Gå til innhold

TG07: Intervju med "The Pirate Bay"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen hadde vært atskillig mer interessant om det var et intervju fremfor en prat.

Hva med litt mer kritisk vinkling, i stedet for å jatte med intervjuobjektet?

Man kunne jo eksempelvis tatt mer tak i noe av det som såvidt lefles med i artikkelen, blant annet hvordan de ser for seg at fremtidens musikkbransje vil se ut eller hvordan verdikjeden bør endres.

 

Det er mulig jeg er for krass, og i så fall beklager jeg, men det virker mer som om intervjueren blander roller og heller er en fan som får snakke med et idol fremfor det han burde være.

Lenke til kommentar
Her er det tydelig vis nåke eg ikkje har fått med meg-...

Gjelder ikkje den der piratregelen på sida? Dei linka no til TPB-...\+?#3

8314490[/snapback]

Regelen gjelder vel bare forumet, i artiklene kan gjøre hva de vil :)

 

Når det gjelder intervjuet så synes jeg det var interessant, dog er jeg litt enig med Kowalski i at det kunne vært gjort mer ut av det.

Lenke til kommentar

Forbanna hyklere som later som de taler 'den kreative aktørs' rett.

Hvor mye av reklameinntektene og 'merkevare navnet TPB går tilbake til disse aktørene de liksom beskytter?

Nettet har aldri vært stengt for at hvem som helst kan legge ut sine kreative verk, helt gratis!

 

De kan vri og vende på ting så mye de vil, men alt faller end på åndsverkloven uansett.

Folk kan ønske den loven endret så mye dem vil, noe jeg tror ikke vil bli endret stort i det hele tatt, men i mellomtiden så skal man ha respekt for loven.

 

'Chatting' med disse småskurkene i denne artikkelen kunne man spart seg for.

Hvor er de kritiske spørsmålene?

Er ikke dette med på 'legalisere' disse aktivitetene ytterligere når man gir PR til disse folkene uten noen kritiske spørsmål?

 

Er enig med lassaron-jon her.

Hvorfor ikke linke opp til noen store dc-hubber med det samme?

'Alle' bruker jo dette også, ikke sant?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke linke opp til noen store dc-hubber med det samme?

'Alle' bruker jo dette også, ikke sant?

DC? Lenge siden jeg brukte den driten der ja :p

 

resten av innlegget ditt var bare sprøyt. Du syns kanskje at vi under krigen bare skulle godtatt Nazismen, siden den var "lov" på den tiden? Revolusjoner skjer pga. at folk er dritt lei sånn ting er. Derfor eksisterer grupper som piratbyrån, fordi vi er lei av gamle karer som lever på å utnytte unge, blonde bimboer sitt såvidt aksebtable musikalske "talent"

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke linke opp til noen store dc-hubber med det samme?

'Alle' bruker jo dette også, ikke sant?

DC? Lenge siden jeg brukte den driten der ja :p

 

resten av innlegget ditt var bare sprøyt. Du syns kanskje at vi under krigen bare skulle godtatt Nazismen, siden den var "lov" på den tiden? Revolusjoner skjer pga. at folk er dritt lei sånn ting er. Derfor eksisterer grupper som piratbyrån, fordi vi er lei av gamle karer som lever på å utnytte unge, blonde bimboer sitt såvidt aksebtable musikalske "talent"

8315344[/snapback]

 

Du beviser bare her at du ikke har peiling på hva åndsverkloven går ut på.

Les leksa di før du uttaler deg om ting du ikek har peiling på.

Åndsverkloven dreier seg om utrolig MYE MER enn noen gullgravere på top20 poplister rundt om i verden.

 

Dessuten, TPB tjener faktisk penger på andre sitt kreative arbeid, uten å kompensere noe som helst for dette. Hvis du kaller alle partier på stortinget for 'Nasister' så blir det på din kappe. Ingen på stortinget er i mot åndsverkloven slik den er nå. Den har blitt revidert flere ganger de siste årene.

 

Diverse pirater ala TPB snakker så fint om at opphavsmannen SKAL få betalt for arbeidet sitt, men unngår konsekvent å diskutere åndsverkloven i detalj. De gjemmer sine argumenter bak at 'bakmenn-i-platebransjen-stikker-av-med-alt-sprøyt'. De avslører bare seg selv med at de ikke har peiling på hvorden dette fungerer i den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Du beviser bare her at du ikke har peiling på hva åndsverkloven går ut på.
Behøver jeg virkelig ha fullstendig oversikt for å forstå at åndsverkloven trenger å endres? nei. Hvis artister etc. vil leve av det de gjør, bør de faktisk få mesteparten av fortjenesten og plateselskap etc. bør kun ta betalt for arbeidet de gjør for artisten. Det er jo tross alt artisten som står for den aller viktigste delen av produktet. Sånn det fungerer nå så er artister nærmest blitt plate-selskapets eiendom.
Les leksa di før du uttaler deg om ting du ikke har peiling på.
igjen prøver du å tøffe deg med å ha åndsverkloven liggende på nattbordet
Åndsverkloven dreier seg om utrolig MYE MER enn noen gullgravere på top20 poplister rundt om i verden.
Er fullt kalr over det. Jeg brukte bare en teknikk kalt "eksempel" har du hørt om den?
TPB tjener faktisk penger på andre sitt kreative arbeid, uten å kompensere noe som helst for dette.
nei, de tar deg faktisk betalt for en tjeneste. Hva brukerne bruker tjenesten til har ikke noe med det faktum at det koster penger å drive en såpass stor nettside
Hvis du kaller alle partier på stortinget for 'Nasister' så blir det på din kappe.
greit, hva var poenget der? Jeg vilel bare poengtere at selv om ting er på en viss måte betyr ikke det at det ikek trenger å byttes ut.
Diverse pirater ala TPB snakker så fint om at opphavsmannen SKAL få betalt for arbeidet sitt, men unngår konsekvent å diskutere åndsverkloven i detalj. De gjemmer sine argumenter bak at 'bakmenn-i-platebransjen-stikker-av-med-alt-sprøyt'. De avslører bare seg selv med at de ikke har peiling på hvorden dette fungerer i den virkelige verden.
Hele poenget dems er jo å få byttet denne "virkelige verden"

 

Utrolig hvor mange idioter som gjemmer seg bak denne "virkelige verden"-unnskyldningen. Det viser bare at de ikke vil ha endringer fordi det vil endre deres behagelige tilværelse.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...