Gå til innhold

- Dødt innen ti år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg sier det slik at mobil vil også dø etter hvert. eneste en trenger er en eller annen form for wifi handover ;) etter det er det bare å gå voip der også :)

 

alternativt så kan dem får fart på hs(d/u)pa utbyggingen, og kjøre alt til flat takst der. men det hadde vært greit med wifi mesh slik at en også kunne søke opp og snakke med venner og kjente omtrent som om en brukte en slags radioforbindelse ;)

 

hmm, muligheter, muligheter...

Lenke til kommentar

og hvem skal åpne nettet sitt til forbipasserende og dekke finnmarksvidda med et slags langtdekkende wimax da? det blir vel noen som låner nett med andre og til andre med en medlemskap/betalløsning så man er ansvarlig for hva man gjør, og da blir er man like langt med handover mellom gsmstasjoner eller?

det er vel det samme hva slags frekvens man har, er det ikke nett alt sammen? jeg ville iallefall hatt et adskilt nett fra internett som vil vanskeliggjøre det for hvemsomhelst med datakunnskaper å overvåke/endre/kontrollere bl.a. samtaler og sms/alle meldinger osv

Lenke til kommentar

men jeg ser jo fordelene med ett nett..

 

 

Dødt innen ti år

8466616[/snapback]

veeeel, jeg spår 5 år :p

8467257[/snapback]

vel, de sier jo innen 10 år, for å være sikre og høres realistiske ut, så den dør vel ut om 6 år da..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
og hvem skal åpne nettet sitt til forbipasserende og dekke finnmarksvidda med et slags langtdekkende wimax da? det blir vel noen som låner nett med andre og til andre med en medlemskap/betalløsning så man er ansvarlig for hva man gjør, og da blir er man like langt med handover mellom gsmstasjoner eller?

det er vel det samme hva slags frekvens man har, er det ikke nett alt sammen? jeg ville iallefall hatt et adskilt nett fra internett som vil vanskeliggjøre det for hvemsomhelst med datakunnskaper å overvåke/endre/kontrollere bl.a. samtaler og sms/alle meldinger osv

8474188[/snapback]

 

jeg har ikke noe problem med å betale. men jeg ønsker å se en løsning som gir en ip-pipe til flat takst, og som kan koble opp til hjemmenettet, roaming-nett og annet uten å måtte ha 2+ brikker og antenner (wifi, gsm/umts, wimax osv).

 

om en ønsker ekstra sikkerhet, innfør kryptering som standard. ipv6 har vel ipsec og tilsvarende bakt inn i selve protokollen.

 

tingen er nemlig den at når latency kommer ned og kapasitet kommer opp så trenger ikke lengre en spesiell modus eller tilsvarende for tale osv. alt er jo datapakker uansett.

 

på samme måte som at dsl og annet gjør den dedikerte telefonlinja historie, så burde wifi-lignende teknologi gjøre den dedikerte telefonmodusen historie.

 

og om du er bekymret for folk med kunnskaper og hva dem kan gjøre. ikke bruk noen form for telefoni eller lignende. mange av disse systemene har sikkerhet etter "secureiy tru obscurity" metoden...

 

takke seg faen til en teknologi hvor en kan legge på den sikkerhet en føler er nødvendig selv!

Lenke til kommentar
jeg har ikke noe problem med å betale. men jeg ønsker å se en løsning som gir en ip-pipe til flat takst, og som kan koble opp til hjemmenettet, roaming-nett og annet uten å måtte ha 2+ brikker og antenner (wifi, gsm/umts, wimax osv).

8474403[/snapback]

ja jeg ser fordelene.

om en ønsker ekstra sikkerhet, innfør kryptering som standard. ipv6 har vel ipsec og tilsvarende bakt inn i selve protokollen.

8474403[/snapback]

når man lager kryptering og programmer som behandler nettet og omtaler og beskriver utstyr og prosedyrer til å gjøre ugagn osv for å lage et motmiddel og bekjempe en fiende som ikke er der ennå så hjelper man fienden.

med så lite støtte og kunnskap og lite komersielle produkter det er med tlfnettet jo vanskeligere er det for fienden å lage dritt.

det vil så godt som ALLTID være mulig for hackere eller hva det er å komme gjennom et system de kan like godt som motparten.

vanskelig å forklare, jeg vet ikek så mye om dette her, derfor spurte jeg. men jeg skjønner ikke alt det du skriver av standarder og teknologier.

takke seg faen til en teknologi hvor en kan legge på den sikkerhet en føler er nødvendig selv!

8474403[/snapback]

det var da voldsomt? :D

Lenke til kommentar
TeliaSonera spår en brå død for fasttelefonen.

 

Les mer

8466616[/snapback]

 

Forteller vel mer om TeliaSonera enn om verden, at de føler det nødvendig å 'spå' om 'fasttelefonen' som selvstending produkt...

