Gå til innhold

Nye Amiga-maskiner kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel grenser for hvor nostalgisk dette kan bli? Er det noe spesielt disse maskinene kommer til å ha felles med de gamle bortsett fra navnet? Kanskje bedre å kjøre amigaemulator på pcen?

8475251[/snapback]

Jeg regner med at emulator blir lagt inn som standard på maskinene. Men er det noen som har peiling på hvilket OS som vil bli lagt inn på maskinene?

 

Ellers så er jeg spent på utforminga. Blir det tårn, skrivebordsutgave eller tastatur a la Amiga 500?

 

AJ: Hvorfor ikke? Den kan jo ha moderne egenskaper i tillegg til å være nostalgimaskin. Om vi får ytterligere en konkurrent til Apple, vanlige PCer, spillekonsoller osv så er vel bare det berikende for konkurransen og mangfoldet.

Lenke til kommentar

Tja, tviler sterkt på at dette blir kun en Amiga Os 4.0 maskin, kan tenke meg at det blir en form for hybrid pc som kan godtgjøre seg av flere os, men er selvsagt spesielt råd på det den har blitt utformet til.

 

Spill pc? Tja selv om amigaen var veldig spill orientert så hadde den andre bruksområder som var veldige viktige, noen musikkere brukte den pga synthen og alle mulighetene de hadde til å lage bra musikk med den.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke poenget.

 

Nå som mac har hoppet over på intel så er det jo bortimot ingen som lager spill som kan kjøre på maskinen.

Det blir jo kun en entusiastmaskin, og det blir det neppe butikk av.

8475561[/snapback]

 

Det var det som gjorde at Amiga aldri tok av. At den ble solgt som en spill-maskin. Var få som tok den seriøst i bedriftsbransjen. Selv om den var bedre (stabil og dynamisk som en gærning...multithreading OS? yep) og billigere enn de fleste PC'er (alle?) i sin tid. Hadde de lansert den som det den kunne vært, en stabil bedrifts-pc så ville den nok ha overlevd.

 

Apropos spill, så ville det vært galskap å satset på det IGJEN for Amiga...nok av konkurranse der. PS3, XBOX, Wii og PC har det markedet.

 

En secure, multi-purpose maskin er nok veien å gå. Kanskje spill kan komme senere, men ser ikke vitsen.

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar
Var det ikke noe som het ABox (A/Box!?) på slutten av 90-tallet ?

aka. Amiga Box ?

8475717[/snapback]

 

Denne kom aldri noe særlig langt, planene ble skrinlagt til slutt.

8475744[/snapback]

 

Ok.. en professor på UiB som hadde en slik på kontoret sitt når jeg holdt på og soset rundt der.

Lenke til kommentar
Det var det som gjorde at Amiga aldri tok av. At den ble solgt som en spill-maskin. Var få som tok den seriøst i bedriftsbransjen.

8475719[/snapback]

 

Nåja, den ble ganske mye brukt rundt om i verden som maskin i videoproduksjonsøyemed og tildels også i musikkbransjen, men vi hører svært sjelden om akkurat det. En del filmer fra slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet fikk også sine spesialeffekter produsert på Amiga-maskiner.

 

Her i Norge tok den egentlig aldri noe særlig av som noe annet enn en spillmaskin og som hobbymaskin for programmeringsentusiaster.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Nåja, den ble ganske mye brukt rundt om i verden som maskin i videoproduksjonsøyemed og tildels også i musikkbransjen, men vi hører svært sjelden om akkurat det. En del filmer fra slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet fikk også sine spesialeffekter produsert på Amiga-maskiner.

 

 

Det er sant...Mener første sesong av Babylon 5 ble laget på en cluster av Amiga maskiner med Lightwave....stemmer det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Whoohoooo. Om det så kun blir et snev av god gammel Amiga nostalgi over dette, så skal jeg ha en slik maskin.

 

Følelsen den gange jeg svei av 15.000 på Amiga 500, 1084 skjerm ++++.... Ahhh.

8475234[/snapback]

Jepp prisene var litt høye på den tiden.

Husker jeg kjøpte i 1992 en GVP harddisk med accelrator til den nette sum av 12500.- Da snurret meskinen rundt på ufattelige 40 MHz og hadde en 120 MB disk som leverte ca 1 MB/sec. Kjøpte ekstra 4 MB ram til kroner 2500.- Huff det var en rask maskin. Kunne ikke spille spill mot computeren lengre da man ikke hadde sjans å slå den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...