Gå til innhold

Ny Vista-rabatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... så tullete.. hadde de hatt en skikkelig rabatt.. som 30% for nr 2 og 70% for de påfølgende.. eller noe i den duren..

 

Det suger å måtte punge ut med alt fra 1500 til 5000 for hver PC en har...for å oppgradere..

 

For min del med retail blir det jo en 27 laken om jeg skulle oppgradert alle PC-ene mine med ultimate - retail.. men heldigvis bare 10 om med OEM..

 

Uansett ikke så veldig aktuelt.. .

 

Leter heller etter andre alternativer.. :)

Lenke til kommentar

Microsoft vil jo fremdeles melke oss for penger (hvis en ser vekk fra piratene) med sine 10 % kvantumsrabatt. Det hadde vært hyggeligere om de kunne gitt en kvantumsrabatt som monner litt.

 

Hva med ett sted mellom 60 - 80 prosent for hjemmebruk,

og ett sted mellom 30 - 50 prosent for bedrifter?

Det betinger jo uansett at du kjøper en fullversjon eller OEM versjon til full pris.

 

En annen fordel Microsoft hadde dratt med en større rabatt er hurtigere overgang til nytt OS. Da kunne de kanskje fått gleden av å parkere de eldre versjonene betraktelig tidligere uten for mye ramaskrik. Det kunne de spart en del utviklingskostnader (vedlikeholdskoding) med.

 

Lenge leve Windows XP avslutter jeg da gjerne med. :w00t:

Lenke til kommentar
Det suger å måtte punge ut med alt fra 1500 til 5000  for hver PC en har...for å oppgradere..

8238566[/snapback]

Vel, dersom man er så dum at man støtter blodpris-regimet her i Norge ved å kjøpe Vista her i landet så har man jo bare seg selv å takke for at det er dyrt. Ved å kjøpe fra USA får man det til en mye mer fornuftig pris. Når man i tillegg får 10% på denne prisen begynner det å bli akseptabelt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Det suger å måtte punge ut med alt fra 1500 til 5000  for hver PC en har...for å oppgradere..

8238566[/snapback]

Vel, dersom man er så dum at man støtter blodpris-regimet her i Norge ved å kjøpe Vista her i landet så har man jo bare seg selv å takke for at det er dyrt. Ved å kjøpe fra USA får man det til en mye mer fornuftig pris. Når man i tillegg får 10% på denne prisen begynner det å bli akseptabelt.

8238648[/snapback]

Man kan også kjøpe oem lisenser, og det eneste du vill savne er eska og telefonsuporten som du ikke bruker uansett...

Lenke til kommentar
Det suger å måtte punge ut med alt fra 1500 til 5000  for hver PC en har...for å oppgradere..

8238566[/snapback]

Vel, dersom man er så dum at man støtter blodpris-regimet her i Norge ved å kjøpe Vista her i landet så har man jo bare seg selv å takke for at det er dyrt. Ved å kjøpe fra USA får man det til en mye mer fornuftig pris. Når man i tillegg får 10% på denne prisen begynner det å bli akseptabelt.

8238648[/snapback]

Hva er prisen i USA?

Lenke til kommentar
... så tullete.. hadde de hatt en skikkelig rabatt.. som 30% for nr 2 og 70% for de påfølgende.. eller noe i den duren..

 

Det suger å måtte punge ut med alt fra 1500 til 5000  for hver PC en har...for å oppgradere..

 

For min del med retail blir det jo en 27 laken om jeg skulle oppgradert alle PC-ene mine med ultimate - retail.. men heldigvis bare  10 om med OEM..

 

Uansett ikke så veldig aktuelt.. .

 

Leter heller etter andre alternativer.. :)

8238566[/snapback]

Det er vel ikke så aktuellt å installere Vista på eldre PC'er. Ihvertfall for de ytterst få. Da trenger du vel ihvertfall en solid skjermkort oppgradering om du ønsker glitter og stas på skjermen din. En skal vel også legge i en del ekstra RAM.

Endret av G
Lenke til kommentar
Hva er prisen i USA?

8238660[/snapback]

Tja, Ultimate Fullversjon på Amazon.com= $369.99USD(x6,2kr) = 2294kr

Legg til frakt med jetcarrier.com 165kr og 25%mva så blir det totalt ca. 3032kr.

På Komplett.no må man betale 4595+frakt 50 = 4645. Altså sparer man hele 1600kr på ultimate!

Om man kjenner noen som kan sende deg varene fra USA blir det selvsagt enda 25% billgere å kjøpe fra USA da man slipper norsk mva.

Lenke til kommentar
Dersom ikke aktivering skjer innen 30 dager vil Vista etter hvert miste en del funksjoner.

Dette må være ukas underdrivelse. Jeg fikk ikke aktivert selv og det var praktisk talt ingenting som fungerte. Dvs. skrivebordet var borte, startknappen borte, startlinja borte, ingen ikoner, ingen Aero. Etter pålogging var det eneste jeg fikk se en nettleser med "Aktiver nå!-sidene til microsoft". Jeg fik riktignok åpnet flere tabs i nettleseren, men det var det. Nå er Vista fjernet for godt.

 

Det suger å måtte punge ut med alt fra 1500 til 5000  for hver PC en har...for å oppgradere..

8238566[/snapback]

Man jo ikke bruke Vista. Angående XP så er det noe som heter "Dont fix it if it anint broken". Ellers så finnes det jo andre og mer fristende alternativer. ;)

Lenke til kommentar
Dersom ikke aktivering skjer innen 30 dager vil Vista etter hvert miste en del funksjoner.

Dette må være ukas underdrivelse. Jeg fikk ikke aktivert selv og det var praktisk talt ingenting som fungerte. Dvs. skrivebordet var borte, startknappen borte, startlinja borte, ingen ikoner, ingen Aero. Etter pålogging var det eneste jeg fikk se en nettleser med "Aktiver nå!-sidene til microsoft". Jeg fik riktignok åpnet flere tabs i nettleseren, men det var det. Nå er Vista fjernet for godt.

 

Det suger å måtte punge ut med alt fra 1500 til 5000  for hver PC en har...for å oppgradere..

8238566[/snapback]

Man jo ikke bruke Vista. Angående XP så er det noe som heter "Dont fix it if it anint broken". Ellers så finnes det jo andre og mer fristende alternativer. ;)

8238842[/snapback]

 

 

Jepp og de ser jeg på nå har bare ikke hatt tid til å legge om. Tror det blir en eller annen distro på de fleste maskiner hjemme etter hvert ja..

Endret av idos
Lenke til kommentar

Microsoft burde gitt oss i Norge samme familierabatt som de gjorde i USA. Kjøpte du Ultimate retail eller oppgradering, fikk du opptil to Home Premium lisenser for $54/stk = ca 350 kroner.

 

Da snakker du rabatt. Jeg var så heldig å få benyttet meg av den rabatten over internett, i tillegg til at jeg også kjøpte Ultimate lisensen min der borte (betalte 1600 kroner for Ultimate oppgradering). Totalt betalte jeg ca 2400 kroner for de tre lisensene.

 

Noen burde ringe/sende en mail til Microsoft og finne ut hvorfor ikke vi i Norge også kan få familierabatt programmet.

 

http://www.microsoft.com/windows/products/...lydiscount.mspx

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...