Gå til innhold

Boikott av Pixmania


Anbefalte innlegg

Synest virkelig ikke at en webshop med karakter under 3 (og med nesten 100 erfaringer) burde få toppe alle prislistene i prisguiden.

 

Foreslår at resultater fra butikker under en viss threshold (minimum 3!) er skjult i utgangspunktet, men at brukere kan velge "vis alle resultater" eller noe, med en klart synlig tekst om hvorfor butikkene i utgangspunktet var skjult.

 

Om ikke dette får butikkene til å skjerpe seg, vil det i alle fall hjelpe folk til å unngå å gjøre dårlige kjøp der de trenger tre lange år med eposter og telefoner for å gjøre en simpel reklamasjon.

 

Boikiott Pixmania! Og alle andre elendige webshopper.

 

T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det står jo hva folk mener om webshop'en, om folk som skal kjøpe ting, og bruker prisguiden ikke sjekker dette, er det strengt tatt deres egen feil for å ikke undersøke om bedriften er seriøs eller ikke.

 

Prisguiden vil ikke være spesielt relevant om man starter å sensurere bort bedrifter bare fordi enkelte (mange i dette tilfellet) ikke liker dem.

 

Folk velger selv hvem de vil handle av, det er risker inneblandet uansett hvem de velger.

Lenke til kommentar

Neida, informasjonen skal være tilgjengelig den, blir ikke sensurering.

 

Men er vel bare fint å hjelp folk til å ikke gjøre "deres egen feil" basert på den informasjonen som er tilgjengelig. Dette er dynamisk og god bruk av data, spør du meg. Dessuten er ikke prisene som Pixmania oppgir særlig relevante uansett - noe man bare oppdager om man leser igjennom de hundre kommentarene. Da bør de heller ikke "vinne" førsteplassen på listene.

Lenke til kommentar

Enig i at Pixmania burde dyttes vekk fra Prisguiden. Ikke bare skjules, men rett og slett fjernes.

 

For det første fordi prisene ikke er reelle. De opererer med "falske" priser uten mva, og uten å opplyse om gebyret som DHL skal ha.

 

For det andre fordi de har en elendig karakter i Webshopguiden. Grunnen til at de ikke har enda dårligere karakter, er at alle som har fått varene, ikke hatt behov for reklamasjon og fått varene raskt, gir karakteren seks på bakgrunn av kort leveringstid. Men veldig mange er også misfornøyd med nettopp leveringstiden da DHL visstnok roter en del. Resten av de negative karakterene kommer først når folk får behov for å benytte reklamasjon. Ingen gode karakterer er gitt på bakgrunn av gode erfaringer med reklamasjon. Reell karakter for Pixmania er derfor nærmere 1 enn 3.

Lenke til kommentar
For det andre fordi de har en elendig karakter i Webshopguiden. Grunnen til at de ikke har enda dårligere karakter, er at alle som har fått varene, ikke hatt behov for reklamasjon og fått varene raskt, gir karakteren seks på bakgrunn av kort leveringstid. Men veldig mange er også misfornøyd med nettopp leveringstiden da DHL visstnok roter en del. Resten av de negative karakterene kommer først når folk får behov for å benytte reklamasjon. Ingen gode karakterer er gitt på bakgrunn av gode erfaringer med reklamasjon. Reell karakter for Pixmania er derfor nærmere 1 enn 3.

8522225[/snapback]

Dere er klar over at alle som deltar i prisguiden betaler for det? At de har dårlig karakter er jo ingen god begrunnelse for å fjerne dem, da karakteren nettopp viser at om man handler hos dem bør man være klar over at det er mange som har hatt problemer med butikken.

Lenke til kommentar

Men problemet er nettopp det at de gir inntrykk av å være billigst, da de ofte langt fra er det. De kundene som ikke sjekker karakteren, og bare bestiller fra websiden uten å lese alt som står med liten skrift, blir lurt. Og det er mange som ikke leser vilkår før de bestiller fordi de tror "norske" webshopper stort sett er seriøse... og ihvertfall hvis de er med i Prisguiden.

Lenke til kommentar
Men problemet er nettopp det at de gir inntrykk av å være billigst, da de ofte langt fra er det. De kundene som ikke sjekker karakteren, og bare bestiller fra websiden uten å lese alt som står med liten skrift, blir lurt. Og det er mange som ikke leser vilkår før de bestiller fordi de tror "norske" webshopper stort sett er seriøse... og ihvertfall hvis de er med i Prisguiden.

8525776[/snapback]

Om prisguiden (som er sykt treg for øyeblikket) ikke informerer at nettbutikken ikke ligger i Norge og at man da må være oppmerksom på MVA og fraktpris er jo ikke nettbutikken sin skyld. Prisguiden kan vel hente priser med mva også?

 

Uansett foreslår jeg at denne tråden blir foreslått flyttet til prisguidens forum av trådstarter. Da får du kanskje litt mer informasjon om hvorfor ting er som de er.

Lenke til kommentar

Spørsmålet her ligger vel i hvorvidt eierene av HW.no / Orkla media /Edda Media alt ettersom, ønsker å miste en sikker inntektskilde. Det blir en vurdering med integritet vs. økonomi, et slag som i andre sammenhenger gjerne ender med at de "gode" taper.

 

På en annen side, har også truffet folk som er fornøyde med Pixmania, der den butikken var det beste valget. Og det er vel det formålet med prisguiden er, er det ikke? Finne den beste og billigste butikken?

Lenke til kommentar
Prisguiden kan vel hente priser med mva også?

