Gå til innhold

Uaktuelt å oppgradere til Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, tipper det er en del "profesjonelle" som vil iritere seg over f.eks. at diverse mobilsoftware (Nokia PC Suite), VPN-software, printerdrivere o.l. ikke virker som det skal enda.

8318712[/snapback]

 

Joda det virker men ,det virker ikke fult så bra ,drivere til min nokia e61 ligger innebygd i vista og derfor fungerer alle funksjonene i pc suit med untak av oppkobling til internett , derfor må man opprette en ekstren oppkobling og da går det som en drøm , jeg har en HP multifunksjonskriver som ikke har laget program for vista , men jeg får brukt skriver og skanner funksjonen med microsofts innebygde program windows faksing and skaning.

 

Jeg syntes vista har noen store forbedringer i forhold til xp , den bruker samme prinsipet som linux når man er pålogget som bruker , dersom programmer skal innstaleres kommer det opp ett vindu der man må skrive administrator passordet ,så slipper man å logge seg på som administrator (slik som i xp) for å gjøre dette.

så dersom brukerene av vista benytter seg av denne funksjonen tror jeg vista er langt sikrere en xp.

Lenke til kommentar
Ja, tipper det er en del "profesjonelle" som vil iritere seg over f.eks. at diverse mobilsoftware (Nokia PC Suite), VPN-software, printerdrivere o.l. ikke virker som det skal enda.

8318712[/snapback]

 

Joda det virker men ,det virker ikke fult så bra ,drivere til min nokia e61 ligger innebygd i vista og derfor fungerer alle funksjonene i pc suit med untak av oppkobling til internett , derfor må man opprette en ekstren oppkobling og da går det som en drøm , jeg har en HP multifunksjonskriver som ikke har laget program for vista , men jeg får brukt skriver og skanner funksjonen med microsofts innebygde program windows faksing and skaning.

 

Jeg syntes vista har noen store forbedringer i forhold til xp , den bruker samme prinsipet som linux når man er pålogget som bruker , dersom programmer skal innstaleres kommer det opp ett vindu der man må skrive administrator passordet ,så slipper man å logge seg på som administrator (slik som i xp) for å gjøre dette.

så dersom brukerene av vista benytter seg av denne funksjonen tror jeg vista er langt sikrere en xp.

8318849[/snapback]

du vet at det går an å gjøre det samme i xp ja?

hvis du er logget på som en upriviligert bruker er det bare å høyreklikke på exe fila, og "runas.." da får du opp et vindu der du skriver inn f.eks administrator brukern.

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt "vanlige" brukere å oppgradere til Vista for øyeblikket. Kan fort oppstå litt problemer. Har selv installert Vista på laptopen og fungerer greit, men problemfritt kan jeg ikke si at det har vært...savner enkelte program. :S

Sliter med å få webkamera til å fungere da. Hvis noen vet hvordan man får bisoncam til å fungere i Vista så si fra. :)

Lenke til kommentar

Det tok over et år før jeg gikk fra windows 98 til windows xp. Så regner med at det tar iallefall like lang tid før jeg går over til vista.

 

Jeg gidder iallefall ikkje gå over på et OS som fungerer tregere i spill, og har problemer med drivere til mye hardware og andre programmer.

Lenke til kommentar
Jeg kjørte Windows Vista x64, men byttet til bake til Windows XP pga. av at en god del av programmene jeg bruker ikke fungerer i Vista...

8318914[/snapback]

 

Bruker du XP x64? Hvis ikke ville jeg prøvd Vista x86, da det er en del forskjell på x86 og x64. Alle programmene jeg har prøvd (og har bruk for) funker i Vista Ultimate x86, men da jeg prøvde x64 fikk jeg en del problemer, bl.a. med Office 2007, som ved hver oppstart insisterte på å kjøre setup/konfigurasjon av seg selv. Virker som den ikke greide å lagre innstillingene sine.

Endret av filthyhabits
Lenke til kommentar

Så lenge jeg har fått alt klart og maskinvaren min oppgradert til Crysis så går jeg over til Vista..men blir noen måneder til det...Var det ikke noe med at vista ikke hadde hardware støtte for lyden eller noe sånt...? husker søren ikke hva nøyaktig det var..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Jeg kommer til å oppgradere når det kommer nye fete spill som krever Vista og eller DX10.

8319005[/snapback]

 

Ja det er nettopp her problemet ligger, microsoft kommer før eller siden til å tvinge folk til å gå over til vista pga dx10 og slikt. Hadde likt meg veldig godt om det monopolet der ble knust.

 

Med det, hvordan funker linux for tia?

Lenke til kommentar

For min del er Vista helt uproblematisk. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig for "andre"?

 

Jeg kjører det på en Asus A6Ja Core Duo notebook med 2gb minne, og hele systemet kjører som en drøm! Jeg oppnår høyere ytelse i spill med mitt Radeon X1600 enn jeg gjorde i XP også (iallefall DirectX spill, har ingen OpenGL spill). Det er mye mindre krøll med trådløse nettverk, hvilemodus/dvalemodus funker bedre, programmer starter MYE kjappere (spesielt Office 2007, det er helt vanvittig stor forskjell i oppstartshastighet i forhold til når jeg hadde det installert i XP SP2 tidligere).

 

I og med at jeg bruker en laptop har jeg også mange spesielle/sære drivere og ta hensyn til, men jeg fant alt jeg trengte. Mitt Edirol PCR-M50 MIDI keyboard fungerer også, Roland var heldigvis kjapt ute med Vista drivere. Epson skrivern hadde innebygd driver, det integrerte webcammet funker, minnekortleseren funker, alt funker rett å slett - mye bedre enn det gjorde i XP også, forutom to program: iTunes 7.1.1 funker dårlig, men det er ikke Microsoft sitt problem at Apple henger etter når det gjelder Vista kompatibilitet - og - SPSS v15, det må kjøre uten "Aero" for å være kompatibelt med Vista (men oppgradering kommer i slutten av April, og det fungerer 100% uten Aero i Vista (og Vista slår av/på Aero alt ettersom det trengs automatisk for meg uansett når jeg bruker dette programmet)).

 

Er egentlig ganske nysgjerrig på hvilke problemer alle har når det gjelder drivere og software som ikke funker i Vista? Jeg kjører mange programmer som ikke er "Vista Certified" under Vista og alt fungerer jo som en drøm...

Lenke til kommentar
bare lurer på når 2223 amerikanere ble reppresentative for noe som helst. Jeg vil si de reppresenterer en tendens men ikke no mer

8319206[/snapback]

 

Akuratt det der lurte jeg på og ja. Det sies vel at ca. 1.000 stk. i Norge er representativt. Og da må vel 2.200 være alt for lite i USA?

 

- Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...