Gå til innhold

4995 for FS Amilo Pi1536? *utgått*


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør du meg, så mener jeg det er et virkelig godt tilbud! Er du ute etter en 15,4", ikke skal spille mye og har satt av et "normalt" budsjett så er det bare til å løpe og kjøpe! Skal du ha noe som er betydelig bedre må du vesentlig høyere opp i pris, og da hadde du antakeligvis ikke vurdert denne en gang.

 

Ville også ha investert i Kingston 1 GB, så har du en geinal maskin til under 5500 kr! Latterlig mye for pengene! Synd jeg ikke har bruk for laptop. Hadde kjøpt den på flekken. :dribble:

 

Fungerer helt sikkert ok til spill, så lenge du ikke kjører de tyngste tittlene og du ikke er for kresen på kvaliteten. Det er begrenset hvor mye du får presset GPUen når du ikke får satt oppløsningen høyere enn 1280x800.

 

Skal du ha en maskin du kan kalle spillemaskin, så vil jeg si det starter med Acer 5672WLMi. Den koster da 3000 kroner mer.. da kan du heller kjøpe deg en Xbox360 for de pengene. ;)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Ukens tilbud på netshop er Fujitsu Simens sin Amilo Pi1536 for kr 4995!

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46829

 

Er ikke det veldig billig for en bærbar med disse specs? Core 2 duo prosessor, Radeon X1400 grafikkort?

 

Det går vel an å spille en del spill på den også?

8455091[/snapback]

 

 

Mitt råd:

LØP OG KJØP !!

Nesten synd jeg kjøpte ny bærbar for par uker siden..

 

Mvh

Lenke til kommentar

Er det noe negativt med maskinen, bortsett fra at den leveres med lite minne og uten Vista?

 

Støy/varme/byggekvalitet, for eksempel? Jeg er ute etter ei rimelig allroundmaskin som holder noen år, og som lett kan kobles til TV og stereo.

 

Akkurat bestilt en HP dv6287 til 8 000,- men vurderer nesten å sende den tilbake hvis denne kan gi meg samme nytteverdi.

Lenke til kommentar

Maskinen gir helt klar MYE for pengene.

 

Pluss:

- Core 2 Duo klart beste prosessor type for tiden gir best ytelse pr MHz og best batterilevetid

- Prisen, Normalt finner du kun AMD eller Celeron under 6000, disse kan ikke måle seg med C2Duo

- Skjermkortet. Gjør at maskinen egner seg til litt spilling. Her er noen brukererfaringer med X1400:

- - Oblivion og Heroes of Might & Magic 5 med moderate innstillinger

- - BF2 på medium-high i 1024x768 oppløsning uten problemer

- - Drar civ4, med max detaljer, uten aa/af i 1280*800 uten problemer

- - Kjører Wow på 1280*800 og medium-high innstillinger med brukbar fps

 

Minus:

- Batterilevetid på ca 2 t

- Skjermkortet (om du ikke spiller). X1400 gjør nok at maskinen blir litt varm og støyer en del. Dette bidrar også til såpass dårlig batterilevetid.

- 512 MB minne. Er nok flaskehalsen til ytelsen på denne maskinen. Sett i mere minne og du vil oppleve økt ytelse. Skal du installere Vista MÅ du ha mere minne.

 

Konklusjon.

Helt klart den rimligste maskinen på maskedet som egner seg til litt spilling. Er dette deg så løp og kjøp.

 

Edit: Liveskreif

Endret av magnum65
Lenke til kommentar

Ville også ha investert i Kingston 1 GB, så har du en geinal maskin til under 5500 kr! Latterlig mye for pengene! Synd jeg ikke har bruk for laptop. Hadde kjøpt den på flekken.  :dribble:

8455546[/snapback]

 

Vil denne RAM-brikken fungere når det allerede er innstalert "512MB DDR II SDRAM - 533 MHz - PC2-4300" ?

8461385[/snapback]

Jepp. Til denne pcen på du passe på å ha DDR-II Sodimm 533 mhz (PC2-4300) minne.

De har kingston 512 mb brikker på lager, de koster bare kr 225! Kjøpte en slik jeg, holder med 1024 ram for meg! :)

Lenke til kommentar
Lurer på å avbestille fra stretto.no, de har flyttet dato for lager igjen. Hvordan er det når man har betalt med mastercard?

 

samt at jeg ser ingen kanseller knapp selv om den har status "til behandling". Jeg bestilte 17/4 og da var lagerdato 19/4, skulle vært installert senest i dag.

8461588[/snapback]

 

Med visa er det i alle fall at betalingen ikke blir finalisert før maskina er sendt fra forhandler. Regner med mastercard er samme greia...

Lenke til kommentar

Forbannet!

 

stretto.no har sendt veska og tilbehøret jeg bestile sammen med maskinen, mens maskinen fortsatt står i rest!

 

Dette har jeg ikke bedt om i det hele tatt! Kan kun tenke meg de har gjort det for å få lov til å trekke mastercard beløpet! (rettelse: dette gjøres fordi de "benytter" andre leverandørers lager, som forsåvidt er det samme jeg har opplevd med bla. amentio el.)

 

EDIT:

Ellers beklager avsporingen

 

EDIT2:

Og for at dette ikke skal gå utover stretto.no vil jeg kort informere om at de lar meg kansellere siden jeg må ha varen tidligere enn de kan midlt. bekrefte den 8. mai.

 

Så butikken er absolutt kundevennlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ukens tilbud på netshop er Fujitsu Simens sin Amilo Pi1536 for kr 4995!

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46829

 

Er ikke det veldig billig for en bærbar med disse specs? Core 2 duo prosessor, Radeon X1400 grafikkort?

 

Det går vel an å spille en del spill på den også?

8455091[/snapback]

 

Hei!

 

Har kjøpt denne maskinen for et par uker tilbake med 1GiB og 120GiB disk samt Vista HP fra netshop. Skjermen er forresten glossy (speileffekt innimellom).

 

Er meget fornøyd med denne og kan definitivt anbefale den. Har kjørt WoW på den i 1280*800 og den kjører fint på 30-40 FPS jevnt med alt på high bortsett fra view distance.

 

Kan dog anbefale 2G minne på den da Shattrath til eksempel kjører FPS'en rett ned i 10-15...

 

Men definitivt MYE for pengene!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...