 

Det er meningsløst å i 2007 snakke om 'fasttelefonen' some et enkeltstående produkt. Telefonen er bare èn av mange tjenester som leveres til en husstands internettoppkopling. Min spådom er at de fleste husstander i Norge vil fortsette å ha fastlinje for Internet i hjemmet, uansett hvor gode de trådløse tjenestene blir.

Lenke til kommentar
om en ønsker ekstra sikkerhet, innfør kryptering som standard. ipv6 har vel ipsec og tilsvarende bakt inn i selve protokollen.

8474403[/snapback]

når man lager kryptering og programmer som behandler nettet og omtaler og beskriver utstyr og prosedyrer til å gjøre ugagn osv for å lage et motmiddel og bekjempe en fiende som ikke er der ennå så hjelper man fienden.

med så lite støtte og kunnskap og lite komersielle produkter det er med tlfnettet jo vanskeligere er det for fienden å lage dritt.

det vil så godt som ALLTID være mulig for hackere eller hva det er å komme gjennom et system de kan like godt som motparten.

vanskelig å forklare, jeg vet ikek så mye om dette her, derfor spurte jeg. men jeg skjønner ikke alt det du skriver av standarder og teknologier.

8474409[/snapback]

 

sant nok, men om motparten kanskje vet noe om systemet som du ikke vet så har dem en fordel. så lenge en er klar over at begge sider har samme kunnskapsnivå så kan en ta avgjørelser deretter...

 

når det gjelder standarder og slikt, så finner du nok litt om det på wikipedia :)

skal forresten ikke påberope meg noen ekspert-kunnskaper på området, men jeg prøver å følge med. det kan ha sine fordeler å være stand til å ordne ting selv ;)

 

når det gjelder post-tiden. jeg eier ikke døgnrytme...

Lenke til kommentar
TeliaSonera spår en brå død for fasttelefonen.

 

Les mer

8466616[/snapback]

 

Forteller vel mer om TeliaSonera enn om verden, at de føler det nødvendig å 'spå' om 'fasttelefonen' som selvstending produkt...

 

Det er meningsløst å i 2007 snakke om 'fasttelefonen' some et enkeltstående produkt. Telefonen er bare èn av mange tjenester som leveres til en husstands internettoppkopling. Min spådom er at de fleste husstander i Norge vil fortsette å ha fastlinje for Internet i hjemmet, uansett hvor gode de trådløse tjenestene blir.

8477115[/snapback]

 

du fikk meg til å tenke på at det snakkes om å frata teliasonera eierskapet av det svenske telefonnettet. så kanskje det er ett spill for galleriet i ett forsøk på å overbevise politikerne om at telefonnettet ikke har noen verdi lengre. yea right. selv om en kanskje ikke bærer telefon direkte på dem lengre så kan selve ledningene bli brukt til mye rart.

Lenke til kommentar
sant nok, men om motparten kanskje vet noe om systemet som du ikke vet så har dem en fordel. så lenge en er klar over at begge sider har samme kunnskapsnivå så kan en ta avgjørelser deretter...

8478502[/snapback]

og det gjelder om det er en krig. og det er det ikke ennå.

hvem hadde hacket en gps før det kom et system som krypterer signalene og ideen om å gjøre det og hvordan det gjøres kom opp idetheletatt og det lagdes utstyr for å blokkere hackesignaler osv..

når det gjelder standarder og slikt, så finner du nok litt om det på wikipedia :)

8478502[/snapback]

ååå.. er så lei av å lese.. trenger pause fra pcen..

når det gjelder post-tiden. jeg eier ikke døgnrytme...

8478502[/snapback]

ikke jeg heller :D

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

hrmf, krig er det hele tiden. det kommer bare an på hvem som kriger, og om de gidder å formelt erklære krig (noe som blir sjeldent gjort disse dager, siden en slik deklarasjon har visse krav om oppførsel osv).

 

og den som ikke orker å lese, vil heller ikke lære noe. kunnskap er makt, som det sies ;)

Lenke til kommentar
og den som ikke orker å lese, vil heller ikke lære noe. kunnskap er makt, som det sies ;)

8478907[/snapback]

jeg ble ikke født emd å være lei av å lese, og sette meg inn i situasjoner. men det ahr ingen sammenheng med dette å gjøre. ble bare litt provosert. men jeg har ingen grunn til det, det var ikek det du mente. :)

Lenke til kommentar

greit, men gpsteknologien er ikke seriøst vurdert/tenkt på kanskje pga mangel på utstyr og kunnskap om at det går an.

om hitler vil ha et større tyskland og tar halve frankrike, betyr ikke at vi må lede han på ideen om å ta den andre arenaen/kategorien/nivået saturn også og indirekte gi han kunnskap til å bygge et romskip ved å la han få se ingenørtegninger/, vite/spionere på at og hvordan vi lager et antiromskip-romskip. eller masse fabrikker som lager anti-atombombe-atombomber.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...