Gå til innhold

Flere muligheter med Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATV er på mange måter en smart boks.

Mange sammenligner den med mediacenter maskiner, men det blir egentlig litt feil.

I en typisk mediacenter løsning har man hele maskinen under/ved siden av TV`n, men ATV må sees på som en forntend/backend løsning der ATV fungerer som frontend og en annen maskin fungerer som backend (der bibiloteket ligger)

 

:)

Lenke til kommentar
Kan S-video overføre lyd nå, eller er jeg helt skutt i hodet? Fungerte ikke sist jeg prøvde.

8234830[/snapback]

 

S-video er nok bare til bilde, noe den gjør en elendig jobb med også.

8234845[/snapback]

Da må du ha brukt en kabel fra forrige århundre for de to siste kablene jeg har kjørt S-Video gjennom har hatt ypperlig kvalitet. Mye bedre enn noe TV signal jeg noen gang har hatt, selv med nytt UPC annlegg i bygården.

Lenke til kommentar

MCDr:

 

Det blir helt feil å sammenligne kilder med overføringsmetode...

jeg kan legge ved en rangering av de forskjellige metodene for å ende diskusjonen:

 

1. HDMI/DVI

2. Komponent/VGA (litt usikker på hva som gir best bilde her, så setter dem likt. Det er uansett svært sjelden begge to er tilgjengelig på samme signalkilde.)

3. Scart m/ RGB

4. Scart

5. S-video

6. Kompositt

 

Som du ser MCDr er S-video ganske dårlig. Spesielt på kabelstrekk over 5m

Lenke til kommentar

1. HDMI/DVI

2. Komponent/VGA (litt usikker på hva som gir best bilde her, så setter dem likt. Det er uansett svært sjelden begge to er tilgjengelig på samme signalkilde.)

3. Scart m/ RGB

4. Scart

5. S-video

6. Kompositt

 

8236646[/snapback]

 

Øøh.. Scart uten RGB er jo enten s-video eller kompositt, så hvordan du klarer å rangere de to under scart er for meg et mysterium.

Så om man har en vanlig "analog" sd-tv så er igrunn s-video det nest beste alternativet (etter RGB-scart)

Lenke til kommentar
Kan S-video overføre lyd nå, eller er jeg helt skutt i hodet? Fungerte ikke sist jeg prøvde.

8234830[/snapback]

 

S-video er nok bare til bilde, noe den gjør en elendig jobb med også.

8234845[/snapback]

Da må du ha brukt en kabel fra forrige århundre for de to siste kablene jeg har kjørt S-Video gjennom har hatt ypperlig kvalitet. Mye bedre enn noe TV signal jeg noen gang har hatt, selv med nytt UPC annlegg i bygården.

8236386[/snapback]

Nå er forrige århundre bare 7 år siden, 7 år er ikke lange tiden. Kabler er ikke noe man kjøper ofte.

Lenke til kommentar
Det viser seg at Apple TV kan også spille DivX og XviD - noe som betyr bedre utnyttelse for oss uten iTunes videostore.

 

Les mer

8232401[/snapback]

 

Nå er jo h.264 stadig mer populært format pga god kvalitet med liten fil-størrelse, det er ikke knyttet til iTunes videostore.

 

ATV er nyttig hvis noen bruker Mac/PCen til noe mens andre vil se TV-programmer eller DVDer som er lagret på harddisk. Ikke alle PCer kan settes opp til å vise ulike ting på ulike skjermer på en enkel måte. Dessuten er avstanden fra PCen til TVen kanskje for lang for kabling.

 

Jeg har dessuten erfart store problemer med både scart og s-video kabler på 5 meters lengde fra PC til TV, bl.a. at fargene forsvinner.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar
MCDr:

 

Det blir helt feil å sammenligne kilder med overføringsmetode...

jeg kan legge ved en rangering av de forskjellige metodene for å ende diskusjonen:

 

1. HDMI/DVI

2. Komponent/VGA (litt usikker på hva som gir best bilde her, så setter dem likt. Det er uansett svært sjelden begge to er tilgjengelig på samme signalkilde.)

3. Scart m/ RGB

4. Scart

5. S-video

6. Kompositt

 

Som du ser MCDr er S-video ganske dårlig. Spesielt på kabelstrekk over 5m

8236646[/snapback]

Har en S-Video kabel på 10 meter, funker helt fint på min vanlige TV. Selv om den er nederst på den lista så behøver den ikke være dårlig allikevel, det er de andre som er bedre. Som monitorkabel og for HDTV er den ikke bra nok, men for signal til vanlig TV etc mer enn bra nok. Det er hvertfall min mening. Men nå er vi litt ute å kjøre når det gjelder tema her.

 

Nå er den OS'et som er brukt i AppleTV lekket på nettet. Da er det bare å kjøpe en MacMini istedenfor :)

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...