Gå til innhold

Trenger du en blåtann-adapter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at blåtann er fint og praktisk og alt det der, men det ser ut som man glemmer de mest effektive variantene til stadighet.

 

Alt 1.

USB datakabel. Pleier stort sett alltid å fungere smertefritt, og siden det er stasjonære PCer det er snakk om er det ikke ekstra styr heller. Høyere hastighet får man og.

 

Alt 2.

Minnekortleser. Ta ut minnekortet, putt det i datamaskinen og vips har ma tilgang til alle filene. Eneste aberet her er synkronisering av kalender og kontakter og slikt.

 

Men blåtann er sjekt det, bare greit å tenke at det kanskje er andre enklere alternativer.

Lenke til kommentar

hvordan kan du påstå at USB datakabel og minnekortleser er enklere enn Bluetooth overføring?

f.eks hvis jeg har noen nye bilder/videoer på mobilen, så blir de automatisk overført til pc'en med en gang jeg kommer inn inngangsdøra hjemme, kan du gjøre dette med en USB datakabel eller minnekort leser?

kan du sitte med mobilen i lomma å overføre musikk/bilder/videoer til mobilen hvis du bruker USB-kabel?

Lenke til kommentar

Til Hetland.

 

Vel jeg kan ikke overføre noe til telefonen uten å måtte kvitere for hver ting med blåtann. Mulig jeg er en sinke til å sette meg inn i hvordan man omgår det, men slik er det nå for meg. Så i lomma er det bare synkroniseringen som kan utføres.

 

Dessuten sparer jeg tid på å ta den opp, ta ut minnekortet og bytte ut spillelistene og putte det tilbake igjen istedenfor å vente på blåtannen.

 

Og igjen mulig jeg ikke har satt meg godt nok inn i hvordan ting fungerer, men når blåtann står på hele tiden så fører vel det til at telefonen bruker merkbart mer strøm. Noe som ivhertfall for meg kan være irriterende.

 

 

Og for å svare på ett spørsmål som ikke er stilt :), jeg har ingenting mot blåtann, synes ofte bare slike teknologinyheter kjører over allerede eksisterende gode løsninger.

 

Forøvrig bruker jeg en SE w810i telefon for tiden, og det er sikkert masse variasjon i hvordan bruken kan oppleves avhengig av telefon og programvare.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

iallefall på nokia går det an å stille inn at bluetooth skal bli mottat automatisk av min maskin :)

er klart det går raskere med USB kabel når det er snakk om hele spillelister som skal kopieres fra PC til mobil, men når det gjelder enkle sanger og bilder så mener jeg fortsatt at bluetooth blir det mest praktiske.

Lenke til kommentar

en ting med blåtann adaptere som ikke nevnes i teksten er at det finnes minst to grupper av adaptere, de som trenger spesielle drivere og de som fungerer uten noen ekstra drivere under windows xp, førstnevnte har jeg hatt en del trøbbel med, sistnevnte fungerer utmerket utfra min erfaring

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...