommentar
Et navn (og navnet var bra det) for å angi segment, samt en hastighetangivelse, er et skritt i riktig retning. Det er bare det at en "Fenom 2600" høres litt uvant ut nå

8534753[/snapback]

Det er ikke Fenom, men Phenom.. PH skal liksom simulere F....

Som jeg sier... Dette er bare en dårlig nørde ide...

 

Flere eksempler: Phuck, Phings, ph34er osv....

Lenke til kommentar
Phenom?

Herregud, hvem er som som kom med et tomhodet forslag?

"Kickass 1!" vil vært et bedre valg...

Samme fyr som fant ut at VW skulle kalle en bil Phaeton, Athlon gir assosiasjoner til noe atletisk->spenstig.. Phenom gir assosiasjoner til hva, mulig navnet gir mer mening på andre språk, men de kommer neppe til å selge mye på navnet her.

 

dvs kanskje de tenker fenomenet "phenom"? :) Synes vel uansett det ikke klinger veldig bra.

 

CPUen derimot blir garantert bra. Likte også at de gikk bort fra den forholdsvis intetsigende PR ratingen, men kanskje ikke helt at de erstatter det med frekvens etter at de har mast såpass lenge om at frekvens ikke sier noenting om CPUen... enda mindre i dag med flere kjerner.

Lenke til kommentar
Samme fyr som fant ut at VW skulle kalle en bil Phaeton, Athlon gir assosiasjoner til noe atletisk->spenstig.. Phenom gir assosiasjoner til hva, mulig navnet gir mer mening på andre språk, men de kommer neppe til å selge mye på navnet her.

8534777[/snapback]

 

 

Dothan = Dotten ?

 

 

Phenom var litt spesielt og uvant, men sånn er vel alt nytt.

Lenke til kommentar
Samme fyr som fant ut at VW skulle kalle en bil Phaeton, Athlon gir assosiasjoner til noe atletisk->spenstig.. Phenom gir assosiasjoner til hva, mulig navnet gir mer mening på andre språk, men de kommer neppe til å selge mye på navnet her.

 

dvs kanskje de tenker fenomenet "phenom"? :) Synes vel uansett det ikke klinger veldig bra.

eh... Det er alt for politisk korrekt å "kule" ut et prosessor navn..

Dårlig smak.

 

edit: Leif...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Samme fyr som fant ut at VW skulle kalle en bil Phaeton, Athlon gir assosiasjoner til noe atletisk->spenstig.. Phenom gir assosiasjoner til hva, mulig navnet gir mer mening på andre språk, men de kommer neppe til å selge mye på navnet her.

8534777[/snapback]

 

 

Dothan = Dotten ?

 

 

Phenom var litt spesielt og uvant, men sånn er vel alt nytt.

8534793[/snapback]

 

Dothan var vel aldri en modellbetegnelse. Ja kjernerevisjonen het Dothan, men "merkenavnet" var uansett "Pentium M"

 

edit: leeeif

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

jeg syns det virker veldig som om de skjønner at Intel har fått et godt stikk på dem,ved tanke på at f.eks en AMD Athlon 64 3600+ tilsvarte cirka en 3,6GHz Intel Pentium 4. Core 2 Duo kan ikke måles i samme skala, nå er det omvendt.

 

(Core 2 Duo 2,67GHz vs. en AMD Athlon 3GHz 6000+, det blir litt feil, om en Core 2 Duo hadde vært 6GHz :D)

(Kilde: Tom's Hardware CPU Chart 3DMark06 CPU)

Lenke til kommentar
Et navn (og navnet var bra det) for å angi segment, samt en hastighetangivelse, er et skritt i riktig retning. Det er bare det at en "Fenom 2600" høres litt uvant ut nå

8534753[/snapback]

Det er ikke Fenom, men Phenom.. PH skal liksom simulere F....

Som jeg sier... Dette er bare en dårlig nørde ide...

 

Flere eksempler: Phuck, Phings, ph34er osv....

8534774[/snapback]

 

så phenomenon skrives egentlig fenomenon? :hmm: Kanskje greit å følge engelskundervisningen på grunnskolen :nei:Phenom er forøvrig et engelsk ord.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...