Gå til innhold

Designen som ikke lurer noen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er produktets/produsentens hjemmeside:

http://www.deeda.com/devices/consumerdevices-pi.php

 

Hvis du trykker på compare-knappen kan det se ut som om det er en mobiltelefon, men på alle mulige gadget-sider og blogger står det at den mangler mobil, f.eks. her:

 

http://www.ubergizmo.com/15/archives/2007/...ne_up_next.html

 

Nå ble jeg med ett veldig usikker her.. :innocent:

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar

fant den etter å ha gravd gjennom engadget, esato (burde husket at jeg leste om noe sånt på wapsiden deres) og endelig fant en link der...

 

hmm, ser ut til å være mer i konkurranse med N800 den med iphone.

 

firefox, hmm? hva pokker for maskinvare kjører denne på tro?

(linux! burde gjetta)

 

nei pokker, dem har 3 gjenstander...

 

kiku: en enkel og grei DMP (eller hva pokker forkortelsen er)

 

menx: en N800 lignende gjenstand

 

pi: menx med gsm telefon inni...

 

så å si at pi ligner på iphone er kanskje ikke så langt unna...

 

hmm, bluetooth tastatur og clip-on joystick(?!) er vist også tilgjengelig.

 

om ingen vurderer å importere disse til norge så lurer jeg jaggu meg på om jeg skal starte egen butikk!

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

"Apples iPhone har ikke engang kommet i salg, men allerede nå har andre mobilprodusenter begynt å la seg inspirere av telefonen. Telefonen Deeda Pi fra Deeda er et godt eksemel."

 

ja, de må ha rukket å se iphone, konstruere og teste en tlf og nå selge den før apple har fått sin ferdige tlf ut på markedet.

Lenke til kommentar
Faen jeg blir så lei av slike poster som skal ta en side framfor en annen. Teknologien hadde ikke vært slik som den er i dag om ingen hadde kopiert hverandre. Så utrolig patetisk av firma å syte over slikt

8384480[/snapback]

Godt sagt!

 

Naturlig evolusjon tar utgagspunkt i eksisterende ting og utvikler nye varianter derfra.

 

Ellers så synes jeg dingsen var stilig. Det skulle ikke forundre meg om evolusjonen går sin gang og denne blir bedre enn iPhone.

Lenke til kommentar
ja, de må ha rukket å se iphone, konstruere og teste en tlf og nå selge den før apple har fått sin ferdige tlf ut på markedet.

8386719[/snapback]

index_pi_08.jpgindexhero20070109.jpg

 

Det er vel også helt tilfeldig at menyen er akkurat som på iPhone?

 

Sier ikke imot at denne her spesifikasjonsmessig blir mye bedre enn iPhone, men at de hermer etter menysystem og delvis design er det da virkelig ingen tvil om.

Lenke til kommentar

hmm, kom til å tenke på at dem ble snakket om at iphone ikke ville være utvidbar med tredje parts programmer. om jeg forsto siden til deeda korrekt så vil det være mulig å gjøre nettopp det med deres enhet.

 

og når det gjelder hvem som kopierer hvem, jeg gir salig F. er som siemen1 sier, evolusjon i praksis. om dem ikke hadde sluppet unna med å klone ibm maskinvaren så hadde vi ikke hatt dem maskinene vi har i dag, det tør jeg banne på...

 

om vi er forbruksbeviste nok så vil det være den som har det beste produktet i forhold til pris som vil flyte øverst uansett.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er et spennede konsept med en "mobiltelefon" som ikke bruker GSM-nettet eller 3G, men satser på kun Wi-Fi som oppkoblingsmåte.

 

Er det noen som vet om denne er i salg i Norge eller hva prisen blir?

8392143[/snapback]

 

vel du får den både med (pi) og uten (menx) gsm så...

 

med tanke på at enhetene ser ut til å være koblet opp mot ett sett med web-tjenester så stiller jeg meg delvis tvilende til at de vil dukke opp utenfor usa i det hele tatt...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...