Gå til innhold

Omtale av Sonic and the Secret Rings (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes mange spill som er mye dårligere og har fått mye dårligere karakter på gamerangkings enn det her. For all del, dere kan ha egne meninger, men når spillet får 71% sier det litt om hvor feil karakteren ble. Det virker som at du ikke liker sonic og gir spillet den karakteren fordi du blir irritert over fyren og ikke tenker på hvor bra spillet ellers er. Red steel kan liksom få bedre hva... Og å skrive at sonic kan gå å henge seg på innledningsteksten tyder på at dette er en useriøs anmeldelse.

Lenke til kommentar

Vel, dette var jo i all overkant negativt. Jeg har selv spillet, og synes det er morro selv om jeg ikke greier et brett første gang. F.eks. har jeg nettopp brukt en halv time på å komme kjappere i mål enn den blå flyvende dotten, og det synes jeg var like gøy hver gang, selv om det å tape i seg selv er smålig frustrerende. (Ikke på grunn av et dårlig kontorllsystem, dette synes jeg funker tilfredsstillende)

 

Og skulle man tiltet mindre for å rygge så hadde mange endt opp med å rygge ukontrollert.

Lenke til kommentar

oerhört: Har du prøvd Sonic The Hedgehog til X360/PS3? Hadde vært interessant å høre dine meninger om det.

 

Rob Fahey hos Eurogamer ga det 2/10, mens Secret Rings fikk svært så solide 8/10.

 

EDIT: Er det noe som helst redaksjonell samkjøring av karakterer før omtaler settes på trykk her?

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ikke for å være kjip, men anmelderne i gamer.no er enten håpløse eller bestukket.

 

Nevner blant annet et av tidenes aller beste rollespill; Final Fantasy XII: 7/10. Populære Bully: 3/10. De er overhodet ikke på nett med hva resten av verden mener.

 

Sonic på Wii er ikke noen tidløs klassiker, men det er et morsomt spill som gir mange timer moro. Når det gjelder grafikk, vil vi ikke få se stort bedre på Wii. Lyden er veldig bra (bortsett fra de engelske stemmene, men disse kan velges bort til fordel for profilerte japanske stemmer). Kontrollen er topp når man lærer seg den, men skal være enig i at ryggefunksjonen kunne vært bedre. Spillet har ca 100 baner i 7 (og en halv) verdener og varer dermed lenge. Storyen er enkel, men god; forventer ikke mer av et Sonic-spill. Alt i alt et bra spill, verken mer eller mindre.

 

Burde hatt 7 eller 8 av 10; hvilket også alle seriøse anmeldere er enige i.

Lenke til kommentar
Ikke for å være kjip, men anmelderne i gamer.no er enten håpløse eller bestukket.

 

Nevner blant annet et av tidenes aller beste rollespill; Final Fantasy XII: 7/10. Populære Bully: 3/10. De er overhodet ikke på nett med hva resten av verden mener.

 

Sonic på Wii er ikke noen tidløs klassiker, men det er et morsomt spill som gir mange timer moro. Når det gjelder grafikk, vil vi ikke få se stort bedre på Wii. Lyden er veldig bra (bortsett fra de engelske stemmene, men disse kan velges bort til fordel for profilerte japanske stemmer). Kontrollen er topp når man lærer seg den, men skal være enig i at ryggefunksjonen kunne vært bedre. Spillet har ca 100 baner i 7 (og en halv) verdener og varer dermed lenge. Storyen er enkel, men god; forventer ikke mer av et Sonic-spill. Alt i alt et bra spill, verken mer eller mindre.

 

Burde hatt 7 eller 8 av 10; hvilket også alle seriøse anmeldere er enige i.

8351527[/snapback]

 

Heh, at noen tør å ikke skryte opp den overvurderte FF-serien er bare bra. Spill får av mange for god kritikk. Nå har jeg ikke spilt sonic, så jeg vet ikke om jeg er enig i akkurat denne anmeldelsen dog.

 

Når det er sagt vurderer jeg å kjøpe en Wii, men det virker som det bare er et fåtall spesielt gode titler på plattformen, er det jeg som har gått glipp av noe?

