Gå til innhold

Beta av ny EPG-kilde satt i drift


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått opp den første betaen av den nye grabberen.

 

Dvs... Å kalle den en grabber blir ikke helt korrekt lengre, da jeg har satt opp en helt ny tjeneste som det hentes fra.

 

For de som husker de opptil 10 minuttene det tok å grabbe med den gamle grabberen, nå tar hver grab under minuttet. Dette fordi grabberen laster ned GZip'ede XML filer som den deretter setter sammen.

 

Foreløpige kanaler:

Alle CanalPlus

Alle Viasat (Norske)

Alle Disney

Al Jazeera

 

Holder på å framskaffe NRK og TV2. TVNorge har jeg ikke hørt noe fra ang. opphavsrett ennå.

 

Resten av kanalene kommer også etter hvert. Husk, dette er en beta.

 

XMLTV-id på de fleste kanalene har dessverre blitt endret, derfor vil de av dere som har et XMLTV-oppsett som fungerer være nødt til å gjøre endel endringer for å få denne til å fungere.

 

Så til de som vil betateste, test ivei. Skal annonsere når jeg får opp nok kanaler til å matche den gamle grabberen :)

 

Siden er på http://www.gfeed.info

 

Tror grabberen har blitt lagt inn i XMLTV CVS, hvis ikke så er den der snart.

 

Oppdatering 04.10.07:

All informasjon om tjenesten blir heretter kun oppdatert på http://mspc.no/board/.

 

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virker lovende!

Har sett på tv3 og ztv, og en ting jeg savner sammenlignet med tv_grab_no er merking av repriser. Jeg vet at dette er avhengig av hvilke data du får fra kanalene, så spørsmålet blir vel egentlig om du mottar repriseinfo fra kanalene. Hva med filmer, er det mulig å merke disse med en film-kategori?

 

Til slutt et par spørsmål fordi jeg er nysgjerrig.

Hva slags format er det på programinfoen du mottar fra kanalene? Er det enkelt å automatisere konverteringen, eller blir det mye manuelt arbeid?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle tv2-kanalene kommer straks... Iallefall i løpet av helga. Har litt småproblemer med kodingen og venter på hjelp.

 

Har ikke fått svar fra TVNorge enda.

 

Neste steg blir da Discovery-familien tror jeg. Hvis dere føler at andre kanaler bør prioriteres så si ifra.

 

-C-

 

EDIT: Glemte å si ifra at SVT1/2 og TV 4 skal være inne nå.

 

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hilser fra spania. Har fått kontakt med TVNorge og de kommer forhåpentligvis opp og gå i løpet av kort tid.

 

Hvem bruker tjenesten for tiden egentlig? Hvordan er det med stabilitet osv.?

 

EDIT: Ser det er noe galt med feeden fra NRK. Har ikke tilgang til SSH her så jeg får ikke sjekket hva som er galt før jeg kommer hjem...

 

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
Hvem bruker tjenesten for tiden egentlig? Hvordan er det med stabilitet osv.?

8813668[/snapback]

Jeg har brukt programinfo for tv3 og ztv siden gfeed kom opp, og har ikke merket noen problemer så langt.

 

Har du mulighet til å legge ut (eller sende via PM) konverterings-scriptene og noen eksempler på originalfiler fra tv-kanalene? Er litt interessert i hvilke muligheter som finnes i dataene fra kanalene, og om jeg kanskje kan bidra med forbedringer til konverterings-scriptene.

Endret av sprux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...