Gå til innhold

Omtale av Resistance: Fall of Man (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stygge beist frå rommet og fantastiske våpen i eit bombadert England betyr kun ein ting; Det er krig.

 

Les mer

8265115[/snapback]

 

En god omtale Øystein.

Men etter det jeg har fått med meg av historien i spillet, så er det ikke romvesen Chimera er. Tror de er noe som var klonet frem av russerne..

8266947[/snapback]

 

 

Hm, ikkje akkurat det inntrykket eg har fått. Kor langt har du spelt? Er vel uansett kanskje ein idè å skjule slike ting sidan detaljerte ting om historie etc kan bli sett på som spoiler?

Lenke til kommentar

Kan legge til mine inntrykk så langt:

 

Jeg har spillt i 6-8 timer og akkurat komt til Sommerset nå i kampanjen.

Jeg synes det er kjempemorsomt.

 

Jeg liker vanligvis ikke FPS, men dette spillet har lyktes i å fange interessen min, jeg liker spesielt historien, voice actingen og våpenene som jeg synes er dritkuul iforhold til andre FPS jeg har prøvd å spillt i de siste årene..

 

Noen av kommentarene til de andre sniperene, når du får sniper-riflen er genial, har opparbeidet meg 5 våpen så langt, og tre forskjellige granat-typer.

Alle våpenene har alternative avfyringsmekanismer.

Teknisk sett så gjør det endel ting jeg ikke har sett før, på det levellet vi får Sniper-riflen klarte jeg å lage en 'haug' på minst 1 meter med døde chimera-kropper lempet oppå hverandre, med henge-broen, før de drepte meg.

Jeg sitter forresten i noenlunde samme stemningen som jeg hadde på det forrige FPS'et jeg likte skikkelig bra (Duke Nukem), mye av grunnen til at jeg likte det var at det på den tiden hadde mange innslag av cut-scenes og litt historie, itellegg til mye action, og det var kanon på LAN. :p

Resistance har også masse historie og mange cutscenes til å være FPS, og de aller beste våpenene på alle FPS jeg har sett.

 

Resistance er ett ganske vansklig spill, kjempeglad for at jeg startet på 'Easy', fordi det er ikke akkuratt easy.

Jeg synes leveldesignet er mye bedre enn hva det er fremstilt som i det reviewet her, ihvertfall så langt jeg har komt. :-)

Men ganske lenge siden jeg har orket å spille FPS lenger enn en time de siste årene, så kan være jeg er litt utdatert på det området, jeg koser meg skikkelig ihvertfall. :)

Art-designen synes jeg også er også veldig bra, har enda ikke oppdaget noe som ikke passer inn i spillets historie. :-)

 

 

Checkpointene er litt langt imellom ja, men det er bare enda mere morsomt når du kommer deg til neste Checkpoint.

Kan være litt irriterende de gangene det er mine-felt, med miner..

Kampene er ganske artig å ta omigjen, for jeg synes det forandrer seg ganske mye hver gang jeg må begynne på nytt, alt ettersom hvilken våpen som har ammunisjon igjen.. :-)

 

SixAxis er forøvrig veldig bra til dette spillet synes jeg, styringen er ganske presis. :) Har ikke tenkt over at rumble mangler før jeg skriver her. :)

 

Virker også som spillet etterhvert legger merke til at du er flinkere å skyte, etter hvert som jeg kommer lenger, virker det som om jeg har lettere for å skyte Chimera som gjemmer seg, og de dør lettere, virker som spillett 'oppdager' at Hale blir flinkere skyte, i tillegg til mine egne forbedringer. :)

 

Liker at coversystemet er litt mere realistisk enn vanlig også, dersom du dukker ned bak en blikk-plate for å gjemme deg, så er du ikke trygg.

Men dersom du står bak en tykk vegg, derimot er du ganske trygg..

Medmindre det kommer en granat lempende inn, eller Chimeraen har en Auger (skyter igjennom vegger)..

Synes ikke AI'en er dårlig, dersom det er få Chimera igjen, så vil de være veldig forsiktig, men hvis det er mangen i området kommer de svermende for å prøve å overrumple deg..

