Gå til innhold

N95 vinner kamerapris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har også muligheten til å ta opp små videosnutter i VGA-oppløsning (0,3 megapiksler).

*kremt* Ikke for å være frekk, men denne setningen får det til å høres ut som om det er snakk om en utgammal mobil med elendig videoopptak. N95 har det beste videoopptaket på NOEN mobiltelefon, og med minnekort på flere gigabyte kan man også ta opp i timesvis i 30 FPS (som det vel bare finnes en eller to andre telefonmodeller som klarer).

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere bruker "0,3 megapiksler" når dere snakker om video. Hvorfor ikke "nær DVD-oppløsning" eller en annen ikke-negativ vinkling?

 

Dette var en unødvendig negativ vinklet artikkel synes jeg. Til og med bildeteksten er negativ ("har fotolys, men ikke blitz")

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Er ikke feil å bruke 0,3 megapiksler på VGA video. Det er det samme. At en telefon som er dyrere enn en HD-ready 32 tommers LCD TV ikke har blitz er ikke negativt å få frem, men det er absolutt negativt å ikke utstyre et 5 MP kamera med blitz. :hmm:

 

Med andre ord er det faktisk negativt at denne telefonen kan ha så uskyldige mangler som en skarve blitz i kameraet når den er spekket med all annen teknologi....

Lenke til kommentar
Er ikke feil å bruke 0,3 megapiksler på VGA video. Det er det samme.

Nei, det er ikke teknisk sett feil, men det er uttrykksmessig stor forskjell. Joda, matematisk sett er det det samme (i alle fall tilnærmet), men du kan ikke nekte for at om man leser "0,3 megapiksler" på en mobilside så tolkes det umiddelbart som noe negativt, da man er vant til minst 2 megapiksler i den konteksten.

 

Vedr. resten av innlegget ditt så får vi bare være enige om at vi er uenige. :) Kameralyset oppfører seg som en blitz og gir mer enn nok lys ved bildetaging i mørke omgivelser forøvrig.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Å skrive DVD-oppløsning ville vært verre. Da ville leseren tolket det som DVD-kvalitet, noe du overhodet ikke får med N95. Det går heller ikke an å bare skrive VGA-oppløsning med tanke på at ikke alle vet hva det er. Så da blir det enten 640 x 480 piksler eller 0,3 megapiksler. Og som nevnt tidligere i tråden er ikke det noen forskjell mellom disse.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

dette er noe av det tåpeligste jeg har sett. det er helt greit at folk kårer n95 til verden beste kameramobil eller hva det var hvis de kan argumentere for det på noen som helst måte.

jeg er veldig lei av å klippe og lime hva som står i testen av kameraet til n95. kan noen værsåsnilll å gjøre det for meg, for jeg ser ingenting som sier noe om hvor bra kameraet er iforhold til konkurrentene, kun fyllstoff.

har dere tenkt til å fullføre testen senere, eller?

på tipas sider skryter de av at den har carl zeiss optikk. ok. men er denne optikken bra, eller? kan de skrive det, og har de sett et eneste bilde av n95?

jeg gir nå offesielt opp. jeg vil ikke si at oooo, alle nokia er så bra og alle SE er så dårlig og alle samsung og 5mp oioioi, det ehr kjæpemyyye det lissom på en måte dah lizzom, deh er så kult dah, oooioioioi, kjøp den den ehr kjempebra lizzom iforhold til det jeg ikke vet noe om lizzom, jeg vil ha saklig informasjon og videreformidle det. men hvis ingen er interessert i å stole på ting som er begrunnet, så gir jeg opp å bry meg om dette, som btw ikke er for min skyld.

Lenke til kommentar

Sikkert fortjent av Nokia å vinne kamera pris for kameraet.

Videooppløsning på 640x480 er ganske bra, for en som er vant med 178x144. Kan ikke noen begynne å dele ut videopris også?

 

Selv om dette avhenger mye fra selve kameraet, kunne det også vært kjekt å hatt en egen video-pris. K800i var sikkert ikke så langt borte fra første plassen den heller når det gjaldt kamera.

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
Sikkert fortjent av Nokia å vinne kamera pris for kameraet.

8479873[/snapback]

det er det samme hvor tipa legger de hen når de kåres ut ifra annet enn grundig testing..

nokia fortjener kanskje en pris, men ikke av tipas begrunnelser..

men jeg glemte, jeg hadde gitt opp jeg :(

Kan ikke noen begynne å dele ut videopris også?

8479873[/snapback]

ikke tipa iallefall :mad:

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Så da blir det enten 640 x 480 piksler eller 0,3 megapiksler. Og som nevnt tidligere i tråden er ikke det noen forskjell mellom disse.

..ooog som også nevnt tidligere så er det faktisk det, når man snakker om omtalemåte og ordlyd. Ikke teknisk sett, men hvordan det fremstilles. Dette bør da være rimelig lett å se, selv for artikkelforfatteren.

 

Hva virker mer negativt ladet:

 

"Videopptak i 0.3 megapiksler"

 

eller

 

"Videopptak i 640x480 i 30 FPS"

 

Det er faktisk helt lov å skryte litt av en feature som kun to-tre andre mobiltelefoner på markedet har, spesielt i en artikkel hvis hele poeng er å fortelle at en mobiltelefon har vunnet en kamerapris.

 

Faktisk så synes jeg hele "artikkelen" lyser "noen tullinger har gitt N95 en kamerapris, men det er vi ikke enige i at den burde få, så vi rapporterer det, men pokker heller om den skal falle i noe godt lys fra oss" :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...