Gå til innhold

Batteriredning fra Apple?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8574234
Er en macbook i huset her med; Battery-Loadcycles: 198. Bør jeg sende inn batteriet?

Det er jo tross alt under 300 :)

8496454[/snapback]

Ehm, det er ikke battery loadcycles du skal se på alene, du må se på battery health også i sammenheng. Battery loadcycles er hvor mange hele "sykluser" batteriet ditt har blitt ladet opp og ladet ut. Om batteriet ditt har fremdeles bra prosent helse, så er det ikke noe feil med det. Mitt batteri f.eks har 95% og 162 sykluser :)

Lenke til kommentar
noen som kan si meg hvordan jeg tar screen shot, jeg tror ikke noen kommer til å tro meg når jeg sier:

 

min har

8 måneder

0 loadcycles

0%

 

og batteriet står i, med poweradapteren

8508588[/snapback]

 

Screenshot = Epletast + Shift + 4, da kommer det opp en "crosshair". Velg vindu og trykk Space.

 

Oppsummert: Epletast + Shift + 4, + Space

 

Evt. bruk et bilde program til å gjøre det. Må innrømme jeg liker printscreen bedre :o

 

Edit:

Forøvrig ser det ut til at min er gått opp endel prosenter siden sist opplading. Jaja. cant kill me :yes: dog nesten litt mistenkelig.

 

Hva er egentlig "optimal" bruk av batteri for å få best mulig utnyttelse ?

post-3846-1177970620_thumb.png

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Jeg har mistet 3 % siden oppdateringen, men det morsomste med mitt screenshot må være alderen på Macen.

 

Maskinen er egentlig fra august i fjor :blush: Men i følge den selv ble den bygd litt før vår tidsregning... :hmm: Men den skal vel ikke droppe sånn plutselig på tre dager? Særlig ikke etter en opdatering?

post-85317-1178094360_thumb.png

Endret av Ninien
Lenke til kommentar
@ alaruz: jeg får ikke startet maskinen uten at kabelen er i, og etter jeg har tatt den ut (og maskinen er på) så slår den seg av etter ca 15 minutter, eller mindre, uberegnelig

8521219[/snapback]

 

Hmm faktisk det med at maskinen ikke starter uten at kabelen er i har faktisk min maskin også hatt. Den var slik hele tiden i begynnelsen, det hjalp noe etter firmware oppdatering. Men det hender fortsatt i blant. Du kunne kanskje vurdert å tatt den med til et verksted om det er et i området der du bor, du har jo garanti på den og om det er noe galt med hovedkortet eller strømforsyningen er det kjekt å fikse. Kjedelig å måtte betale for noe som burde fungert fra dag 1.

Lenke til kommentar

Nytt batteri er aldri feil. :) Men som nevt over kan det jo være dårlig strømforsyning eller tilsvarende. Ingenting er bedre enn å klare å "reprodusere" feilen for ansatte på et verksted eks. Skal nevnes at jeg har sett et lite "mønster" på min. Når min er tom for strøm (går i sleep) og jeg tar i kontakt våkner den svært skjeldent opp igjen. Jeg må ty til force shutdown og når den starter igjen får jeg beskjed om at os x hadde unexpected shutdown.. (no shit sherlock...) Håper uansett du får ordnet maskinen din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...