Gå til innhold

Microsoft gir etter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror at dette kan skape lite mye forvirring blant de jevne brukerene, og kanskje at flere føler seg lurt. Denne definisjonen bør vel egentlig være krystallklar og kun stå på pcer som klarer Vista med Aero uten problemer. Om det blir varianter så blir folk forvirret.

8348438[/snapback]

 

jepp,eventuelt at det stod begge alternativer,dær pcer som var i grenseland hadde den nye infoen og de som taklet alt hadde den gamle. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg synes nå vista føles som om jeg sitter i en vareheis når strømstyrken går på 50% kontra XP, enda jeg kjører 2gig med ram og dualcore, hjelper det med skjermkort som støtter DX10 mon tro...

8348418[/snapback]

 

Vet ikke,mitt skjermkort støtter ikke dette,men Vista fungerer langt bedre enn XP selv da jeg kjørte med 1 gig ram :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tror at dette kan skape lite mye forvirring blant de jevne brukerene, og kanskje at flere føler seg lurt. Denne definisjonen bør vel egentlig være krystallklar og kun stå på pcer som klarer Vista med Aero uten problemer. Om det blir varianter så blir folk forvirret.

8348438[/snapback]

 

jepp,eventuelt at det stod begge alternativer,dær pcer som var i grenseland hadde den nye infoen og de som taklet alt hadde den gamle. :hmm:

8348500[/snapback]

Ja, men hvordan skal folk flest forstå hva definisjonene betyr, når selv betjeningen kan være usikker på det? :hmm: Jeg tror at to definsjoner eller flere ville skapt mer forvirring.
Lenke til kommentar
Jeg synes nå vista føles som om jeg sitter i en vareheis når strømstyrken går på 50% kontra XP, enda jeg kjører 2gig med ram og dualcore, hjelper det med skjermkort som støtter DX10 mon tro...

8348418[/snapback]

 

Vet ikke,mitt skjermkort støtter ikke dette,men Vista fungerer langt bedre enn XP selv da jeg kjørte med 1 gig ram :hmm:

8348506[/snapback]

 

 

Om vista gikk kjappere en XP på samme maskin, da har du sårt trengt en reinstallering av XP :)

Lenke til kommentar
Jeg synes nå vista føles som om jeg sitter i en vareheis når strømstyrken går på 50% kontra XP, enda jeg kjører 2gig med ram og dualcore, hjelper det med skjermkort som støtter DX10 mon tro...

8348418[/snapback]

 

Vet ikke,mitt skjermkort støtter ikke dette,men Vista fungerer langt bedre enn XP selv da jeg kjørte med 1 gig ram :hmm:

8348506[/snapback]

 

 

Om vista gikk kjappere en XP på samme maskin, da har du sårt trengt en reinstallering av XP :)

8348603[/snapback]

Det er ikke utenkelig at for eksempel en driver i XP for eksempel gjorde pcen tregere, eller som du sa at XPen var "gammel og rotete". Ellers er det sikkert en god del andre faktorer som kan spille inn. Vista vil ivertfall ikke gå glattere og kjøre bedre på pcen.
Lenke til kommentar
Jeg synes nå vista føles som om jeg sitter i en vareheis når strømstyrken går på 50% kontra XP, enda jeg kjører 2gig med ram og dualcore, hjelper det med skjermkort som støtter DX10 mon tro...

8348418[/snapback]

 

Vet ikke,mitt skjermkort støtter ikke dette,men Vista fungerer langt bedre enn XP selv da jeg kjørte med 1 gig ram :hmm:

8348506[/snapback]

 

 

Om vista gikk kjappere en XP på samme maskin, da har du sårt trengt en reinstallering av XP :)

8348603[/snapback]

 

Av hva??

Jeg kjøpte nye disker til os,begge osene ligger på hver sin raptordisk og er innstalert samtidig :hmm:

Vista går glattere og raskere her og den botter fortere enn xp, sånn er det bare, alt av drivere er det siste som er å få tak i :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg tror at dette kan skape lite mye forvirring blant de jevne brukerene, og kanskje at flere føler seg lurt. Denne definisjonen bør vel egentlig være krystallklar og kun stå på pcer som klarer Vista med Aero uten problemer. Om det blir varianter så blir folk forvirret.

8348438[/snapback]

 

jepp,eventuelt at det stod begge alternativer,dær pcer som var i grenseland hadde den nye infoen og de som taklet alt hadde den gamle. :hmm:

8348500[/snapback]

Ja, men hvordan skal folk flest forstå hva definisjonene betyr, når selv betjeningen kan være usikker på det? :hmm: Jeg tror at to definsjoner eller flere ville skapt mer forvirring.

