Gå til innhold

Nye Office-hull oppdaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft nekter for at hullene eksisterer etter at seriøse sikkerhetsselskaper har påpekt deres eksistens. Snakker om arroganse...

 

Ellers så er det betenkelig at man frarådes å åpne hjelpefiler sendt i epostvedlegg. Ikke at det ikke finnes alternative filformater som kan inneholde den samme hjelpende teksten som hlp-filer, men hvorfor ikke bare gå helt bort fra hlp og benytte sikrere formater?

Lenke til kommentar
Den nye officen er btw den beste jeg noensinne har prøvd, håper at openoffice lager en versjon som "etteraper" måten den fungerer på... ;)

8368787[/snapback]

Det håper ikke jeg. For det første er det aldri noen god idé å ligge etter og etterape andre programmer, fordi man da alltid vil ligge diltende bak.

 

For det andre er GUIet i Office2007 blitt mer "noobifisert", og for avanserte brukere vil man måtte klikke seg gjennom flere menyer og tabs enn i eldre versjoner -> en drøm for alle fysioterapauter/kiropraktorer.

 

GUIet er rett og slett et stort tilbakesteg når det gjelder tilpasning, siden det er langt mer statisk enn i Office2003. Man kan f.eks. ikke tilpasset menyer og toolbars (unntatt den ene quickaccess toolbaren), og man ikke ha flere toolbars oppe samtidig.

 

Selv skulle jeg ønske de heller gjorde GUIet mer slik som i Mac-versjonen av Office, som bl.a. har flytende property-bokser rundt omkring, akkurat som jeg hadde det i gode gamle Lotus AmiPro/WordPro. Er jo også veldig kjekt hvis man har stor skjerm med høy oppløsning at man faktisk kan bruke skjermplassen til noe ;)

 

En annen ting er at GUIet i Office2007 er mye treigere, noe man vil merke godt på eldre PCer. Derfor håper jeg heller OpenOffice satser på et kjapt og effektivt GUI også i framtida.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Blir vel patchet om ikke lenge, MS bruker å være raske når "kritiske" hull når media...
La meg gjette: jeg tipper patch fra MS først kommer på deres faste patche-dag, dvs andre tirsdag i måneden (alias "black Tuesday"), dvs 8. mai, som det er 26 dager til. Det er svært sjelden MS "gidder" å fremskynde patcher, selv om det finnes proof of concept-kode. Som regel begrunner de den lange patche-tiden med at de må utføre så "grundige tester" først. Vi får se hvor raskt det blir denne gangen ...
Lenke til kommentar

Simen1 da, du bør da lese den originale teksten i stedet for det svært så upresise referatet i artiklen her. I originalteksten lyder det:

 

Microsoft said in a statement that none of the three alleged to affect Word 2007 "demonstrate any vulnerability in Word 2007 or any Office 2007 products."

Det er noe helt annet enn:

 

Microsoft har foreløpig nektet for disse hullene...

 

Begynner å blir veldig irriterende med det lave presisjonsnivået blant journalistene her.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Microsoft har etterhvert bare blitt en lang, trist historie om sikkerhetshull. I det siste er vel Office, muspekere, og den tvilsomme Vista de mest kjente eksemplene.

 

Alt skylder det underliggende sikkerhetsporblemet som ikke kan løses med dagens struktur av MS-systemer.

 

På toppen kommer MS-arrogansen. Det gjør ikke saken bedre. I tillegg til denne historen er historien om det alvorlige sikkerhetshullet i MS-trådløs-tilknytning, som de ikke har sendt ut som en standard oppdatering. Denne må man selv lete opp. "Security Now" har brukt 4 episoder (!) på å beskrive problemet og løsning.

 

Dette er bare trist og er med på å lage MS-verden til et mindre trygt sted. Dårlig sikkerhet koster masse penger og frustrasjoner for samfunnet.

 

Forøvrig bør alle kjøre Ubuntu som sin foretrukne desktop (7.04 kommer 19. april).

 

S

Lenke til kommentar
Sett i gang å rull ut Linux! Lykke til ;)

 

 

8372826[/snapback]

 

 

:no:

 

 

 

Hvem f**n åpner en hlp-fil fra andre avsendere?

 

8372826[/snapback]

 

 

Nok av Win-folk med admin-rettigheter gjør det. Det er derfor dette er et problem...

Endret av adder1972
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...