Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen telefon på planeten tar opp bedre video enn N93i. Og det er bare ett av feltene den briljerer på.

 

Hvilke andre felt briljerer den på? Beklager, men jeg kan ikke huske å ha lest noe om at den er bedre på andre funksjoner, enn andre mobiler. Sett bortifra video-delen.

 

- Designet er ikke noe å snakke om. Stor og tung.

 

- Skjermen er helt grei, men kunne hatt bedre oppløsning.

 

- Den har Symbian, men det er mange andre modeller som har.

 

- Kameraet er ikke noe å juble for.

 

Da ser ikke jeg noe annet enn nevnte video-inspillingen som briljerer.

Lenke til kommentar

Fin test..! Når dere tester dyre Nokia-mobiler pleier jeg å synes at dere trekker for ting som ikke ville vært relevant for kjøpere av en sånn mobil, men her er det høyst viktige ting som er negativt, og forsåvidt det samme på den positive siden.

 

Noen få punkter dog:

Telefonen bruker ikke en 2,5 mm minijack-utgang, og det følger ikke med noen overgang til dette. Det betyr at du må punge ut med noen ekstra hundrelapper for en slik overgang dersom du vil ha et bedre hodesett.

En ikke for mye, eller mener dere 3,5 mm jack?

 

N93i er også dyr, forholdsvis upraktisk deisgnet, den har elendige taster og den har dårlig batterilevetid.

I seksjonen om design finner jeg ingenting som sier at den er upraktisk designet. Dere nevner dens ulike moduser, altså vanlig klapp, widescreen og kamera, men ut ifra hvordan dere forklarer det, og mitt inntrykk generellt, høres dette ut som tre moduser som utnytter potensialet til mobilen.

 

Vi merket imidlertid at filmen hakker under zooming. Av en eller annen grunn bruker ikke N93i den optiske zoomen under videofilming. Autofokus brukes heller ikke mens du filmer.

Er dere helt sikre på det? Jeg husker N93 fikk kritikk for at man hørte lyden av den optiske zoomen under videofilming. Jeg ville trodd Nokia da ville fikset problemet i i-versjonen, men om det dere skriver stemmer fjernet de heller hele muligheten.

 

Har ikke veldig sansen for N93i. N93 var en strålende telefon for de som kunne leve med størrelsen, og hadde i mine øyne et greit utseendet og. Her har de lagt inn et mindre batteri for å gjøre mobilen slankere, ikke forbedret noe særlig, satt prisen opp og ødelagt bl.a. taster.

 

For dårlig, Nokia..

Lenke til kommentar
Form: Nummertastatur

8260739[/snapback]

?

 

det hadde veldig bra fint om dere fikk på plass et videoklipp fra både n93i og Casio Exilim EX-P505 for sammenligning.

hvis man skal bruke 7000 på å kjøpe en tlf hvis eneste fordel er video,

hadde det vært obligatorisk med et videoklipp, hadde det ikke?

eller en god test.

 

Hvorfor i all verden greier ikke N93i å ta bedre bilder enn K800i\N73? Det lurer jeg virkelig på, når foto skal være i fokus, prisen er så høy og så greier den ikke å matche 2 mobiler som koster halvparten? Skuffende.

8261454[/snapback]

det er jo nseries, det er visst mange som glemmer det at den er der for å bringe det siste av teknologi uten kompromisser. (snakker ikke om deg :) )

denne er jo rettet mot veldig spesielt interreserte..

video er i fokus. kameraet er godt, men video er i fokus.

 

Ingen telefon på planeten tar opp bedre video enn N93i. Og det er bare ett av feltene den briljerer på.

 

Hvilke andre felt briljerer den på? Beklager, men jeg kan ikke huske å ha lest noe om at den er bedre på andre funksjoner, enn andre mobiler. Sett bortifra video-delen.

 

- Designet er ikke noe å snakke om. Stor og tung.

 

- Skjermen er helt grei, men kunne hatt bedre oppløsning.

 

- Den har Symbian, men det er mange andre modeller som har.

 

- Kameraet er ikke noe å juble for.

 

Da ser ikke jeg noe annet enn nevnte video-inspillingen som briljerer.

8261566[/snapback]

 

og ikke dette engang. den hvis den ikke kan zoome under video er den like bra som n95 på video da.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

De fleste infoboksene hang dessverre igjen fra testen av RIM Blackberry Pearl. Dette er nå fikset. Ja, 89 gram var så absolutt en glipp, og det samme med kamerafunksjonen. Beklager feilen.

 

Videoer er det selvsagt ingen grunn til å ikke ha med samples av. Dette er også fikset nå (nederst i underholdningsbiten) :)

 

Grunnen til at vi sammenligner kamerafunksjonen med K800i, er fordi det er denne telefonen som har scoret mest når det gjelder foto. Derfor er det naturlig å sammenligne med den.

