Gå til innhold

8800 Ultra-spesifikasjoner ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13% høyere klokket GPU og 20% høyere klokket minne bør jo sikkert gjøre litt med ytelsen. Kanskje opp mot 20% bedre ytelse enn 8800GTX i enkelte tilfeller.

 

8800Ultra blir bare overklokket 8800GTX? Rimelig skuffende.

8428576[/snapback]

Skuffende? Er det ikke rimelig som forventet da?

 

Nvidia er jo midt i mellom to generasjonskifter (G80 og G90) og da er det jo helt normalt med en oppussing av den nåværende G80. Bedre yield etter et halvt år med finjustering av produksjonen åpner nok nettopp for de økte hastighetene. ATI på sin side ligger jo en halv generasjon bak og har dermed et generasjonsskifte foran seg. Et generasjonskifte gir selvfølgelig langt større endringer i ytelse og egenskaper enn det en oppussing gir.

 

Sammenlign gjerne Geforce 8800GTX -> Ultra med en programvareoppdatering med en økning i versjonsnummer på 0,1. Sammenlign gjerne ATIs X1xxx -> HD 2xxx med en programvareoppdatering med økning i versjonsnummer på 1.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert at X2900 klarer å knuse 8800Ultra eller 8800Ultra likeså.

 

Vi får bare se hvordan drivere til Ati/AMD og nVidia fungerer med disse to nye kjempene, ikke minst directX 10 kampen på et strålende spill som Crysis :!:

 

Kanskje er de like gode, kanskje kommer Radeon kortet bedre fram i noen tester og geforce kortet i andre tester, ingen som vet. Men jeg er spent på HDR med AA og AF i DirectX 10 og Crysis, Ser ut som ATI/AMD har noe fordeler der med tanke på mer ram og 512-bit minne bus.... det gjenstår å se om 1-2 månedes tid eller når Crysis kommer....

 

Noen som vet forresten når det spillet blir released? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde sett for meg mer enn bare en fabrikkoverklokking. Hvis pris forskjellen mellom Ultra og GTX er så alt for stor, så kan nok Ultra bli et bra alternativ hvis det er "håndplukkete" brikker med god kvalitet (det lar seg sikkert klokke lengre enn et GTX kort).

 

Jeg er forsåvidt spent på om XFX klarer å komme med en utgave som er betydelig kjappere enn referanse utgaven.

Lenke til kommentar
Heh, det er det samme som XFX for eksempel pleier å selge overklokkede kort, samme greie, ikke noe oppgradering. Men kan det være slik det har vært med 6800GT og 6800Ultra? At Ultra versjonen kanskje har 0,1Volt mere til GPUen?

8429279[/snapback]

 

 

Slik informasjon får vi ikke vite før kortet er released da Nvidia ikke sier om noe sånt. Hvis noen tester kortet etter det blir released, kan vi kanskje vite om det går an å regulere spenning og om det kan moddes.

Lenke til kommentar

En Ultra er alltid kun en kraftig klokk med bedre kvalitet på GPU og minne.

 

Det er først når de kommer med 8900 som er en oppussing at de kommer med flere forbedringer og ikke bare en klokk.

 

ATI har gått vekk fra x800 tallet og kjører nå 2900 og 2950 som oppussing kan det se ut til fom X1900/X1950. Nvidias x950 er ikke samme forandringen som ATis x950.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Synes det er fint jeg, det blir jo gratis Ultra versjon med en BIOS oppdatering.

8430632[/snapback]

 

 

Tja, får du en god kjerne kan du nok klare det...

 

Men blir spennende å se når Ati får ut fingern og lanserer R600 ogfølgene chipper... de skulle jo komme til jul.. kanskje dem kommer til jul iår ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...