Gå til innhold

Livsfarlig med håndfri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da må det bli ulovlig med passasjerer i bilen også, de trekker bort din mentale oppmerksomhet. Og Musikk, radio er nok også livsfarlig. Forby alt!

8466705[/snapback]

Jeg mener å ha lest at passasjerer som er tilstede i bilen påvirker reaksjonsevnen langt mindre enn en mobilsamtale, spør meg ikke hvorfor..

 

Det er mange ting som virker inn på sikkerheten når man kjører bil, men jeg håper snart vi kan få fjerna denne loven om at man må ha handsfree for å snakke i telefon, jeg er iallefall ikke i tvil om at den har lite for seg, det som forstyrrer er selve samtalen. Når det er sagt så bruker jeg selv handsfree når jeg kjører siden det er mer behagelig når man tar imot mange samtaler og trenger en arm for å kunne skrive med(kjører taxi av og til i helgene). Men jeg ser ikke behovet for en lov til å påtvinge noen dette da det faktisk er selve samtalen som forstyrrer.

 

Man burde heller bruke tid og penger på å endre holdninger til fart, og bruk av bilbelte.

Lenke til kommentar

Alt er farlig. Hrmf så lei av å høre om formynderstatens undersøkelser om hva som ikke er bra for oss. :no:

Jeg ruller røyk mens jeg kjører bil og aldri hatt noe problemer med det. Ha på sikkerhets-beltet, men utfra det kan man få gjøre som man vil bare man er edru og følger trafikk-reglene. :nei:

Lenke til kommentar

tingen er den at du sjelden er alene på veien. og det er i møte med andre at distraksjoner er så effektfulle.

 

si at du ruller nevnte røyk i det du kommer opp mot ett kryss, og det kommer en bil inn. eller kanskje det kommer en fotgjenger og skal krysse.

 

til forskjell fra en datamaskin så er ikke vi mennesker i stand til å ha fokus på flere ting samtidig. ja, vi kan veksle til og fra fort. men det tar oss fortsatt tid å finne frem hvor vi var/er mellom hver veksling.

 

din egen frihet slutter der andres begynner er det vel noe som heter. eller for å si det på en annen måte, din frihet slutter når det setter andre i fare...

 

ulykker koster samfunnet forbannet mye å rydde opp i. ikke bare der og da, men også i ettertid med slikt som behandling av overlevende osv...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+9871234
hvorfor er det ingen som fokuserer på dem som drikker varm kaffe og spiser pølse og brød etc mens de kjører, er ikke det faligere enn å prate.

Det meste kan jo være farlig, alt etter hvor du har konsentrasjonen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...