 

De intel-pakkene du finner i spillet er viktige å lese, de forteller om svakheter til de forskjellige Chimeraene, første stalkeren jeg møtte var kanonvanskelig, selv om jeg visste hvordan han skulle drepes..

Vi har ikke kart i enspiller-delen så ofte må du lete litt, så jeg er glad de ikke har gått inn for å lage levelene enda mere innviklet.

 

Dette ser heller ikke ut til å være ett spill hvor Amerikanerene kommer å redder Europa, slik som sosialisten med mindreverdighetskomplekser i Spillmagasinet sier, ser det ut som.

Allerede i introen sier de at USA er helt isolert, men de sendte over ett kompani med Elitesoldater, til England for å gjøre en byttehandel, med noe som Amerikanerene ikke kan få tak i selv.

Alle vi slåss ilag med er skotter eller engelskmenn, 'elitesoldatene' fra USA dør ganske raskt i spillet untatt Nathan Hale (som egentlig også dør en god del), så dette er ett ypperlig spill for sosialistene også.. :)

Grafikken er heller ikke dårlig, iforhold til andre slike konsollspill..

Ikke like bra som Gears of War, men ligger noenlunde på samme nivå som CoD-serien, noen plasser bedre andre dårligere, synes jeg. :)

Resistance motoren ikke på langt nær hadde like gode texture streaming-muligheter som Unreal-motoren har.

De sier at de har forbedret det kraftig til Ratcet & Clank spillet som kommer, og Resistance 2 kommer nok til å være ganske så bra.

 

PS! Dersom noen lurer på hvorfor jeg skriver på Gamer.no nå istedenfor å spille Resistance, så er det pga. at jeg er på jobb.. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Du sa på anmeldelsen at man hadde lite å gjemme seg bak og man døde ofte...men en venn av meg har det og jeg så at han spilte, og da var det mye å gjemme seg bak og han døde bare en gang på første lvl..og jeg synes det så gøy ut(men alle har sin smak da, heldigvis) :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Stygge beist frå rommet og fantastiske våpen i eit bombadert England betyr kun ein ting; Det er krig.

 

Les mer

8265115[/snapback]

 

En god omtale Øystein.

Men etter det jeg har fått med meg av historien i spillet, så er det ikke romvesen Chimera er. Tror de er noe som var klonet frem av russerne..

8266947[/snapback]

 

 

Hm, ikkje akkurat det inntrykket eg har fått. Kor langt har du spelt? Er vel uansett kanskje ein idè å skjule slike ting sidan detaljerte ting om historie etc kan bli sett på som spoiler?

8266988[/snapback]

 

Kun spilt ett par brett på resistance selv, de sier det i intro delen mener jeg. De britiske tror det er russisk i alle fall, mer vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei.

Usikker på om jeg svarer i rett tråd nå, men la gå!

 

Prøver og spille Resistance: Fall of Man nå på PS3!

Men for en feilmeldinger som sier et eller annet "online connection failed (00150000)" Prøvd og google det, men finner intet svar, så hadde vært strålende om noen her kunne hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ok fett spill, men..

 

Må bare syte og klage litt;

 

Først og fremst vil jeg si at ingenting slår å sitte i stua med non pils, pizza, venner og no konsoll, desverre er det enda alt for få "flerspiller" spill, men det finnes nå heldigvis littegrann å ta fatt i, og denna gangen har jeg plukka med meg Resistance som det står 1-2 player på..

 

Men detta spillet funker jaggu med kun som 1 player, 14 spilletimer for 599 spænn :hrm: . Joda, en kan spille 2p men ikke story mode som i forgjengeren :ohmy: , greit så kan en spille multiplayer teamdeathmatch etc. eller små missions men her lagres kun profilen til player 1.. Begge går opp lvler, men skru spillet av og på igjen så er player 2 på scratch igjen(!!?) :cry:

 

Det er så evig trist at jeg har ikke ord.. Er på leten etter et fett 2-player spill til ps3, noen som har no tips så kom mer'em!

 

Red:

http://fidgit.com/archives/2009/01/resista...still-doesn.php

 

Kommer vist patch som skal redde oss alle phuh :)

Endret av Haawkings
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...