Gå til innhold

Test: Nokia N95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen spesielt god grunn til at VG legger på 500,- på prisen? De er "Norges største avis" så derfor må de også ha "Norges største PR-påslag"? Den korrekte prisen er forøvrig 6000,- ikke 6500,- eller 7000,-

Men skal du ha alt i ett, og har 7000 kroner som brenner i lomma, er det ingen tvil om at N95 gjør jobben.
Men skal du ha alt i ett, og har 6500 kroner som brenner i lomma, er det ingen tvil om at N95 gjør jobben.

Batteriet er forresten på langt nær så dårlig som det høres ut som i testen. Ja da, det kan måles i tid, men i faktisk bruk merker man ikke stort til det; man plugger i laderen på de samme tidspunktene som man gjorde før (med en annen S60-basert telefon med 3G, that is -- sammenlignet med billigtelefoner med små skjermer og kun GSM-modul så blir det litt kort taletid ja :).

 

PS! "http://www.church-hill.no/symbian" som du har i signaturen din må være den dårligste siden om Symbian jeg har sett i hele min levetid. Slagordet på forsiden er nok til å gi meg gjentatte latterkramper. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Veldig flott og utfyllende test!

 

MEN, synes karaktersettingen var til tider streng, og det å sammenligne N95 med 100 forskjellige enheter som er spesialisert innen område, blir litt for drøyt. For eksempel under "Nyttefunksjoner"; der får N95 2,5 stjerner. Det er jo nesten horribelt når du tenker på hvor mye telefonen har av nyttefunksjoner, og det at du må betale et piss i havet for å få fullblods navigasjon ser jeg heller ikke på som en ulempe/noe som trekker ned. Det er tross alt ingenting som er gratis her i verden.

 

Og skulle skjerm m.m. vært så mye bedre hadde bare batteriet blitt enda værre.

 

Alt i alt en flott test, dog litt for streng enkelte plasser.

 

 

Foresten, de underkarakterene (stjernene) underveis, der er 5 høyeste score, er det 5 som er høyeste på terningkastet på siste side óg? Eller er det 6 som gjelder der?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Ja den er litt plastikkaktig, og noe slarkete i slideren (nokia har klart det igjen). Til 6000kr så er dette skuffende.

8416870[/snapback]

 

Ble overasket over slidern selv. Fikk N95 inn på jobben i dag og fikk lekt litt med den før vi ble utsolgt på samme dagen, men må si at Nokia E65 hadde en bedre slide enn N95.

Lenke til kommentar
Du mener den litt over ett år gamle og mye mindre laderen?

Nei. Det er en helt ny lader som følger med N95. Jeg har tatt bilder av den og lagt ved denne posten. Den største laderen på bildene er den "gamle og mindre" du sikter til.

 

..og ja, det er faktisk -enorm- forskjell. :) Den nye laderen er mindre enn en fyrstikkeske. Det er selvsagt mulig at denne har vært i salg i "løsvekt" som tilleggsutstyr tidligere, men jeg jobber innenfor mobilitet og har så og si kloa i hver eneste nye modell som blir sluppet på markedet og enn så lenge er N95 den første telefonen jeg har sett som kommer med denne laderen i esken.

 

PS! Bildene er forøvrig tatt med N95 :)

post-33316-1176929062_thumb.jpg

post-33316-1176929074_thumb.jpg

post-33316-1176929086_thumb.jpg

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Flott test! Denne har jeg siklet etter den siste uka, men vært litt spent på om skyve-skjermen satt godt eller ikke. (Noe den fikk kritikk for i noen andre tester)

 

Nokia har utstyrt N95 med USB 2.0, men etter vår erfaring går overføring av filer ulidelig tregt på denne måten. Dette må være den tregeste USB 2.0-tilkoblingen vi har vært borti.

Står det noe om hvilken USB 2.0-hastighet som støttes? Husk at gamle USB 1.1 ble omdøpt til USB 2.0 Full Speed for noen år siden. Disse enhetene tilbyr bare usle 12 Mbit/s = 1,5 MByte/s overføring. Den raske varianten av USB heter USB 2.0 High Speed og tilbyr 40 ganger raskere overføring enn USB 2.0 Full Speed.

 

Office-støtte

Du kan også vise Microsoft Office-filer og PDF-dokumenter. Du kan da for eksempel vise Powerpoint-presentasjoner på en prosjektør via telefonens videouttak.

Hvilken type overføring skjer via videouttaket? Hvilke oppløsninger støttes?

 

PS. Tips: Bruk hudkrem. ;) Den som holder mobilen på bildet med lyse brostein i bakgrunnen ser veldig tørr ut på hendene.

Lenke til kommentar
PS. Tips: Bruk hudkrem. ;) Den som holder mobilen på bildet med lyse brostein i bakgrunnen ser veldig tørr ut på hendene.

8417878[/snapback]

:!:

 

synes det var lite som sto om kamerakvaliteten, skal dere oppdatere det senere med akam som dere gjorde med k800?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...