Gå til innhold

Test: Nokia N91 8GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen tvil om at skjermen suger, men jeg tør våge den påstand at ingen mp3 telefoner på markedet i dag kan tilby samme lydkvalitet som N91.

Har en Ipod også,men N91 spiller fletta av denne

 

Jeg jobber som håndtverker,og er meget fornøyd med denne telefonen.

Solid,bra lyd(musikk til arbeidet),tåler støv/skit.

Dessuten er det en telefon som ikke "alle" fjortisene har.

 

Dyr ? so what ( nevnte jeg at jeg er håndtverker ?) ;)

 

Tvilling kort+N91+N73= Den ultimate kombinasjon

(Har en N73me i bilen)

 

...... blir spennende å se om N95 kan måle seg med N91 når det gjelder lyd.

 

 

Hetland: årsresultatet til Nokia vil nok gi oss et klarere svar på om disse oppgraderinge er "tullete" eller ikke

Lenke til kommentar

Hetland: årsresultatet til Nokia vil nok gi oss et klarere svar på om disse oppgraderinge er "tullete" eller ikke

8221451[/snapback]

 

tviler ikke på at årsresultatet til nokia vil gi gode resultater, dette netopp på grunn av alle tullemodellene de kommer med(n73,n73me,n73ie,n80,n80me,n80ie osv osv.)

de kunne heller tenkt litt framover, og lagt in wifi på alle 4000kr+ modellene sine fra starten av, ikke komme med me versjon av telefonen først, som koster en del ekstra, for så å komme med enda en ny modell av samme telefon bare denne gang med wifi.

Forresten, eneste forskjell på n73 og n73me er nytt oppsett i avspilleren, og en hurtigtast som tar deg direkte til musikkavspilleren.

Denne tasten finnes allerede på standard n73, men her har den en annen funksjon.

Lenke til kommentar

Dette var da veldig drøyt av herr Eriksen...

 

Joda, skjermen har veldig lav oppløsning og svak lysstyrke. Men lyden... lyden er SUVEREN. Den slår alt jeg har prøvd av musikkspillere, ingen diskusjon. 3,5 mm minijack rett i telefonen: genialt. At den ikke støtter A2DP er helt greit, A2DP gir et forferdelig kvalitetstap i forhold til kabel. Harddisken er kjapp. Telefonen støtter Mass Storage Device, så den kan kobles til Mac og PC med Linux - ikke bare Windows. Til å være Symbian-basert er den veldig responsiv og kjapp i menyene. Den har, som andre Symbian-baserte Nokia-telefoner, veldig god kalender og kontaktliste. E-postleseren er også god, og telefonen støtter WiFi slik at man kan ta ned mailen kostnadsfritt hjemme, på jobb - og på gata.

 

Jepp, den er stor. Men det er faktisk ikke et problem for alle.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jepp, den er stor. Men det er faktisk ikke et problem for alle.

 

-snubbel

8225193[/snapback]

Det må jeg si meg enig i.

 

N90, N91, N92 og N93 er alle store, men hvis du ikke har noe i mot størrelsen, så er de jo noen av Nokias beste Multimedia telefoner.

Lenke til kommentar
Dette var da veldig drøyt av herr Eriksen...

 

Joda, skjermen har veldig lav oppløsning og svak lysstyrke. Men lyden... lyden er SUVEREN. Den slår alt jeg har prøvd av musikkspillere, ingen diskusjon. 3,5 mm minijack rett i telefonen: genialt. At den ikke støtter A2DP er helt greit, A2DP gir et forferdelig kvalitetstap i forhold til kabel. Harddisken er kjapp. Telefonen støtter Mass Storage Device, så den kan kobles til Mac og PC med Linux - ikke bare Windows. Til å være Symbian-basert er den veldig responsiv og kjapp i menyene. Den har, som andre Symbian-baserte Nokia-telefoner, veldig god kalender og kontaktliste. E-postleseren er også god, og telefonen støtter WiFi slik at man kan ta ned mailen kostnadsfritt hjemme, på jobb - og på gata.

 

Jepp, den er stor. Men det er faktisk ikke et problem for alle.

 

-snubbel

8225193[/snapback]

 

Herr Eriksen faktisk? :D

 

Jeg har alltid hatt store telefoner, og skjønner at det ikke har mye å si for alle.

 

N91 synes jeg var en helt grei telefon, foruten dårlig plassering av menytasten, skanning av harddisk hver gang den starter og strømforbruk.

 

Var, that is. At det kommer en helt lik telefon over ett år senere, er derimot litt drøyt. I forhold til dagens skjermer, holder ikke denne skjermen mål i det hele tatt, og er plagsomt uskarp. To megapikslers kamera er også utdatert. Harddisken trekker også for mye strøm - fortsatt. Og telefonen koster skjorta. Faktisk samme pris som N91 opprinnelig hadde.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...