Gå til innhold

X-Fi også for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er vel strengt tatt 3,5 mm og ikke 3,5 tommer de pluggene.

 

Synd de ikke klarer og lage et gaming lydkort med digital 5.1 utgang.

8241459[/snapback]

Du tenker på at EAX osv ikke kodes til DD eller DTS og sendes ut digitalt?

Ellers så sendes jo rådata ut digitalt, så hvis spillene sender lyden sin i DTS eller DD så kommer det jo ut digitalt. Forøvrig helt enig i at EAX skulle kunne kodes om til DTS.

Lenke til kommentar

Dette var en dårlig nyhet ettersom Creative ikke gidder å lage X-Fi drivere til Linux, eller frigi nok informasjon til at andre kan gjøre det gratis. Dermed kan det bli en del eiere av laptops i fremtiden som får problemer med å migrere til Linux hvis de føler for det.

Lenke til kommentar
Og hvor mange ExpressCard slot'er finnes det på "den type" bærbare PC'er? Hvis det er en slik slot, så står en vel med noen kompromisser, for om en skal velge lyd, grafikk eller noe annet stasj??

8246018[/snapback]

 

Ekstern grafikk på laptoper kan du bare glemme...

Lenke til kommentar
Dette var en dårlig nyhet ettersom Creative ikke gidder å lage X-Fi drivere til Linux, eller frigi nok informasjon til at andre kan gjøre det gratis. Dermed kan det bli en del eiere av laptops i fremtiden som får problemer med å migrere til Linux hvis de føler for det.

8246111[/snapback]

Enig, eg har eit x-fi lydkort frå Creative som eg ikkje får brukt i Linux og det irriterer meg ekstremt sidan det er den einaste grunnen til at eg av og til må bruka Windows.

Eg kjøpte kortet før eg begynte å bruka Linux.

 

Eg synest folk bør slutta å støtta hardware produsentar som berre støtter Windows, sjølv om det er Windows dei bruker, det vil kanskje føra til at fleire selskap lager drivarar til Linux og til at Linux blir eit meir populært operativsystem. Det vil føra til meir konkurranse for Microsoft som kanskje vil forbetra Windows og selja det billegare for å få folk til å bruka det. Dermed får alle som fortsatt ikkje vil gå over til Linux ein billegare og betre versjon av Windows.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Når kommer disse kortene i butikkene?

Er det samme kort som dette, bare at det er et annet grensesnitt?

8509844[/snapback]

 

Jeg er veldig interessert i det samme spørsmål. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av lydkort til bærbar for tiden også.

 

Jeg har søkt litt rundt, fant denne her: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3589 som kanskje er kortet in question?

 

I går skrev forøvrig ITavisen (fysj og æsj) en artikkel om kortet: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=381572

 

De opplyser om at kortet kommer sent i Mai, men jeg har aldri riktig stolt på ITavisen... Noen her på forumet som har peiling?

Endret av Hawko
Lenke til kommentar
Og hvor mange ExpressCard slot'er finnes det på "den type" bærbare PC'er? Hvis det er en slik slot, så står en vel med noen kompromisser, for om en skal velge lyd, grafikk eller noe annet stasj??

8246018[/snapback]

 

Ekstern grafikk på laptoper kan du bare glemme...

8251287[/snapback]

 

 

Jasså...

 

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=5369

8589763[/snapback]

 

Ja, det beste eksterne grafikkortet som noen gang vil kunne kjøre via ExpressCard, vil være 7900GS som følger med den ASUS-greia. Hvis du putter inn noe kort med høyere specs (sånn som 8800GTX) så vil båndbredden til ExpressCard-grensesnittet senke ytelsen så ekstremt at det ikke engang er vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...