8348565[/snapback]

 

Ja meget mulig,det jeg tenkte var at på maskiner som var i grenseland så stod det tydelig merket at disse kunn er garantert å kjøre visse typer av vista,menst på de som takler alt så stod det det,men mulig det blir forvirrende .

Lenke til kommentar

Forstår jeg det riktig dithen at de endrer hva som legges i begrepet i stede for å begrense hvilke maskiner som klistremerket settes på?

 

"Vista klar betyr at maskinen kan kjøre Vista mot at man i enkete tilfeller må slå av alle kule vista funskjoner" Go Microsoft.

 

Hadde vært bedre å begrense klistremerke-bruken til kun de maskinene som var fullverdige Vista-kapable.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Godt å se at et søksmål mot villedende reklame vinner frem, selv i USA, selv mot den enorme motstanderen Microsoft. Mannen i gata har makt :w00t:

 

Hadde vært bedre å begrense klistremerke-bruken til kun de maskinene som var fullverdige Vista-kapable.

8348882[/snapback]

Jo, det ville nok vært bedre. Men jeg synes det lille gruppesøksmålet nådde ganske langt frem likevel. Klistremerker med "Capable of running a visually and functionally reduced version of Vista" er jo mye mer teknisk korrekt enn de gamle merkene med "Vista-Capable".

Lenke til kommentar

Er vel ikke så villedende som jeg kan se det

"...The Windows Vista Capable logo is designed to assure customers that the PCs they buy today will be ready for an upgrade to Windows Vista and can run the core experiences of Windows Vista."

Der står det ganske klart og tydlig. Men jeg skjønner at folk har reagert på det. Greit nok at MS nå ender slik at det kommer tydeligere frem. Men uansett ser jeg ikke helt grunnlaget for søksmålet.

Lenke til kommentar
Hadde vært bedre å begrense klistremerke-bruken til kun de maskinene som var fullverdige Vista-kapable.

8348882[/snapback]

Jo, det ville nok vært bedre. Men jeg synes det lille gruppesøksmålet nådde ganske langt frem likevel. Klistremerker med "Capable of running a visually and functionally reduced version of Vista" er jo mye mer teknisk korrekt enn de gamle merkene med "Vista-Capable".

8348919[/snapback]

Bare hvis Vista er et synonym for Aero. Det burde i så fall finnes mange godbiter i underholdningsindustrien: Man må forutsette at kunden er for dum/ignorant til å forstå at å kjøre et spill på en PC som kun oppfyller minimumskravene ikke vil gi optimal spillopplevelse. Vi snakker om søksmål i hundretallsmilliardklassen når maskinen oppfyller de anbefalte systemkravene, men likevel ikke klarer å kjøre spillet med alle detaljene på fullt!

 

Dette bekrefter i grunn koldtbordteorien: Folk er som ville dyr og gribber når det er mulig å få noe gratis eller tjene lette penger.

Lenke til kommentar
Er vel ikke så villedende som jeg kan se det
"...The Windows Vista Capable logo is designed to assure customers that the PCs they buy today will be ready for an upgrade to Windows Vista and can run the core experiences of Windows Vista."

Der står det ganske klart og tydlig. Men jeg skjønner at folk har reagert på det. Greit nok at MS nå ender slik at det kommer tydeligere frem. Men uansett ser jeg ikke helt grunnlaget for søksmålet.

8349044[/snapback]

Skulle akkurat til å sitere det samme. Det står jo svart på kvitt akkurat der! Forbrukeren for heller kjøpe seg briller. Da hun klarer tydeligvis ikke å lese..

Lenke til kommentar
Godt å se at et søksmål mot villedende reklame vinner frem, selv i USA, selv mot den enorme motstanderen Microsoft. Mannen i gata har makt :w00t:

 

Hadde vært bedre å begrense klistremerke-bruken til kun de maskinene som var fullverdige Vista-kapable.

8348882[/snapback]

Jo, det ville nok vært bedre. Men jeg synes det lille gruppesøksmålet nådde ganske langt frem likevel. Klistremerker med "Capable of running a visually and functionally reduced version of Vista" er jo mye mer teknisk korrekt enn de gamle merkene med "Vista-Capable".

8348919[/snapback]

 

 

Men endrer de klistremerket eller endrer de bare hva de legger i begrepet "Vista-Capable" og fortsetter å bruke dette begrepet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...