Gå til innhold

Dell dreper PDA-ene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smart av Dell å kutte ut Axim X51- serien. Det hadde vært bra om Dell heller begynte å lage smarttelefoner, fordi stadig flere personer kommer heller til å kjøpe dette, og da kan firmaet tjene en god del penger. Håper bare at Dell kutter ut alle pda-ene de lager. :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar

En oppfølger til X51v (eller hva den heter) med mobiltelefon måtte vært veldig bra. Litt leit at de kutter ut PDA-ene, men dersom de kommer med nye modeller med mobiltelefon så må dette bli bra. Dell Axim PDA-ene har jo hatt veldig gode spesifikasjoner før, så det er lov å håpe på en skikkelig god og rask smarttelefon! ;)

Lenke til kommentar

Prosessorer på 624 Mhz er noe de har hatt i flere modeller. Qtek 9000/i-Mate Jasjar har også det, men Dell var mye tidligere ute. VGA-skjerm, 128 MB RAM og masse annet har disse maskinene, og det langt før andre produsenter fikk det. Jeg vet heller ikke så mye om disse Dell-PDA-ene, men slik jeg har forstått det, utifra spesifikasjonene, så har Dell ligget et steg foran andre hele tiden. Rett meg om jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet det. Ville bare påpeke at de også var tidlig ute med gode spesifikasjoner :)

 

Oppdatert:

Etter litt nærmere undersøkelser viser det seg å være en Loox718, med 520MHz prosessor. Likefullt er det en knall PDA, med VGA-skjerm, WiFi og minnekortlesere. Ja, i flertall, den takler både SD/MMC og Compact Flash (!).

Endret av OML
Lenke til kommentar

Dumt de ikke kan kombinere det med mobiltelefon. Qtek Jasjar er vel det beste hittil, men med 1,3 MP kamera kan den ikke akkurat konkurrere med kameramobiler som K800i, N73 og N95. Men Loox 720 har vel 2 MP kamera? Dessverre er det "bare" en mobiltelefon.

 

Vet noen om det har gått dårlig med salget til Dell? Hvis salgstallene var veldig lave, så kan PDA-ene være døde for alltid, men hvis de solgte bra, så kan de ha kuttet ut dem for å gå over til mobiltelefoner. I wish! :)

Lenke til kommentar

Loox 720 har 1,3Mpix kamera, Loox 718, som jeg bruker, har ikke kamera. Dette er så vidt jeg vet eneste forskjellen på de. Ingen av de har telefonfunksjon ... Kunne faktisk ha tenkt meg en Fujitsutelefon, i hvert fall om den holder samme byggekvalitet og de andre positive sidene fra Looxen min. De er i hvert fall førti ganger bedre bygd enn de PCene de lager!

 

Nok off topic nå! Jeg har ikke troen på Dell, har aldri hatt, men jeg har kun vært borti PCene deres, og ikke PDAene. Får håpe tilfelle her er som for Fujitsu Siemens. elendige PCer, gode spin-offprodukter. (skjermene til Fujitsu er heller ikke verst)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...