Gå til innhold

Programtips: SIW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snodig program. Det fungerer fint her selv om jeg bruker det i Vista.

8485080[/snapback]

 

hm..? Hva mrente du her? Mulig jeg er litt trøtt, men.. :) EDIT: Glem det. Skjønner at det ble antydet at det var ustabilt i Vista, men at det ikke var tilfelle hos deg. Mer kaffe til meg.. sukk

 

 

Har brukt SIW i et år eller to, og det er veldig prakrisk å ta med seg når man skal assistere andre med datatrøbbel, og serialfunksjonen er ikke dum den heller.

Man finner lett ut det aller viktigste om maskinen og mere til, så det er lett å finne drivere etc etc.

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar
Likte ikke dette programmet, hvis man trykker på "Secrets" så kan man se alle passordene PC'en har lagret :S

 

Er jo bare å dra til noen, laste ned og se passordene?

8484379[/snapback]

 

Det kan man vel strengt tatt uansett? Om programmet finner det, så ligger det vel i klartekst et sted...

 

AtW

8484760[/snapback]

 

Korrekt :)

 

(Eller skjult bak enkle hash-algoritmer.)

 

Det eneste dette programmet gjør er å gjøre det litt enklere å få tak i dem. Skjønner ikke hvorfor MS ikke har kryptert den informasjonen. Etter det jeg forstår så er den ikke engang kryptert på disk. Det burde være en smal sak å ha alt slikt kryptert og at det ble dekryptert med brukerens passord når han/hun logger på. (Men de fleste hjemmebrukere velger kanskje også å kjøre passordløst?) Poenget er iallefall uansett at med mindre brukeren tar enkelte små grep så er det trivielt for hvem som helst å få tak i all informasjonen som ligger på maskina. Folk med bærbare er jo spesielt utsatt for dette, da det er fort gjort å miste eller bli frastjålet en bærbar.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...