 

AtW

Lenke til kommentar
oerhört: Har du prøvd Sonic The Hedgehog til X360/PS3? Hadde vært interessant å høre dine meninger om det.

 

Rob Fahey hos Eurogamer ga det 2/10, mens Secret Rings fikk svært så solide 8/10.

 

EDIT: Er det noe som helst redaksjonell samkjøring av karakterer før omtaler settes på trykk her?

8351152[/snapback]

 

Mikael omtalte Sonic the Hedgehog til X360 for oss.

 

Det er ingen offisiell samkjøring av karakterer. Det hadde vært en oppskrift på problemer, dersom en som omtaler et spill må ta hensyn til hva ev. andre ville ha gitt spillet. Det er ikke det vi er ute etter. Det er selvsagt alltid åpent for diskusjon dersom mange har spilt det samme spillet, og flere ganger har også flere skribenter bidratt til samme omtale med et avsnitt eller to om hva de mener (og kanskje en egen karakter, uten at jeg husker det i farta).

 

Spillomtaler er subjektive, og det kan tydligvis fort være at mange er uenige i det KW sier om Sonic. Hvis det er i tilfelle, vet du litt mer hvor KW står, og kan legge det til vekt ved seinere omtaler. Vi er ikke et stort Gamer.no-monster som mener det samme og tenker det samme om alle spill.

 

Du vet man sier; en manns tak er en annen manns gulv.

Lenke til kommentar
Strenghet medfører ikke nødvendigvis troverdighet!

8348747[/snapback]

Naturligvis ikke. Jeg håper imidlertid at omtaleteksten er i stand til å forklare hva som er galt med spillet, og hvorfor jeg ser det som nødvendig å fraråde et kjøp. Hvis jeg selv hadde betalt flere hundre kroner for dette sølet, ville jeg i hvert fall blitt provosert over alle manglene.

 

Får inntrykk av at anmelder på forhånd har bestemt seg for at spillet er bortkastet tid, eller at han utelukkende ser etter negative sider

8348990[/snapback]

Som jeg skriver i omtalen har jeg prøvd å like spillet, og jeg kom til det med forventninger om at Sonic endelig igjen var verdt tiden min - ikke minst fordi spillet har blitt godt mottatt andre steder. Dessverre er det lite i Sonic and the Secret Rings jeg oppfatter som spesielt morsomt. Som nevnt i omtalen er det en del gode ideer på plass, men de ødelegges alltid helt eller delvis av surrete spilldesignbeslutninger.

 

Bruk for all del hele skalaen, men bli nå ikke helt rabiate fordi det er kult å være annerledes.

8348990[/snapback]

Jeg er ikke ute etter å være annerledes, jeg er ute etter å gi dere min ærlige oppfatning av spillet.

 

Det finnes mange spill som er mye dårligere og har fått mye dårligere karakter på gamerangkings enn det her.

8349160[/snapback]

Det finnes faktisk ikke ett eneste spill som noen gang har fått en karakter på GameRankings, men det er nå så. At det finnes mange dårligere spill enn Sonic and the Secret Rings er det liten tvil om, men så har jeg heller ikke satt 1, men 2.

 

Det virker som at du ikke liker sonic og gir spillet den karakteren fordi du blir irritert over fyren og ikke tenker på hvor bra spillet ellers er.

8349160[/snapback]

Tror anmelderen hater Sonic inderlig, siden bare starten sier sitt... Spillet er nok ikke SÅ ille som du vil ha det til ;)

8351851[/snapback]

Hvor har man det fra at jeg ikke liker Sonic? Tvert i mot liker jeg Sonic, både som figur og som spilldesignkonsept, aldeles flott - det jeg ikke liker er spillet.

 

Og å skrive at sonic kan gå å henge seg på innledningsteksten tyder på at dette er en useriøs anmeldelse.

8349160[/snapback]

Ingressen er ment å sammenfatte saken og vekke nysgjerrigheten. Den er altså ikke ment som en slags indikator på hva som var min grunninnstilling til spillet, men som en indikator på hva jeg ønsker å formidle etter å ha brukt mange timer på å analysere spillet.

