Gå til innhold

DirectX 10 for XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vet kanskje ikke hva en wrapper er du? Det er et "lag" mellom DX10-programmet og systemet som oversetter DX10-instruksjonene til noe systemet kan forstå.

These libraries allow the use of DirectX 10 games on platforms other than Microsoft Vista, and increase hardware compatibility even on Vista, by compiling Geometry Shaders down to native machine code for execution where hardware isn't capable of running it.
Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

:D Hyggelig at noen tenker litt smartere enn Microsoft. Selv om metoden høres litt spesiell ut for å oppnå resultatet.

 

Det interessante er jo at støtte for andre typer populære OS ser ut til å utvikles. Dette er det kanskje penger, eller ihvertfall prestisje med. Hvis de får det til så kan det jo tenkes at selve oppnåelsen kan gi de andre programmeringsoppdrag som kan gi penger i kassen om ikke annet.

 

Dette må vi få mange oppfølgere på dersom det materialiserer seg. Tar dere oppfordringen HW.no ?

Lenke til kommentar

Hvilke reaksjoner kan Microsoft komme med? Får håpe at Microsoft ikke er så teite å oppdatere DirectX med tøyesete og hyppige forandringer som kun er ment som kjepper i hjulene.

 

Det finnes jo ellers mange positive forandringer Microsoft kunne gjort, hvis de er villige til å forandre forretningsstrategien sin. En mektig monopolist er de i definitivt.

Endret av G
Lenke til kommentar
Blir spennende med Linux støtten. Cedega prosjektet vil jo ha stor nytte av denne.

8457262[/snapback]

TransGaming og Cedega jobber "as-we-speak" sammen med utviklere fra nVidia for å implementere DX10 støtte... Da ved å oversette DX10 til OpenGL

 

Hyggelig at noen tenker litt smartere enn Microsoft. Selv om metoden høres litt spesiell ut for å oppnå resultatet.

Har egentlig full forståelse for at Microsoft ikke ønsker å utvikle en "wrapper". Det er nemmelig ikke en "vakker" løsning, og du mister endel ytelse i overheadet. Det er tross alt en vesentlig forskjell på måten DX10 komplierer instruksjoner og kjører de på grafikkortene.

 

FLOTT!! Så slipper vi og installere Windows Millenium II (Vista) bare for og spille dx10 spill..

MeII ?? :roll:

Orker ikke kommentere det engang.. :no:

Lenke til kommentar
Vil ikke dette være en software basert løsning?

Som selvsagt vil være for svak ytelses messig til at man kan kjøre krevende spill.

8457559[/snapback]

 

Vil være en softwarebassert løsning ja, men det betyr ikke at du ikke KAN kjøre krevende spill på den. Hvis systemet ditt er bra nok til å kjøre krevende spill i vista vil dette også fungere her, men du vil trolig merke en noe lavere ytelse. Hvor stort fallet er vet jeg ikke, men tviler på at det blir ett veldig stort fall.

Lenke til kommentar

Her var vel hwo.no rimelig treigt ute? Minns jeg leste dette på itpro.no for et par dager siden. Fyren er for øvrig 19 år, noe som sår litt tvil rundt enten Micrsoft sitt utviklerteam eller motivasjonen for å holde XP-plattformen i live når de uttalte noe i de baner at det ville være "tilnærmet umulig å lage en DX10 versjon for XP".

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Kjenner at jeg ble litt glad innvendig nå, hvis jeg kan få en wrapper som gjør det at jeg kan kjøre spill "direkte" uten å måtte kjøre opp en emulator for så å starte spillet inne i den + at jeg kan kjøre Office 07 (ja, jeg liker den nyeste officen, den var kanon i mine øyne)

 

Så skal jeg legge inn ubuntu, jeg orket ikke mer styr for å spille i linux, så jeg "emigrerte" tilbake til windows, men det jeg merker er at det er flere ting jeg savner fra linux enn det jeg føler jeg får igjen for å kjøre windows.

 

Jaja, blir å gå tilbake til Linux så snart jeg skal oppgradere til dualcore og tilbake til gode gamle Nvidia..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...