Gå til innhold

Adobe Media Player slippes i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må innrømme at jeg ikke helt skjønner poenget med denne mediaplayeren. Skal den konkurrere med VLC eller er det bare et konsept?

8395146[/snapback]

 

Heller en konkurrent til Windows Media Player og iTunes vil jeg tro (evt. amaroK :p). Hvilke filformater vil Adobe Media Player støtte? Finner ingenting om den på nettet.

 

Edit: Litt fyldigere artikkel hos Digi. Ser ut til at det blir en hovedspiller for flv-formatet. Det støtter både VLC og Mplayer allerede. :)

Endret av miceagol
Lenke til kommentar

Godt med mer konkurranse! Jeg vet ikke noe om den tekniske kvaliteten til den nye mediaspilleren, men tror at den vil få god oppslutning rett og slett på grunn av mye PR og sammenkobling med diverse Adobe-pakker. Hovedsaken er at markedsandelene til Microsofts mediaspiller og Apples mediaspiller blir mindre slik at ola nordmann blir oppmerksomme på at det finnes mer enn 2 spillere. Et tilsynelatende økende utvalg for ola nordmann gjør at han må gjøre seg opp en mening om hva han liker best. Kanskje det kommer sammenligningstester i media også. Det fremmer utviklingstakta i forhold til om ola nordann bare skulle godtatt det han blir servert som standard enten sammen med windows eller sammen med mp3-spilleren sin.

 

All media relatert programvare som har blitt sluppet ut av adobe har utrulig god lyd kvalitet (Premiere, Audition). Mener det er litt fint at de slipper ut en media player...

8395192[/snapback]

Nå snakker du vel om koding, ikke dekoding av komprimert lyd.

 

stormx: Du har vel ikke lagt inn Vista for omtrent en måned siden?

Lenke til kommentar
Adobe skal etter planen slippe sin første frittstående multimediaspiller i dag.

 

Les mer

8395053[/snapback]

 

Nå så jeg ikke av teksten om dette blir en kommers. applikasjonon eller noe ala Acrobat Reader, men jeg har uansett store problemer med Adobe. Det er et eller annet usannsynlig irriterende å bli sittende å boote og mer eller mindre ufrivillig ha programvareoppdateringer som stjeler en halv formiddag på å klikke OK og reboots. Jeg kan forstå at slike ting skjer av og til i et halvgalt designet shareware-program, men Adobe har gjort frustrerende brukeropplevelser til en kunstform, og jeg er sikker på at på Adobes årlige julebord eller tilsvarende så deles det på et eller annet bakrom ut en hemmelig, uofisiell pris til den softwareutvikleren med den mest brukerfrustrerende programvareidéen.

 

Andre programvarehus ser ut til å få til dette på en bedre måte, men Acrobat virker som de gir en god f¤#.

Lenke til kommentar

Denne skal jeg helt klart teste ut. Håper den kan erstatte iTunes med tanke på å organisere musikksamlingen på en bra måte, og da helst med støtte for både AAC, AAC+, MP3, WAV og FLAC.

 

Den trenger ikke støtte DRM vel å merke, siden jeg skyr DRM-beskyttet musikk som pesten uansett. ;)

Lenke til kommentar
All media relatert programvare som har blitt sluppet ut av adobe har utrulig god lyd kvalitet (Premiere, Audition). Mener det er litt fint at de slipper ut en media player...

8395192[/snapback]

 

Nå er ikke lydkvaliteten bedre i Premiere en den er feks i Final Cut av Apple, som også lager iTunes.

 

Audition har enda tilgode å få noe som helst respekt i bransjen, og for meg skiller dette programmet seg totalt ut ifra de fleste andre Adobe-program, som har en tendens til å ose av kvalitet.

Lenke til kommentar
Her lukter det quicktime lang vei. En irriterende avspiller man trenger får å vise en del innold på nettet som liker å starte seg selv og får oppdateringer i hytt og pine.
hat over quicktime, håper den måtte brenne og dø.

8396526[/snapback]

Man må heldigvis ikke installere quicktime spillerern for å se *.mov (etc.) filer. Man kan bruke Quicktime Alternative :D

Ellers så kan VLC også brukes.

Det finnes også Real Alternative, så man slipper å installere Real player (Også skikkelig bloatware).

 

Men hvis Adobe player skal bli noen suksess, må den være veldig bra, og ha noe som QT, Real, WMP ikke har.

Lenke til kommentar
Her lukter det quicktime lang vei. En irriterende avspiller man trenger får å vise en del innold på nettet som liker å starte seg selv og får oppdateringer i hytt og pine.
hat over quicktime, håper den måtte brenne og dø.

8396526[/snapback]

Man må heldigvis ikke installere quicktime spillerern for å se *.mov (etc.) filer. Man kan bruke Quicktime Alternative :D

Ellers så kan VLC også brukes.

Det finnes også Real Alternative, så man slipper å installere Real player (Også skikkelig bloatware).

 

Men hvis Adobe player skal bli noen suksess, må den være veldig bra, og ha noe som QT, Real, WMP ikke har.

8396860[/snapback]

Quicktime alternative er nice :D

Enig i at real player er SKIKKELIG bloat, har ALDRI likt den :p

Lenke til kommentar

Og jeg kunne ikke gitt mer blanke i om det kommer en ny medie-avspiller på markedet. Ærlig talt, markedet er overfylt som det er. MPC og Winamp(evt. VLC) er alt man trenger.

 

Er Adobe lure nå så lar de dette programmet bruke Codec som ligger på maskina fra før av(Som WMP), eller gjør en "VLC"

Idiotisk å lage en spiller som bare spiller et fåtall uvalgte format.

 

(OT: QT alt er akkurat like bloat som vanlig QT fordi det bruker den elendige offisielle h264-dekoderen fra Apple, anbefaler CoreAVC. Nå kan jeg faktisk se på h264 i 720P uten å droppe frames i hytt og pine)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...