Prisguiden henter prisen automatisk fra nettbutikkenes systemer. Når Pixmania ikke har MVA i dette systemet, vil ikke pris med mva vises i Prisguiden. Det er ikke noe Prisguiden kan gjøre noe med. Er imidlertid ikke sikker på hvordan systemet er der nå med tanke på om prisene er med eller uten mva, eller om det opplyses om at butikken ikke er norsk eller lignende.

 

På en annen side, har også truffet folk som er fornøyde med Pixmania, der den butikken var det beste valget. Og det er vel det formålet med prisguiden er, er det ikke? Finne den beste og billigste butikken?

8526715[/snapback]

De som bare har bestilt og fått levert, er fornøyde. Det er de som har prøvd reklamasjonssaker og angrerettssaker som er misfornøyde. Kjøpet er bare en liten del av handelen. Og Pixmania er ikke alltid billigst. Hvis mva ikke vises i Prisguiden, så er den villedende.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

http://forbruker.no/pengenedine/teleoginte...icle1884633.ece

 

I denne artikkelen bekreftes det at Forbrukerrådet har mottat mange klager på Pixmania. I tillegg skrives det om tollproblemene, og at varene ofte kommer uten norsk språk.

 

Ærlig talt, er det ikke på tide å få fjernet disse folka fra prisguiden? Prisguiden er ment å hjelpe folk. Du hjelper ikke noen ved å peke dem til Pixmania.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte en Kenwood hjemmekino forsterker til 1550 kr inkl frakt og moms som var spesifisert når jeg betalte med Visa.

Det eneste jeg har å klage på var at det tok 8 dager fra jeg bestilte til jeg fikk den,ellers så var de ingen problemer med ekstra gebyrer eller toll,henta den på posten med en vanlig pakkelapp.

Lenke til kommentar
Bestilte en Kenwood hjemmekino forsterker til 1550 kr inkl frakt og moms som var spesifisert når jeg betalte med Visa.

Det eneste jeg har å klage på var at det tok 8 dager fra jeg bestilte til jeg fikk den,ellers så var de ingen problemer med ekstra gebyrer eller toll,henta den på posten med en vanlig pakkelapp.

9139614[/snapback]

 

Det står klart og tydlig ifra hva som kommer i tillegg, men det er ingen tvil om at det er varierte brukererfaringer derfra.

Lenke til kommentar

Problemet er at folk gjerne gir 6'er i prisguiden når de får varene raskt. Det burde kanskje vært delt opp i service og leveringstid. Slik at man raskt ser at servicen ikke er god, mens leveringstiden gjerne er topp i den og den butikken.

 

Typisk fra Prisguiden er unyttige tråder som "Jeg fikk CPU-kjøler på 2 dager, også fikk jeg også med en SJOKOLADE! SUPER SERVICE! 6+++"

 

Er det super service å få med en sjokolade? Da skal jeg bli bilselger, og slenge med en boks med sjokolade til alle som kjøper ny bil. Klart ved reklamasjon på noe, skal alle bli avvist og henvist til produsent..

 

Ellers leser jeg nesten kun de negative tilbakemeldingene fordi de positive er som regel helt ubrukelig på webshopguiden.

Lenke til kommentar

En useriøs sjappe som stadig topper prislistene på prisguiden og dermed fører til at folk går på en smell vil jo også gjøre prisguiden useriøs. En ting er at folk ikke tar erfaringene så nøye, men når de står der som billigst og viser seg ikke å være det (frakt i Norge er stort sett den samme hos de fleste butikker, så tviler på at de fleste ikke tenker så mye over den), vil det gå utover prisguidens integritet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg skulle kjøpe en PJ fra dem, men de ringte meg opp og skulle ha personnr og et bilde av passet mitt og visa kort..

 

så det ble ikke noe kjøp der, jeg gir ikke slik info til hvem som helst

Lenke til kommentar

Vil gjerne komme med et lite forsvar av pixmania, selv om jeg selv i utgangspunktet er skeptisk til disse franske nettbutikkene selv.

 

1. I prisguiden er pixmania listet opp med et fransk flagg, noe som skulle hinte til at dette ikke er en norsk nettbutikk.

 

2. Hvis du skal handle fra en nettbutikk du ikke har hørt om, eller handlet fra før, så tar du deg 5 minutter til å sjekke hjemmesiden om hvor disse holder til, samt hva slags frakt og betalingsmetoder disse bruker. Gjør du dette, så ser du at pixmania holder til i Frankrike.

 

3. Vet ikke om de gjorde dette før, virker ikke sånn, men nå opererer pixmania med priser som er INKLUDERT norsk merverdiavgift(mva). Det som eventuelt KAN komme i tillegg iflg hjemmesiden deres er et tollbehandlingsgebyr fra posten eller ups, alt etter hvaslags frakt du velger.

 

4. Når det gjelder de dårlige erfaringene deres, så ser det ut som dette skyldes elendig service fra DHL, noe som pixmania knapt kan lastes for annet enn at de velger en elendig transportør. Nå virker det som de har kuttet ut DHL, da man ikke kan velge dem under fraktalternativene (Posten eller UPS).

 

Jeg tror ikke pixmania er det minste useriøse, men handler man fra en utenlandsk butikk så får man i blant varer som ikke er helt som man får de her hjemme. (Man får det man betaler for). Sånn som jeg leser den artikkelen fra forbruker.no så har ikke jenta gjort hjemmeleksa si og sjekka hvor butikken holder til, selv om det selvfølgelig ikke er påbudt å gjøre det, så er det svakt.

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...