Gå til innhold

Demo av Armed Assault (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne gangen i feil retning vil jeg si. De prøver å gjøre det realistisk men det ender opp med å bli mindre realistisk enn arkadespills om BF2.

8409298[/snapback]

På hvilke måter er ArmA mindre realistisk? Hva mener du burde vært gjort annerledes?

Burde de lagt til et minimap hvor alle vennlige spillere synes? Eller brukt automatisk friend-foe recognition? Eller kanskje de skulle gå på akkord med de 400 km2 store brettene for å kunne legge litt mer "bling" på grafikken? Da hadde de ihvertfall senket seg ned på nivået til BF2.

 

Selvsagt har BIS (utviklerne), som alle andre utviklere, måttet gjøre noen avveinger mellom realisme og spillbarhet, men å påstå at BF2 i det hele tatt er i samme nisje som ArmA blir for meg helt latterlig. De spillene kan ikke sammenlignes på en rettferdig måte; de sikter mot helt forskjellige brukergrupper.

Lenke til kommentar
Denne gangen i feil retning vil jeg si. De prøver å gjøre det realistisk men det ender opp med å bli mindre realistisk enn arkadespills om BF2.

8409298[/snapback]

På hvilke måter er ArmA mindre realistisk? Hva mener du burde vært gjort annerledes?

Burde de lagt til et minimap hvor alle vennlige spillere synes? Eller brukt automatisk friend-foe recognition? Eller kanskje de skulle gå på akkord med de 400 km2 store brettene for å kunne legge litt mer "bling" på grafikken? Da hadde de ihvertfall senket seg ned på nivået til BF2.

 

Selvsagt har BIS (utviklerne), som alle andre utviklere, måttet gjøre noen avveinger mellom realisme og spillbarhet, men å påstå at BF2 i det hele tatt er i samme nisje som ArmA blir for meg helt latterlig. De spillene kan ikke sammenlignes på en rettferdig måte; de sikter mot helt forskjellige brukergrupper.

8410429[/snapback]

 

Du tok ordene ut av munnen min der Leftie !

 

Har spillt ArmA siden realease i Tsjekkia - og er med i squad som driver med såkalt Role Playing etter militært fokus - Noe mer realistisk har jeg aldri vært borti, man kan legge inn strids teknikker som er brukt in real life og dra nytte av dem i ArmA, noe man ikke kan i BF2.

 

Å komme med en slik uttalelse vil jeg og påstå som latterlig.

Lenke til kommentar

Testet ut demoen igår, og kan ikke si at jeg er helt overbevist. Men for en som spiller BF blir jo dette en overgang spillmessig og uvant kontroll. Men skal gi ArmA en sjangse til, får ikke noe skikkelig inntrykk før man har lært seg spillet.

 

Men enn så lenger mener jeg at Battlefield 2 med Project Reality mod er bedre underholdning for meg.. :dribble:

 

man kan legge inn strids teknikker som er brukt in real life

Hva legger du i dette?

Lenke til kommentar
Testet ut demoen igår, og kan ikke si at jeg er helt overbevist. Men for en som spiller BF  blir jo dette en overgang spillmessig og uvant kontroll. Men skal gi ArmA en sjangse til, får ikke noe  skikkelig inntrykk før man har lært seg spillet.

 

Men enn så lenger mener jeg at Battlefield 2 med Project Reality mod er bedre underholdning for meg.. :dribble:

 

man kan legge inn strids teknikker som er brukt in real life

Hva legger du i dette?

8411363[/snapback]

 

Nytten av bruk av formasjoner - taktisk skyting mot et mål - til og med hvordan du i det hele tatt kjører. Strid i bebygde områder - strid i ubebygde områder - det er så myyye.

 

Taktisk tilbake trekking.

 

Tinger er i Arma, kan du disse greiene, og bruker de, har du fordeler mot fienden, å ha rett våpen på rett plass i formasjonen har stor betydning, ha rett formasjon på rett sted.

 

(har du noen gang sett noen som går/springer over ett åpent område som en reinsdyrflokk i BF2 ? ja mange ganger - Arma ? - Nei - hvorfor ? Vil påstå at det har med at Arma krever litt mer av hjernekapasiteten enn bare å springe rundt og ta en bunny jump og go prone med en gang du ser FI.

Lenke til kommentar
Testet ut demoen igår, og kan ikke si at jeg er helt overbevist. Men for en som spiller BF  blir jo dette en overgang spillmessig og uvant kontroll. Men skal gi ArmA en sjangse til, får ikke noe  skikkelig inntrykk før man har lært seg spillet.

 

Men enn så lenger mener jeg at Battlefield 2 med Project Reality mod er bedre underholdning for meg.. :dribble:

Og det skal du selvsagt få lov til å mene. Jeg mener spillene er av såpass forskjellig karakter, at det ikke er rettferdig å sette de opp mot hverandre uten videre. For øvrig er det veldig bra at du gir spillet en ny sjans :thumbup: Det er vanskelig som F å sette seg inn i, og denne læreterskelen er noe jeg ser på som spillets største svakhet, og noe som nok vil gjøre at ArmA forblir et nisjespill.

 

(har du noen gang sett noen som går/springer over ett åpent område som en reinsdyrflokk i BF2 ? ja mange ganger - Arma ? - Nei - hvorfor ?

8411709[/snapback]

Ehm... :whistle: nå spiller ikke jeg med noen proff gjeng akkurat, men flokkmentaliteten er høyst fremtredende i våre forflytninger i ArmA. Dette kan sikkert være mye av grunnen til at vi stadig blir slaktet ned for fote, men pytt ;) Moro har vi det, ihvertfall :p

 

Men tilbake til alvoret; man får såpass mye mer ut av ArmA bare man klarer å beherske standard militær taktikk, at det nesten er en nødvendighet å sette seg litt inn i det. (Igjen, den høye læreterskelen til spillet.)

Lenke til kommentar

ArmA er bedre enn forgjengeren, og PWNER BF2 gaaaaanske lett,

 

eneste jeg ønsker dem hadde fiksa var noe glattere animasjoner, der er BF2 bedre, feks rotorer på helicopter og slikt.

 

ArmA er en krigs spill simulator, og bli GENAILT mye bedre med alle mod's som er på vei, alt ifra WW2 mod's som blir porta og lagd fra nytt til ArmA, og en kan legge inn nye modeller/våpen ganske lett i spillet, noe en ikke kan i BF2.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...