 

Vel, dette var jo i all overkant negativt. Jeg har selv spillet, og synes det er morro selv om jeg ikke greier et brett første gang. F.eks. har jeg nettopp brukt en halv time på å komme kjappere i mål enn den blå flyvende dotten, og det synes jeg var like gøy hver gang, selv om det å tape i seg selv er smålig frustrerende. (Ikke på grunn av et dårlig kontorllsystem, dette synes jeg funker tilfredsstillende)

8350135[/snapback]

Det er klart at løpeoppdragene er det som fungerer best i spillet, men spesielt bra er de ikke. Ethvert brett i noen av de nevnte alternativene, slik som Trackmania eller Tony Hawk's Downhill Jam for eksempel, vil by på en mye mer rettferdig og morsom utfordring enn hva Sonic legger for dagen, og da ser jeg ikke hvorfor man skal ta til takke med noe mindre vellykket.

 

oerhört: Har du prøvd Sonic The Hedgehog til X360/PS3? Hadde vært interessant å høre dine meninger om det.

8351152[/snapback]

Jeg har så vidt prøvd demoen på Xbox 360, men jeg skrudde det av i harnisk over hvor ødelagt det var. Prøvde det igjen en uke etter, kanskje hadde jeg bare vært i overkant streng? Men nei, denne gangen orket jeg enda mindre av surret.

 

Ikke for å være kjip, men anmelderne i gamer.no er enten håpløse eller bestukket.

 

Nevner blant annet et av tidenes aller beste rollespill; Final Fantasy XII: 7/10. Populære Bully: 3/10. De er overhodet ikke på nett med hva resten av verden mener.

 

[...]

 

[sonic and the Secret Rings] burde hatt 7 eller 8 av 10; hvilket også alle seriøse anmeldere er enige i.

8351527[/snapback]

Interessant at alle de tre anmeldelsene du nevner er skrevet av meg. Jeg forsøker, som jeg allerede har sagt, å gi en mest mulig velbegrunnet kritikk av spillene jeg tar for meg, og legger ned masse arbeid i å spille og analysere spillet før jeg skriver sakene.

 

Jeg synes derfor det er urettferdig av deg å kalle meg useriøs, håpløs eller korrupt, og jeg ville foretrekke om du holdt deg til å kritisere argumentene mine snarere enn å forsøke å latterliggjøre at jeg mener noe annet enn enkelte av mine kolleger.

 

Mitt mål er ikke å være "på nett" med resten av verden, men å være ærlig.

 

Når det gjelder grafikk, vil vi ikke få se stort bedre på Wii. Lyden er veldig bra (bortsett fra de engelske stemmene, men disse kan velges bort til fordel for profilerte japanske stemmer).

8351527[/snapback]

Grafikken er absolutt brukbar, og som jeg skriver i saken er det grafikken og fartsfølelsen jeg oppfatter som spillets fremste kvaliteter. Lyden kommenterer jeg ikke i omtalen, og med god grunn: Den gjør en helt OK jobb med å være klassisk Sonic-harryteit, og det er det.

 

Spillet har ca 100 baner i 7 (og en halv) verdener og varer dermed lenge. Storyen er enkel, men god; forventer ikke mer av et Sonic-spill. Alt i alt et bra spill, verken mer eller mindre.

8351527[/snapback]

Jeg er totalt uinteressert i hvor lenge spillet varer, hvis det uansett ikke klarer å friste til mer spill.

 

Jeg er ikke ute etter å fordrive tid, jeg er ute etter å ha det moro. Derfor er det for meg totalt irrelevant om et spill er langvarig hvis det ikke er moro.

 

Kontrollen er topp når man lærer seg den, men skal være enig i at ryggefunksjonen kunne vært bedre.

8351527[/snapback]

Jeg er, som jeg skriver i saken, enig i at kontrollene fungerer OK når man først får lært seg dem, men de er likevel fulle av små hull, inkonsistenser og annet tøv, noe som i kombinasjon med uoversiktlige nivåer gjør opplevelsen lite inspirerende.

