Gå til innhold

Vista solgte bedre enn XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flotte tall for et flott operativ system. Jeg angrer ikke på mine 3 lisenser.

 

Gode tall for Microsoft. Man kan ta med prisforskjellen på Xp-Vista også.

8247728[/snapback]

 

Hadde jeg ikke fått min lisens gratis hade jeg definitivt angret. Programmer virker ikke. Finnes ikke driver til printeren min (lexmark). Finnes ikke programmvare til mobilen min (Sony Ericsson).

 

Det eneste jeg bruker vista til er surfing og poker.. wohoo... (not)

Lenke til kommentar

<Finnes ikke driver til printeren min (lexmark).

 

Jeg trengte ikke å instalere skriveren min engang jeg. En canon mp500. Vista søkte og fant driverene selv.

 

<Selv om sauene går i flokk så betyr ikke det at de går i riktig retning...

 

hehe, tro om du hadde sagt det om Linux hadde tatt over majoriteten av markedet de siste månedene. (uten sammenligning forøvrig) :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
<Finnes ikke driver til printeren min (lexmark).

 

Jeg trengte ikke å instalere skriveren min engang jeg. En canon mp500. Vista søkte og fant driverene selv.

 

<Selv om sauene går i flokk så betyr ikke det at de går i riktig retning...

 

hehe, tro om du hadde sagt det om Linux hadde tatt over majoriteten av markedet de siste månedene. (uten sammenligning forøvrig) :)

8248017[/snapback]

 

Vi hadde i alle fall ikke vært så grundig fastlenket til MS slik lisensieringen deres fungerer idag....

 

"Sauen liker nå heller å være på marka enn inne i et fastlåst fjøs"

Lenke til kommentar
"Sauen liker nå heller å være på marka enn inne i et fastlåst fjøs"

8248222[/snapback]

 

Godt mulig.. men nå er ikke sauer de smarteste og mest robuste dyrene i skogen/marka heller. Det er ikke uvanlig å se sauer liggende og slenge i bekker og skrenter med brukket ben og det som værre er. Så.. kanskje de heller burde være i fjøset hele året for sitt eget beste ?

 

;)

Lenke til kommentar
<Finnes ikke driver til printeren min (lexmark).

 

Jeg trengte ikke å instalere skriveren min engang jeg. En canon mp500. Vista søkte og fant driverene selv.

 

<Selv om sauene går i flokk så betyr ikke det at de går i riktig retning...

 

hehe, tro om du hadde sagt det om Linux hadde tatt over majoriteten av markedet de siste månedene. (uten sammenligning forøvrig) :)

8248017[/snapback]

 

Vi hadde i alle fall ikke vært så grundig fastlenket til MS slik lisensieringen deres fungerer idag....

 

"Sauen liker nå heller å være på marka enn inne i et fastlåst fjøs"

8248222[/snapback]

 

Så hadde ikke så mange kunne brukt pc heller kanksje?

Lenke til kommentar
Det er ikke uvanlig å se sauer liggende og slenge i bekker og skrenter med brukket ben
Det skapte assosiasjoner om windows maskiner full i virus og spyware :D

 

Lurer på hvorfor folk egentlig velger Vista hvis de allerede har XP?

Utseende kan de få i XP, søkefunksjonen kan de få i XP, sidebar kan de få i xp, alle spill fungerer i xp(noen svært få spill vil komme med kun støtte for DirectX, som Alan Wake som er sponset av Microsoft, men det dominerende markedet er fremdeles xp plattformen, og vil være det i lang tid fremover; ergo vil spill komme også med støtte for Direct9), sikkerheten er den samme, mindre programmer fungerer i vista, en del programmer krever nye og dyre utgaver for å fungere i vista, mindre hardware fungerer i vista, vista jobber tregere enn xp, vista er dyr, innebygget DRM, kjip lisens, vista er ikke så stabil som xp, vista sliter med barnesykdommer(siste er vista mail som man anbefales og ikke bruke), ikke mer brukervennlig, osv..

 

Fatter det kort og godt ikke, særlig ikke når Linux er bedre enn dem begge, man kan til og med få tilsendt gratis cdplate i postkassen, ev. laste den ned fra nettet... :thumbup:

 

 

Windows Vista for Dummies; Don't install it!

8248279[/snapback]

 

Vista er lettere å jobbe med, går raskere, booter raskere, mere stabilt, penere i mine maskiner.

 

Grunnen til at jeg ikke har Linux er at Vista fungerer

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Sier vel mer om at det er flere PCer i verden nå enn for 6 år siden...

 

Mer interessant å se på markedsandeler, og spesielt i det segmentet som har valgfrihet. Blir også interessant å se hvordan utviklingen går for de store tunge brukerne (føderale myndigheter i USA har jo forbudt Vista på sine maskiner ...).

Lenke til kommentar
Bra sagt!  :!:

Det sitatet gjelder i ekstremt mange situasjoner i samfunnet idag. Bedre å tenke selv enn å blindt følge strømmen  :thumbup:

8247961[/snapback]

 

Skulle jeg fulgt strømmen i dette forumet her hadde jeg sittet å knotet med unbuntu. Bra jeg tenker sjæl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...