Gå til innhold

Ntune i ny versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selfølgelig klarer ikke Nvidia å få til viftestyring på 8800GTX på mitt P965, å begrense mulighetene til folk som ikke velger nforce hovedkort er håpløst og barnslig. Som om ikke den haugen av tuselapper for GTX kortet ikke skulle være nok for å slippe sånt tull, at ntune ikke klarer å lese en eneste FSB/CPU/RAM hastighet riktig, får så være, har andre utilities til det.

 

At Rivatuner skal være eneste måten å få dette til på irriterer meg, til og med Expertool nekter dette. Skulle like å høre en forklaring på dette fra NV.

Lenke til kommentar
Patetisk av Nvidia... støtter kun ett fåtall HK (mao ikke mitt). Men sånt kommer som regel igjen og biter en midt i brunøyet. Med det mener jeg at en annen produsent (ATI?) nok vil lage samme type program, bare bedre og til ALLE.

 

Nvidia er pc-rasister!

8506012[/snapback]

:!:

 

Like morsomt når folk som ikke har peiling ytrer seg! :roll:

 

Det var/er valgfritt for hovedkortprodusentene å inkludere støtte for nTune, også valgfritt hvor mye støtte de ønsker å inkludere. Hvorfor gidder de ikke å støtte dette? Jo... Fordi mange HK produsenter har sine egne klokke- og tuning programmer de heller vil at du skal bruke.

 

Alle "designed-by-nVidia" hovedkort støtter forresten nTune...

 

Desuten fungerer nTune på alle nVidia GeForce GPU'er (6/7/8-serie)...

 

Edit: Desuten fungerer basic-features i nTune på hovedkortet ditt...

On nForce motherboards where specific BIOS support is not available, only basic functionality will be available.

 

Edit2: Mikkel_H...

Det ASUS hovedkortet du har i signaturen din skal være støttet. Sørg for at du har siste versjon av BIOS.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor,30/04-2007 : 17:45]
Patetisk av Nvidia... støtter kun ett fåtall HK (mao ikke mitt). Men sånt kommer som regel igjen og biter en midt i brunøyet. Med det mener jeg at en annen produsent (ATI?) nok vil lage samme type program, bare bedre og til ALLE.

 

Nvidia er pc-rasister!

8506012[/snapback]

:!:

 

Like morsomt når folk som ikke har peiling ytrer seg! :roll:

 

Det var/er valgfritt for hovedkortprodusentene å inkludere støtte for nTune, også valgfritt hvor mye støtte de ønsker å inkludere. Hvorfor gidder de ikke å støtte dette? Jo... Fordi mange HK produsenter har sine egne klokke- og tuning programmer de heller vil at du skal bruke.

 

Alle "designed-by-nVidia" hovedkort støtter forresten nTune...

 

Desuten fungerer nTune på alle nVidia GeForce GPU'er (6/7/8-serie)...

 

Edit: Desuten fungerer basic-features i nTune på hovedkortet ditt...

On nForce motherboards where specific BIOS support is not available, only basic functionality will be available.

 

Edit2: Mikkel_H...

Det ASUS hovedkortet du har i signaturen din skal være støttet. Sørg for at du har siste versjon av BIOS.

8506118[/snapback]

 

Hvet ikke om du sikter til noe i mitt innlegg med ditt svar, men det er absolutt ingenting av det jeg sier som er galt. Det er da ikke hovedkort produsenten av et Intel chipset som skal støtte ntune, det er bare piss av nvidia å ikke støtte viftekontroll i driveren. Å flytte denne featuren inn i et separat program der de legger "kun" vekt på å støtte sine egne chipset, er nonsense for å si det pent. Det er mitt 8800GTX som er det eneste jeg har fra nvidia, og det skulle ikke være så vrient å få til dette siden Rivatuner klarer det (ikke veldig brukervennlig dog).

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Vel, dette såg ikkje så verst ut... Eg fekk ikkje den førre versjon av nTune som eg prøvde (5.05.25.00) til å virke i Vista Ultimate x64. Denne versjonen ser ut til å virke veldig fint så langt (på trass av eit krasj ved fyrste oppstart etter installasjon). Eg har ikkje prøvd overklokking enno, men sidan eg har fri i morgon får eg vel slå meg litt laus... ;)

 

Maskinvaren min er for øvrig MSI K8N Diamond, Athlon 64 X2 4200+ og XFX GeForce 8800GTS 320 MiB, viss nokon skulle treffe til å vere interesserte i det for samanlikning.

Lenke til kommentar
Dette var jo ett knall program, endte med blåskjerm. kommer ikke inn i sikkemodus engang.

 

Lukter reinstall dette, alltid morro og reinstallere.

8509864[/snapback]

:thumbup:

Fikk det ikke til å fungere på mitt 7900gs kort heller, så poenget med programmet = 0 for meg :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...