 

Det er naturligvis, som alltid, mulig å presse ut en viss grad av moro av spillet hvis man først har kjøpt skiten, men jeg ser ingen grunn til at folk skal bruke penger på dette spillet når det er hundrevis av bedre alternativer tilgjengelig.

 

Jeg ser svært lite (til ingen) positive sider ved spillet.. alle spill har det, til og med superman returns fikk noen positive kommentarer selvom den fikk 1 :p

8351533[/snapback]

Som nevnt er jeg positiv til det generelle konseptet om å gjøre Sonic til et racingspill, og jeg er positiv til fartsfølelse og grafikk.

Lenke til kommentar

Er enig med at det er ganske dårlig.. men, ikke sååå dårlig som du skal ha det til.. Men, fikk meg sonic og excite truck samtidig, og var kke sonic som ble favoritten.. Ett svært rotete oppsett.. og, når man går igjen tutorials er det helt grusomt!

men, tar seg opp etterhvert.. :) ikke ett spill jeg anbefaler til andre riktignok.. :p

Lenke til kommentar

Hvis man lar være å sammenligne karakterer fra andre sider, så synes jeg at "vært dårlig" er fortsatt feil å gi. Din karakterskala virker feil i forhold til andres siden en 5er for dem virker som å være en 2er for deg. Ca en femmer ville syntes jeg ville vært passende hvis spillet var dårlig. Spesielt siden en 2er sjeldent er brukt og sonic spillet til 360 fikk en 3er.

 

Jeg kan forstå at du ikke liker spillet, jeg for eksempel likte jeg ikke knights of the old republic så mye selv om det ble skamrost opp i skyene. Men jeg ville likevel ikke gitt det en lav karakter siden du må tenke på hvor bra spillet er totalt sett eller hvis det er generelt godt laget.

 

Og sorry for det jeg skrev feil med med gamerangkings, men man skjønner jo det uansett...

Lenke til kommentar

Som vi har forsøkt å forklare tidligere, kan du ikke sammenlikne karaktersystemet hos oss med hva du er vant med fra amerikanske nettsteder.

 

En femmer hos oss er, og vil forbli, et "middels" godt spill. Omtrent midt på treet, med andre ord.

 

Når noe er delvis ødelagt og bare sporadisk i stand til å underholde, må det derfor havne langt lavere på karakterskalaen.

Lenke til kommentar
Som vi har forsøkt å forklare tidligere, kan du ikke sammenlikne karaktersystemet hos oss med hva du er vant med fra amerikanske nettsteder.

 

En femmer hos oss er, og vil forbli, et "middels" godt spill. Omtrent midt på treet, med andre ord.

 

Når noe er delvis ødelagt og bare sporadisk i stand til å underholde, må det derfor havne langt lavere på karakterskalaen.

8354360[/snapback]

 

Beklager for at jeg er misvisende, men jeg mente andre anmeldere på gamer.no

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Jeg finner det også fornøyelig at dere som (sannsynligvis) eneste spillside i universet har belønnet Sonic The Hedgehog (X360) med en bedre karakter enn SatSR.

Til tross for at individuelle anmeldere ser ut til å kjøre sitt eget løp, har jeg vent meg til å forvente at det på redaksjonelt nivå sørges for at karakterene som deles ut er konsistente på tvers av spill og plattformer. STH er vitterlig ikke et bedre spill enn SatSR.

Når dere presterer kunststykket jeg beskrev over, enten det nå er fordi en anmelder er forutinntatt mot enkelte spill, ikke har kalibrert Wiimoten sin skikkelig, eller bare liker å gi lave karakterer til alle spill, tar jeg naturlig nok hele redaksjonen mindre seriøst.

 

Nå er gamer.no vel såpass store at det neppe faller dem tungt for brystet at en enkelt person ikke har like stor tiltro til anmeldelsene deres som før, men det kan jo være verdt å nevne likevel.

Og tross alt, de fleste anmelderene på huset vet jo hva de driver med.

 

Som sagt, det er vel og bra at dere bruker hele skalaen, men ikke la det bikke helt over.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...