Gå til innhold

Venstres ja til fildeling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næmmen, prøver ja-partiet å si farvel til sperregrensa for godt? Søtt. Hva sier Lars Sponheim til dette forsøket på å smøre smør på valgflesk?

 

Jeg skal like å se Venstre prøve å få gjennom et slikt lovforslag hvis de noensinne kommer i en posisjon til å kunne påvirke resultatet.

 

Ikke misforstå meg, jeg er helt med på idéen, men er skeptisk til om de har den politiske viljen til å videreføre den.

Lenke til kommentar
Der fikk venstre min stemme

8411229[/snapback]

it's all about the votes guys ^^ hadde ikke forudret meg om dette bare var ett lite triks for å få litt gratis pr. tror ivertfall aldri det blir å gå igjenom. men som paulinfrancis sier litt lengre oppe, det kan være ett steg i riktig rettning det her :) kansje norge og ola nordmann får øynene opp for de mange mulighetene med fildeling?

Lenke til kommentar

Ikke første gang Venstre kommer med slikt valgflesk...

 

De sier så fint at "artister og kunstnere skal kompenseres for tapet"

Men de unngår glatt å fortelle hvordan dette skal gjøres i praksis, og hvilke ringvirkninger det får.

 

Blir det samme som om FRP skulle på valg for å redusere bensinprisene til 5kr literen... eller gratis for den del.

 

brød og sirkus...

Endret av filter69
Lenke til kommentar

Tåpelig forslag.

 

Fjerning av DRM er bra, gjør musikken mer portabel for den som kjøper og åpner markedet for de som selger.

 

Dessuten er det forskjell på å la fildeling til ikke-kommersielt bruk ikke være kriminelt og å la fildeling være lovlig. Man kan lett bryte opphavsretten selv om fildeling ikke er kriminelt.

 

Jeg har inget problem med å kjøpe det innholdet jeg vil ha - skulle bare ønsker at man kunne få musikken e.g. i flac. Det er det endel online butikker som har begynt med - og jeg gleder meg til de store følger etter - bare snakk om tid.

 

DRM-fritt og mer/billigere tilgjenglig innhold er veien og gå - de som lager innholdet må jo ha noe å leve av de også.

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Godt at Unge Venstre og Venstre tør å ta et så nytenkende og bra standpunkt i en så kontroversiell sak. Jeg venter bare på hvilke andre partier som blir de neste til å ta steget inn i framtiden.

 

Venstre har tradisjonelt vært et parti for fritenkere og visjonærer. Denne saken er et glanseksempel på det. Det kan godt hende dette er nok til å vippe min stemme over til Venstre ved neste valg. Jeg har vært på vippen før men nå har jeg fått ennå et argument for å stemme Venstre.

 

PS. Venstre kunne gjerne poengtert at fildeling allerede er lovlig, men at det nå vil bli litt friere tøyler for fildeling av kopibeskyttet materiale også.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen problem å si ja til noe som ikke i utgangspunktet er ulovlig. Det er vel ingen lov som forbyr meg å dele feriebildene mine med hvem jeg måtte ønske.

 

Fildeling er ikke ulovlig. Tåpelig forslag hvis det er like unyansert som artikkelen.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Jeg siterer bare Vidde(administratoren av norges største tracker), jeg:

Tenk for en herlig verden det hadde vært, om fildeling hadde på papiret vært ulovlig, men at ingen ressurser ble satt inn for å fange noen, så Ola Nordmann fortsatt ble skrekkslagen nok til å ikke drive med det, og de som drev med det visste de ikke fikk straff.. <3

 

Legalisering av fildeling er et ganske stort skritt, men er det i riktig retning?

Lenke til kommentar

Det som er spennende med dette usagnet er at noen offentlig i det polititiske norge nå retter kritikk om dagens fildelingspolitikk, og som simen1 sier, Det kan bli spennende å se hva andre partier gjør. All honør til venstre som tørr å ta et slikt standpunkt i en så viktig debatt

Lenke til kommentar

Vel en debatt om formidling av kultur kan jo aldri skade.

 

Det er jo ikke sikkert at dagens ordning der store multinasjonale medieselskaper står for mesteparten av "den lovlige" kulturspredningen over landegrenser, og tar seg godt betalt for dette, er den beste.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...