Gå til innhold

Store priskutt i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor lang tid bruker det og ta fra det er priskutt til vi har prriskutt i de norske nett butikkene?

 

jeg blir og kaste meg over Intel Xeon X3210 så snart vi ser priskuttet...... antatt med egene kalkulasjoner er 3400,- noe som må sies og være en ok pris for en 4 kjærner.... som har fullværdig cache mengde link

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Flotte greier. Da kan AMD endelig konkurrere mot E6600 på standardklokk.

8292576[/snapback]

De har vel med enkelte modeller kunnet gjort det allerede, men den store oppsiden med E6600 har vel vært og vil vel være OC egenskapene?

 

EDIT:

Ellers rart at E6600 ikke reduseres sammen med de andre CPUene, Intel risikerer at det blir store prisgap og at at folk enten velger billigere modeller fra AMD eller evnt andre modeller fra Intel.. Dog kan det siste være meningen, dvs få litt bedre spredning mht modeller som selges. Mulig de blir sittende igjen med for mange E6400 og E6700, sistnevnte koster vel også uforholdsmessig mye mer enn E6600.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Flotte greier. Da kan AMD endelig konkurrere mot E6600 på standardklokk.

8292576[/snapback]

De har vel med enkelte modeller kunnet gjort det allerede, men den store oppsiden med E6600 har vel vært og vil vel være OC egenskapene?

8292726[/snapback]

Ikke direkte med E6600, nå vil de ha CPU'er som gjennomsnittlig yter vel så godt som E6600 til tilsvarende pris, med HK pris i likningen blir da fort AMD best buy også der.

Lenke til kommentar

Rart de plutselig har bestemt seg for å holde prisen på E6600 oppe. I de fleste artikler som har blitt publisert opp til nå, skulle E6600 ned en del i pris (fra ~$300 til $224).

 

I artiklene (som linkes til i hw.no sin) står det modellnr. "E6300, E6400, E6420, E6000 and E6700"

 

Siden det ikke finnes noen E6000-modell, er det vel naturlig å tro at det er en trykkfeil og det egentlig skal stå E6600?

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Rart de plutselig har bestemt seg for å holde prisen på E6600 oppe.  I de fleste artikler som har blitt publisert opp til nå, skulle E6600 ned en del i pris (fra ~$300 til $224). 

 

I artiklene står det modellnr. "E6300, E6400, E6420, E6000 and E6700"

 

Siden det ikke finnes noen E6000-modell, er det vel naturlig å tro at det er en trykkfeil og det egentlig skal stå E6600?

8292843[/snapback]

Tror du har rett, xbitlabs er ihvertfall enig med deg:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...-roundup_8.html

Lenke til kommentar

Tror det er snakk om et $20 prisdropp på E6300 ($183 -> $163). Ikke allverdens kan det virke som. Noe over en hundrelapp i norsk pris kanskje? Ellers kommer jo E6320 med 4MB cache til å koste $163 den også. Er forøvrig ikke sikker på priskutt på E6300 når jeg ser etter. :/

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Men også AMD freder enkelte av sine mest populære modeller fra prisøkningen, f.eks. X2 4200+. Denne har imdlertid allerede blitt så billig at det nesten ikke er til å tro.

 

 

Huh?

 

Enig i at 4200+ er billig. Har vurdert å kjøpe denne, og tenkte nå at den ville bli enda billigere. Skjønner likevel at den ikke settes ned... men da får jeg heller gå opp (eller ned?) for å få meg prisjusteringen.

 

Kan ikke skjønne at Intel fremdeles slår/matcher AMD mrtp. pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...