 

3,5 mm minijack er riktig, og ikke 2,5 mm.

 

I seksjonen om design finner jeg ingenting som sier at den er upraktisk designet. Dere nevner dens ulike moduser, altså vanlig klapp, widescreen og kamera, men ut ifra hvordan dere forklarer det, og mitt inntrykk generellt, høres dette ut som tre moduser som utnytter potensialet til mobilen.

Joda, ta en ctrl+f --> "upraktisk" :)

 

Er dere helt sikre på det? Jeg husker N93 fikk kritikk for at man hørte lyden av den optiske zoomen under videofilming. Jeg ville trodd Nokia da ville fikset problemet i i-versjonen, men om det dere skriver stemmer fjernet de heller hele muligheten.

zoomingen hakker, og kvaliteten reduseres kraftig. Dette skal dobbelsjekkes.

 

Hyggelig å se Arehei i full vigør igjen forresten ;)

 

Ja, man får bedre lydkvalitet ved å ha 3G aktivert. Det forutsetter at begge partene i samtalen har 3G aktivert og er i 3G-dekning.

 

 

 

Takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi merket imidlertid at filmen hakker under zooming. Av en eller annen grunn bruker ikke N93i den optiske zoomen under videofilming. Autofokus brukes heller ikke mens du filmer.

Er dere helt sikre på det? Jeg husker N93 fikk kritikk for at man hørte lyden av den optiske zoomen under videofilming. Jeg ville trodd Nokia da ville fikset problemet i i-versjonen, men om det dere skriver stemmer fjernet de heller hele muligheten.

8262711[/snapback]

Jeg har helt glemt av å svare på dette. Beklager.

 

N93i zoomer optisk mens man har videofunksjonen aktivert, og denne lager en surrelyd. Men etter å ha trykket på "record" bruker den digital zoom. Altså mens du tar opp video :)

Lenke til kommentar

Hehe, hadde aldri kjøpt den telefonen for egne penger, nei, men den er ustyrlig bra, både med bilde- og filmvisning på tv-en, samt presentasjoner, flash-filer og masse rart som gjør den veldig nyttig.

 

Og ja, videokameraet er helt sjukt bra! Klippene tar unaturlig stor plass, men det er veldig lett å overføre til pc-en. Også følger det med et videoredigeringsprogram fra Adobe, har lekt meg en del med det, hehe.

 

Må si meg enig med tastene, de er grusomme! Det er nesten så man får vondt av å skrive, men etter noen uker har jeg likevel greid å få opp en god skrivehastighet uten å merke at tommelen sliter.

 

Tastene på utsiden er generelt gode, kameratasten er litt slarkete, men funker greit.

 

Størrelsen er det ikkeno å krangle om, den er et monster! Men kantene er avrunda, til forskjell fra N93, så den blir litt som en lomme-pc i stedet for, og da er den plutselig veldig liten. Men så er det jo en mobil, da, så den er på ingen måte tilgitt!

 

Utstyret som følger med er upåklagelig, alt du trenger er med. Og som en forbedring fra N93 har man nå mulighet for å ha en stropp til linsedekselet. Hastigheten på mobilen er irriterende til tider, men på operasjoner som for andre Symbian-mobiler er veldig krevende(videoredigering og flytting av mange filer av gangen, samt web-surfing), er N93i like rask som en middels pc.

 

Og til andre som får tak i en N93i, under den første samtalen må du skru samtalevolumet på fullt(ved å bla til høyre eller venstre med blatasten), ellers er det bortimot plent umulig å høre hva som blir sagt. Og lange samtaler bør unngås, det er nesten vondt å snakke i den lenge.

 

Så egentlig er jeg enig med Amobils test. Mobilen har mye bra, men den er så stor og tung og upraktisk på de mest grunnleggende områdene at alle de fancy funksjonene ikke veier opp.

 

Btw,

som jeg, Vegard_ og Redline har laget. YouTube og greier, altså, er ikke sånn kødd vi la ut for noen år siden. :)

 

EDIT: CesiuM_E: Man kan skru på optisk zoom under videoopptak, men det lager en veldig irriterende surrelyd som blir med på opptaket.

Endret av Hippie-Erlend
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er en ting jeg lurer anng. denne telefonen. Har hørt at kameraet er veldig bra... men kan man bruke det uten å "brette ut" skjermen? Altså filme uten å ha den digre skjermen ute? Eller må man ha skjermen ute for å filme?

 

Har også hørt en del negativt ang. tastene. Hvor dårlige er de egentlig sammenliknet med SE-telefonene?

 

Setter stor pris på svar! ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...