Gå til innhold

Complete My Album


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god og fornuftig nyhet.

 

Jeg har hatt det dillemmaet stadig vekk, spesielt i forbindelse med min tråd Utfordring: Dine favoritter på min iPod (Det var reklamen.) Der har jeg stadig måttet vurdere om jeg skulle kjøpe låter folk anbefalte eller ikke, hvis det var en sjans for at jeg ville like dem så godt at jeg kjøpte hele albumet senere. Nå behøver jeg ikke tenke så mye på det. Det ser ut til å gjelde de fleste album, i mitt tilfelle listen den opp 203 stykker som jeg har kjøpt låter fra...

 

Ingen revolusjon, men med på å gjøre iTunes og digital musikkhandel litt enklere og mer attraktiv.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Synd at de sangene uansett ikke kan spilles av hvis jeg finner ut at jeg vil ha en annen Mp3 spiller...

 

bah...ikke la dere lure da.

8292160[/snapback]

 

Blah blah blah blah blah.

 

Om du ikke bruker en iPod eller ønsker å kjøpe lovlig musikk som er så grusomt begrenset som du tydeligvis synes det er så finnes det en helt genial løsning: DON'T!

 

For oss andre som faktisk har svært få problemer med Apples liberale DRM-løsning så er dette et helt genialt tiltak.

Lenke til kommentar

Sikkert nyttig for dei som har mange enkeltlåter, men for min del er det alt for dyrt og dårleg produkt.

 

transistorbass: Når eg kjøper musikk vil eg ha den "livet ut", om eg har ein iPod i dag betyr det på ingen måte at eg har iPod 1, 2, 3, 4, 5 år fram i tid. Den dagen eg kjøper ein ny Mp3-spelar er det problemet kjem.

 

Vart kanskje litt mykje off-topic dette.

Lenke til kommentar
Det er bra, sjølv om dei godt kunne lagt frå seg det ukurante filformatet AAC (ACC?)

8294781[/snapback]

 

AAC (.mp4) er et åpent format som uten videre kan spilles av på mange apparater: PSP, mange mobiltelefoner, til og med Zune. WMP trenger vel en plug-in typisk nok.

Lenke til kommentar

AAC har mange fordeler i forhold til mp3 og kommer til å bli den nye standarden. Etter dette tipper jeg at om et års tid kommer det til å bli vanskelig å finne mp3-spillere som ikke støtter AAC.

 

Fordelene med AAC i tillegg til at det er en åpen standard er at det er nyere og mer avansert enn mp3 (=bedre lyd pr. bit). Den andre fordelen som er viktig for alle som skal distribuere musikk er at lisensieringen er enklere og mer oversiktlig, i motsetning til mp3 er det ingen lisensavgift på innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...