Gå til innhold

Toppgrafikk fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Systemet har en renderingskraft på opp mot 80 milliarder piksler og syv milliarder vertikaler per sekund.

Hvis det er ordet "Vertex" dere har forsøkt å oversette så er det en feil oversettelse. Vertex betyr i denne sammenhengen et geometrisk punkt. Hvis du har sett wireframe-modeller så er det et knutepunkt i en slik modell som menes.

 

askeladden_wireframe_low.jpg

 

Når et grafikksystem har en kapasitet på 7Giga Vertexes per sekund så betyr det at det kan regne ut plasseringen av 7 milliarder slike knutepunkter per sekund. Hvis en scene da består av 100 millioner Vertexes så betyr det at systemet er i stand til å beregne 70 sett med knutepunkter per sekund. (70 ufullstendige bilder om du vil.) Om systemet klarer å fylle alle disse med teksturer er opp til andre deler av systemet.

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg dette kan brukes til visualisering av geologiske data i forbindelse med oljeindustrien. De bruker noen sinnsyke maskiner til å regne ut alle måledata og kan sikkert trenge tilsvarende kraft for å få dette opp på en skjerm for å f.eks studere 3D-data i sanntid.

Heftige saker er det i alle fall.

Lenke til kommentar

I tillegg til geologiske data kan dette utnyttes til film og tv.

Feks. Flere spor med 4K video og feks. online fargekorrigering av ukomprimet 4:4:4 4k materiale som trenger så mye kraft man har råd til, det er vel sammen med 3d, medisinske og geologiske applikasjoner eneste bruksområder hvor man faktisk har bruk for dette og enda mer...

 

Quadro Plex'n kan og levere bilder til sony sin 4k prosjektor.

 

Prislappen ser stygg ut, forrige modell var 25,000$, men i forhold til ytelse derimot....tror det er vanskelig å fatte hvor kraftig dette faktisk er. Å dra ett fett spill er ikke lenger noen teknisk utfordring og er direkte peanuts i forhold til bla. film og 3d samt geologiske og medisinske data.

Lenke til kommentar
Systemet har en renderingskraft på opp mot 80 milliarder piksler og syv milliarder vertikaler per sekund.

Hvis det er ordet "Vertex" dere har forsøkt å oversette så er det en feil oversettelse. Vertex betyr i denne sammenhengen et geometrisk punkt. Hvis du har sett wireframe-modeller så er det et knutepunkt i en slik modell som menes.

 

askeladden_wireframe_low.jpg

 

Når et grafikksystem har en kapasitet på 7Giga Vertexes per sekund så betyr det at det kan regne ut plasseringen av 7 milliarder slike knutepunkter per sekund. Hvis en scene da består av 100 millioner Vertexes så betyr det at systemet er i stand til å beregne 70 sett med knutepunkter per sekund. (70 ufullstendige bilder om du vil.) Om systemet klarer å fylle alle disse med teksturer er opp til andre deler av systemet.

8484792[/snapback]

 

 

Hva du vet :love:

8484863[/snapback]

 

Hørt om google eller? :!: :p

8485483[/snapback]

 

Denne siste forklaringen ble ikke jeg klok på... Har du noen gode linker?

 

Jeg har holdt på mye med cad og vet godt hva en vertex er, men har jeg noen sorte hull ifm dataflyt...

 

Om jeg har forstått det riktig så er det minne i GPU/ VPU som holder texturinformasjon og ikke andre deler av systemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...