Gå til innhold

8,4 megapiksler til telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kvakkster: Ok, lavere strømforbruk er jo bra, bare det ikke går ut over bildekvaliteten. Noe jeg frykter denne brikken kan medføre. CMOS og veldig små pixler lover ikke akkurat bra for bildekvaliteten.

 

Jeg er rimelig sikker på at et 2 megapixler speilreflekskamera fra 1999 tar langt bedre bilder enn de nye mobilene med over 8 megapixler. Det sier jo litt om hvor mye andre faktorer enn pixlene har å si for bildekvaliteten. Det hadde forresten vært gøy å prøve en sånn sammenligning i praksis.

Lenke til kommentar
kvakkster: Ok, lavere strømforbruk er jo bra, bare det ikke går ut over bildekvaliteten. Noe jeg frykter denne brikken kan medføre. CMOS og veldig små pixler lover ikke akkurat bra for bildekvaliteten.

 

Jeg er rimelig sikker på at et 2 megapixler speilreflekskamera fra 1999 tar langt bedre bilder enn de nye mobilene med over 8 megapixler. Det sier jo litt om hvor mye andre faktorer enn pixlene har å si for bildekvaliteten. Det hadde forresten vært gøy å prøve en sånn sammenligning i praksis.

8277687[/snapback]

Det siste stemmer nok dessvere :thumbdown:

Stor grunn til treghet i kamerane i telefonen er pantene på teknologiene og mye av det styrer utviklingen. F.eks en teknik som ligger i sony kameraer fikk ikke sony ha i mobilene fordi nokia hadde patenten på den teknologien i mobil ;P

(leste på idg for en stund siden)

 

Men,men

hverden går fremover (tja... Norge henger litt etter :p)

Men har nettopp kjøpt meg kamera med 7mega pixl og 10 optisk zoom

Og gleder meg sykt til å få det :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...