Gå til innhold

Stillegående fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

denne ser interessant ut. passe mye watt, 4 +12v linjer og lavt støynivå.

 

og siden jeg har erfaring med ocz psuer fra før så vet jeg at de kan lage psuer som er dønn stille (modstream)

 

så gjenstår det bare at dere tester den i løpet av en mnd's tid. skal nemlig oppgradere i juni og vurderer sli, og da kan jeg tenke meg en ny psu.

 

håper bare de lager psuen modulær med passe lange kabler og med 2 separate pci-e ledninger (ikke overgang fra molex til pci-e)

Lenke til kommentar
Det er mer interesangt hvor mye alle de fire railene klarer og elvere tilsammen, det kan umulig være 18 A på alle samtidig da det er nærmere 850 Watt bare der.

 

desuten, når ble 600 watt mellomklasse?

8458921[/snapback]

 

Ja, det lurte jeg på også, lykk til med å bygge en PC som er noe i nærheten av mellomklassepris som bruker så mye, uten å bruke gamle disker eller liknende.

 

Selv om navnet er blodharry så kan det være et interessant produktet, antakelig en rebadge, spørsmålet er av hva.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er ikke OCZ StealthXStream 600watt bare en variant av OCZ GameXStream 600watt? -bare at den er uten flashy LED-vifte?

 

-og tar jeg ikke heeeelt feil er OCZ GameXStream basert på FSP Epsilon PSU'ene, og 600wattern er basert på FSP Epsilon 600watt. Du finner mer info her om FSP EPsilon 700watt og om OCZ GameXStream 700 watt...

 

 

2 edits: feil link og litt om FSP Epsilon 600watt

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Denne kan være interessant. Har vannkjølt system, så for meg er stillhet et stort pluss. Det eneste som bråker hos meg er DVD-RW og ekstern + intern hdd. Har nettopp bestilt nye deler fra komplett. Går over fra Athlon 64 4800+ til Intel Core 2 Extreme QX6700 og vannkjølt 8800 GTX. I det henseendet er jeg ganske usikker på om min nåværende 480W PSU er sterk nok.

Lenke til kommentar
Går over fra Athlon 64 4800+ til Intel Core 2 Extreme QX6700 og vannkjølt 8800 GTX. I det henseendet er jeg ganske usikker på om min nåværende 480W PSU er sterk nok.

8461567[/snapback]

Det er mer enn nok med 480W. Spørsmålet er +12V.

8461934[/snapback]

 

Akkurat. Du mener om jeg har 12+ ledning på min PSU? Den hvite? Ville min A64 4800+ funket uten den da? Jeg husker at 12+ var noe jeg skulle sjekke før jeg skulle kjøpe PSU.

 

Den jeg har heter.. skal vi se:

Hiper Power (Low Noise Power Supply Unit)

480W

 

Her står det noe mer:

Supports ATX 12V up to ver. 2.2

Lenke til kommentar
Går over fra Athlon 64 4800+ til Intel Core 2 Extreme QX6700 og vannkjølt 8800 GTX. I det henseendet er jeg ganske usikker på om min nåværende 480W PSU er sterk nok.

8461567[/snapback]

Det er mer enn nok med 480W. Spørsmålet er +12V.

8461934[/snapback]

 

Akkurat. Du mener om jeg har 12+ ledning på min PSU? Den hvite? Ville min A64 4800+ funket uten den da? Jeg husker at 12+ var noe jeg skulle sjekke før jeg skulle kjøpe PSU.

 

Den jeg har heter.. skal vi se:

Hiper Power (Low Noise Power Supply Unit)

480W

 

Her står det noe mer:

Supports ATX 12V up to ver. 2.2

8462177[/snapback]

 

Han mener om PSUen din har grei ytelse på 12V (som er nesten det eneste som steller på en moderne maskin), enkelte PSUer har mye lavere ytelse på 12V enn max-effekten PSUen kan levere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Han mener om PSUen din har grei ytelse på 12V (som er nesten det eneste som steller på en moderne maskin), enkelte PSUer har mye lavere ytelse på 12V enn max-effekten PSUen kan levere.

 

AtW

8462255[/snapback]

 

Har så vidt lest om dette, men har fått med meg at det fins variasjon i performance fra PSU. Kan du fortelle hva konsekvensene kan være av en PSU med lav performance?

Gjerne gi et eksempel-scenario.

 

Og fins det et sted der jeg kan sjekke hva min PSU klarer i 12v ytelse?

 

edit.

her er den: http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4m480.html

 

Hva skal jeg se etter her?

Endret av Shigawire
Lenke til kommentar
Han mener om PSUen din har grei ytelse på 12V (som er nesten det eneste som steller på en moderne maskin), enkelte PSUer har mye lavere ytelse på 12V enn max-effekten PSUen kan levere.

 

AtW

8462255[/snapback]

 

Har så vidt lest om dette, men har fått med meg at det fins variasjon i performance fra PSU. Kan du fortelle hva konsekvensene kan være av en PSU med lav performance?

Gjerne gi et eksempel-scenario.

 

Og fins det et sted der jeg kan sjekke hva min PSU klarer i 12v ytelse?

8462406[/snapback]

 

Maskinen vil gjerne ikke starte, eller så seg spontant av/restarte om den ikke klarer å levere nok effekt. Sjekk produsentens hjemmeside, de har nesten alltid data, ofte såtr det på siden av PSUen også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Oppdaterte min forrige post med link nå.

Kan du si meg hva det er jeg skal se etter?

8462490[/snapback]

 

Output Load Regulation:

+12V 1 & +12V 2 < 336 W

 

Det er den mer eller mindre "reelle" effekten som vil begrense din CPU, 336 watt er i mine øyne relativt svakelig av en PSU med 480 Watt oppgitt, men det skal allikevel holde for å drive PCen din.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er lignet veldig på en Forton gitt - vanskelig å verifiserer fra utsiden, men veldig likt tidligere modeller fra dem.

 

Ang "nok" Watt, så blir det en evig diskusjon, men min oppriktige mening er at en god 600 Watter skal kunne dra selv de råeste av systemer per i dag. Quad FX feks, som sluker power.

 

For oss andre holder 400 til 500 Watt i lange baner - alltid greit å ha noe å gå på med tanke på å holde støynivå og effektiviteten på topp, men man laster svært sjeldent et normalt system med mer en 350 Watt.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i. Tror det er veldig mye hype ute og går om at man bør ha massevis Watt. Og dette skjer i en bransje der sterke oversimplifikasjoner kan trumpe rå fakta, takket være folks uvitenhet om de lille (men viktige) detaljene. Detaljer som f.ex. effektiviteten til PSU'en.

 

Jeg i min uvitenhet hadde en Thermaltake Purepower 680W ganske lenge, og etter hvert ble jeg veldig lei av støyen av den (dette var før jeg fikk vannkjølt). Så gikk jeg på internett og studerte emnet, og fant ut at jeg trengte selvfølgelig ikke denne PSU'en. Så jeg fikk en 450W som bråkte myye mindre. En av de som overdriver mest med hvor mye PSU som kreves er de som selger skjermkort.

 

Nå bruker jeg å se på www.silentpcreview.com som er flinke å dømme støynivået på forskjellige komponenter som f.ex. PSU, harddisk osv.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...