Gå til innhold

- Jeg ble hacket utfor et stup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. det hadde jo vært relativt festlig å satt opp en GPS-jammer i Oslo sentrum ved en større event i byen. Er det noen med mer kunnskaper innen emnet som vet hvilke energimengder som kreves for å jamme/override signalet i et X enheter stort område?

8291638[/snapback]

Haha.... blir vell samme problemet som når det snør i oslo da :p

Lenke til kommentar
Hmm.. det hadde jo vært relativt festlig å satt opp en GPS-jammer i Oslo sentrum ved en større event i byen. Er det noen med mer kunnskaper innen emnet som vet hvilke energimengder som kreves for å jamme/override signalet i et X enheter stort område?

8291638[/snapback]

 

Hmm, de kjører vel på 1575,42 MHz (L1) og 1227,6 MHz (L2)

 

chart2.jpg

 

Vet ikke hvor mye mer jeg vil si om saken

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hmm.. det hadde jo vært relativt festlig å satt opp en GPS-jammer i Oslo sentrum ved en større event i byen. Er det noen med mer kunnskaper innen emnet som vet hvilke energimengder som kreves for å jamme/override signalet i et X enheter stort område?

 

Hmm, de kjører vel på 1575,42 MHz (L1) og 1227,6 MHz (L2)

 

chart2.jpg

 

Vet ikke hvor mye mer jeg vil si om saken

 

1,5 GHz og 1,2 GHz?

Vel 2,4GHz har WiFi og de stråler ut på 100mW og har en rekkevidde på 100m. (Jo høyere frekvens, jo kortere går signalet).

Så om du har en generator som lager frekvenser på 1,5 samt 1,2 GHz med 100mW utsignal og putter på en retningsbestemt antenne (parabolantenne i passe handholdt størrelse ca. 13 dB gain) så kommer vi opp imot 1600-1700mW uteffekt. Det er etter min mening rikelig til å "jamme" signalet fra en god avstand :p Jeg er ikke ekspert men dette er min teori.

 

Så da blir det bare å sitte å peke på biler og se om noen kjører av veien fra opptil 1-2 km vil jeg anta på fri sikt, høhø :innocent:

Endret av Noxe
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...