Gå til innhold

- Facebook er phishingutsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget er vel at ein må være litt forsiktig me kva ein informerer alle om.

Så vidt eg forstod så kan du begrense ein del informasjon til å kun bli vist til dine 'friends'

8403349[/snapback]

 

Er ikke det han snakker om. All informasjon du legger inn blir videre solgt til forskjellige bedrifter som bruker det videre i markedsføring ol. uavhengig av hvem som har tilgang til profilen din.

Lenke til kommentar
Riktignok står det også: "You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire."

 

Så det er i alle fall en vei tilbake.

8403794[/snapback]

Men ville du stole på at informasjonen din virkelig ble slettet fra systemet?

Lenke til kommentar
Profiler til brukere inneholder blant annet e-postadresse, gateadresse, telefonnummer, fødselsnummer, pluss informasjon om arbeid og utdannelse, og andre ting. Slik informasjon kan for lett misbrukes av svindlere. Det er for enkelt for svindlere å forfalske en melding fra en "venn" i Facebook, mener Sullivan.

 

Mener dere virkelig at den inneholder fødselsnummer eller har dere dratt en ITAvisen?

Lenke til kommentar
Mener dere virkelig at den inneholder fødselsnummer eller har dere dratt en ITAvisen?
Jeg mistenker de "bare" har dratt en ITavisen. Jeg nekter å tro folk legger inn fødselsnummer (= 11 sifre; 6 for fødselsdato + 5 for personnummer), men snarere at artikkelen egentlig mener fødselsdato.

 

Men vi kan vel la en som faktisk bruker facebook få lov til å svare ...

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Bruker facebook, kun spørsmål om fødselsdato...ikke noe annet.

 

Hvis du er så smart å legger ut person nummer ut på en hvilken som helst nettside fortjener du ikke bedre. Er selv skeptisk til at ulike banker har begynnt å benytte personnummer som inloggings informasjon.

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

Vel, Facebook er vel like farlig å legge ut opplysninger om deg selv på som en hvilken som helst annen nettside, skulle jeg tro.

 

Facebook er bare en side i det store internetthavet som "phishere" (G0 1337sp34k!) kan dra nytte av.

 

Når det gjelder alt om The Patriot Act, myndigheter som stirrer på deg 24/7 og leser alle bloggene dine, så mener jeg det er noe fryktelig vissvass og paranoia. Om amerikanske myndigheter virkelig vil vite noe om deg, så klarer de nok det. Facebook eller ikke.

 

Men det er selvfølgelig positivt at noen viser skepsisme til slike sider, og advarer de som kanskje "glemmer" at det de skriver kan bli sett av hvem-som-helst og ikke bare av de nærmeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...